Accu (te snel) kapot

bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Joost Bleijenberg schreef: 17 jun 2022, 10:40 Ik heb antwoord van Stromer en wel zo ongelofelijk slecht, echt niet te geloven, *** van My Stromer Europe Bv uit Den Bosch meld me >>

Ik begrijp dat dit voor u een teleurstelling is, maar ik denk wel een reëel aanbod aangezien de batterij al 15.000 km oud is.
Ook aangezien u er niet voor heeft gekozen om garantieverlenging te nemen op de fiets.

Dat betekent dat Stromer 15.000 km : 28 maanden al aangeeft dat batterij niet meer oke is, eigenlijk dus een soort benchmark en dat voor een woon-werk fiets in het topsegment. Nog erger is de garantie, ik heb van Stromer een garantie verlenging aanbod afgelopen januari ontvangen waarin met vette letters gedrukt staat dat de batterij/accu uitgesloten is van garantie. Stromer wil nu niet meer inhoudelijk op mijn argumentatie reageren en biedt dus alleen een refurbished ex voor € 1.250,-- aan. Wat heb ik me vergist in deze club zeg. Tijd om maar eens bij consumentenorganisaties na te gaan wat zij hiervan vinden.
"al 15.000km", dat vind ik echt triest. Zeker gezien men adverteert een auto-vervanger te maken. Ik vind het niet reeel, als je klanten in de kou laat staan op deze manier kan je verwachten dat men niet nog een keer een dergelijk product koopt. Een accu kost tegenwoordig (Li-ion) niet meer dan $200-300 per kWh, dan vind ik het zeker reeel om in elk geval een NIEUW exemplaar aan te bieden voor een kleine 1000 euro.

15000km is echt een schijntje, ik rijd nu zelf ca. 1000-1200km per maand, dan zou ik 12000 per jaar makkelijk halen, dan vind ik het eigenlijk vrij minimaal dat de accu 5 jaar mee zou gaan... Maar ja, zo veel mensen - zoveel wensen... :geek:

Zeker als een accu op zijn donder krijgt doordat de controller kapot gaat/andere elektrische manco's zich voordoen... Ik heb nu een ST2 van 7 jaar oud, accu vertoont nog geen rare manco's. Qua kilometrage zou het aangedragen feit geen enkel probleem moeten zijn... Koude douche van Radar zou ze wel gegund zijn, 'Stromer Den Bosch' (zelf niet bekend mee, maar a.h.v. dit verhaal durf ik dat wel te zeggen) ;)

Redelijkerwijs zou ik durven stellen dat hij toch minstens 8000km/jr zou moeten kunnen halen, iets wat een doorsnee auto makkelijk haalt. Dus 40.000km zou ik niet vreemd vinden (met iets van 75% rest capaciteit over) :x
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
mrstrom

Bij mij zie stromer dat al bij 12k, dat dat al echt heel veel is...Maar ja.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Maten en gewichten bij Stromer ... :ck:

De ene fiets met een “onoplosbaar probleem” wordt door Stromer vervangen door een nieuw exemplaar, de andere fiets met een “onoplosbaar probleem” wordt dan weer niet vervangen … de eerste klant is dolblij en is vol lof, de andere klant blijft misnoegd achter met een onbruikbare en onverkoopbare fiets en heeft al tientallen kandidaat kopers naar een ander merk geloodst.

Ook bij de batterijen blijkt dit zo te zijn : zo zat ik met mijn ST2 net over de 6000 km toen mijn 983 Wh – nog geen drie jaar oud - sneuvelde … bij mij stelde men dan weer een coulanceregeling voor.

Ik betaalde – op factuur - € 450 voor een fonkelnieuwe originele blauwe met 2 jaar garantie bij een Stromer verkoper … ik verkocht mijn defecte blauwe, deze leverde nog een forse korting op de nieuwe op !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Kees de Grote
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2019, 19:23

Hier een gevalletje controller kapot net buiten de garantie. Iets meer dan 2 jaar fietsen met +/- 5k kilometer op de teller. 700,- reparatiekosten zonder enige tegemoetkoming van dealer of Stromer. Had toch iets meer verwacht van een premium pedelec.

Ik vrees nu al voor een defect aan de motor/accu komende periode, denk dat ik hem maar ga verkopen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Voor minder dan € 100 / jaar had je je garantie kunnen verlengen ... voor mij is zo'n garantieverlenging helaas een must ... :ai

Op die nieuwe controller heb je alvast weer twee jaar garantie, hopelijk blijven in de toekomst de andere dure onderdelen nu probleemloos.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kees de Grote schreef: 18 aug 2022, 08:34 Hier een gevalletje controller kapot net buiten de garantie. Iets meer dan 2 jaar fietsen met +/- 5k kilometer op de teller. 700,- reparatiekosten zonder enige tegemoetkoming van dealer of Stromer. Had toch iets meer verwacht van een premium pedelec.
Is dat in Nederland? Je hebt hier recht op een deugdelijk product, bij zo'n fiets is het niet redelijk dat de controller na 2 jaar al stuk gaat. Ik zou hier mijn rechtsbijstandverzekering opgezet hebben...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kees de Grote schreef: 18 aug 2022, 08:34 Had toch iets meer verwacht van een premium pedelec.
Wat had je verwacht? Dat Stromer of de dealer zegt: je garantie is verlopen en toch geven we je gratis een nieuwe controller? Zo werkt het nergens.

Je hebt twee opties, en ze zijn hierboven beide vermeld:

1. Garantieverlenging afsluiten. Dat kan via Stromer (hier heb je als het goed is een aanbod voor ontvangen, daar ben je niet op ingegaan) of via een externe partij/verzekeraar.
2. Geen garantieverlenging afsluiten en buiten garantie de juridische weg bewandelen op basis van je recht op een deugdelijk product.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Kees de Grote
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2019, 19:23

Nee ik had zeker geen gratis nieuwe controller verwacht. Het is ook mijn eigen stommiteit geweest om de garantie niet te verlengen (door prive-omstandigheden destijds niet aan gedacht).

Wat ik gewoon niet had verwacht is na 2 jaar al zo'n groot defect (fiets doet niks meer) en hoge reparatiekosten. Temeer ook omdat ik de fiets nieuw gekocht heb, niet heel veel gebruikt heb en altijd bij een gerenommeerde dealer heb laten onderhouden.

Wat ik had verwacht is in ieder geval enige tegemoetkoming in de kosten. Een juridische procedure opstarten zou kunnen maar de dealer heeft mij al laten weten dat de kans van slagen zeer klein is.

En dus de vrees voor te toekomst. Nog een paar van zulk soort reparaties en dan wordt het wel erg pijnlijk.
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 702
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Precies de reden waarom je een garantie verlening afsluit; voor het onverwachte :-)

Maar ik ben het met je eens hoor. Je verwacht / hoopt gewoon op betere kwaliteit / langere levensduur dan dit. Ik heb mijn 2e controller ook zelf moeten betalen. De stromer van mn vriendin heeft wel een cargarant verzekering. En in overleg (omdat ik de meeste km maak) gaat die fiets dan ook mijn daily driver worden. Scheelt weer als er iets kapot gaat.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kees de Grote schreef: 19 aug 2022, 08:39 Een juridische procedure opstarten zou kunnen maar de dealer heeft mij al laten weten dat de kans van slagen zeer klein is.
Maar natuurlijk zegt jouw FM dat, die heeft er alle baat bij dat je die stap niet neemt... Wat zegt een onafhankelijke partij, bijvoorbeeld een rechtsbijstandsverzekering of juridisch loket?

Ik heb hetzelfde gehad met mijn CV ketel. Uiteraard zei de installateur dat ik na 4 jaar geen garantie meer heb. Maar 1 telefoontje met mijn rechtsbijstandsverzekering en 1 mailtje later kreeg ik het onderdeel van ik meen 300 Euro gratis, moest alleen de uren betalen. Dat was meer dan waar ik recht op had, dus wat mij betreft helemaal prima geregeld.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie