Omni (4g) - GPS Fix

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Bert20 schreef: 15 jun 2022, 07:36 Dat je minimaal drie streepjes ontvangst op je 4G moet hebben voor een GPS, dat gaat er bij mij niet in.
Welke van de beschikbare G’s dan ook heeft niets te maken met GPS. Het ene is een grid van antennes op de grond en het andere zweeft in een baan rond deze aardkloot. Maar om de gegevens van die GPS door te geven heb je communicatie nodig. Die gegevens zijn een (beperkt) aantal 111&000 en duurt een fractie van een sec. Ik denk niet dat je dat gewaar wordt tussen 2-3-4-5 G maar ontvangst is noodzakelijk. Schakelen tussen deze G’s kan wel (afhv de ontvangst) maar op vlak van “tijd” zie ik geen probleem wegens de kleine hoeveelheid data en dus ook niet bij 1 of 3 streepjes ontvangst. Zelfs als het 5x langer duurt is het op een fractie van een sec gebeurd.
mrstrom

Maar GPS coordinanten doorgeven zal niet zoveel data of snelheid afhankelijk zijn toch?

Als ik, wat ik zelden doe trouwens, in de app kijk staat mijn fiets ook bij de buren hoor. Maar, helaas geen nieuwe omni gehad.
Bert20
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jun 2022, 19:11
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 5000

Jins schreef: 15 jun 2022, 20:00
Bert20 schreef: 15 jun 2022, 07:36 Dat je minimaal drie streepjes ontvangst op je 4G moet hebben voor een GPS, dat gaat er bij mij niet in.
Welke van de beschikbare G’s dan ook heeft niets te maken met GPS. Het ene is een grid van antennes op de grond en het andere zweeft in een baan rond deze aardkloot. Maar om de gegevens van die GPS door te geven heb je communicatie nodig. Die gegevens zijn een (beperkt) aantal 111&000 en duurt een fractie van een sec. Ik denk niet dat je dat gewaar wordt tussen 2-3-4-5 G maar ontvangst is noodzakelijk. Schakelen tussen deze G’s kan wel (afhv de ontvangst) maar op vlak van “tijd” zie ik geen probleem wegens de kleine hoeveelheid data en dus ook niet bij 1 of 3 streepjes ontvangst. Zelfs als het 5x langer duurt is het op een fractie van een sec gebeurd.
Helemaal met je eens. Dat heb ik ook geprobeerd uit te leggen aan de FM.
Naar mijn idee is die het inmiddels wel met mij eens.

Maar probeer dit maar is via de FM bij Stromer duidelijker te krijgen.

Afwachten in ieder geval. FM heeft gister nog contact met Stromer gehad, ze kenden het probleem niet en zouden er naar kijken wat ik begreep.
Bert20
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jun 2022, 19:11
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 5000

Even een update t.b.v. dit issue.

FM heeft weer contact gehad met Stromer.
Na onderzoek bij Stromer blijkt dit inderdaad een software issue te zijn.

Half Augustus / Eind Augustus zou er een software update moeten komen, die dit ook op gaat lossen.

Ben benieuwd, maar leuk dat dit erkend wordt! :D :bf:
:bi
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Bert20 schreef: 15 jun 2022, 07:36 Daarom hoopte ik dat er meer mensen dit hebben hier.
Wie weet als die ST3 Pinions uit geleverd worden 8-)
Je hoop is vervuld. Ik heb sinds enkele weken een St3 pinion LE en ook bij mij wordt de locatie van de fiets niet goed weergegeven. Hoop inderdaad dat Stromer binnenkort met een oplossing komt. Contact tussen FM en Stromer heeft tot nu toe niets opgeleverd.
Bert20
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jun 2022, 19:11
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 5000

Klaas schreef: 15 jul 2022, 12:53
Bert20 schreef: 15 jun 2022, 07:36 Daarom hoopte ik dat er meer mensen dit hebben hier.
Wie weet als die ST3 Pinions uit geleverd worden 8-)
Je hoop is vervuld. Ik heb sinds enkele weken een St3 pinion LE en ook bij mij wordt de locatie van de fiets niet goed weergegeven. Hoop inderdaad dat Stromer binnenkort met een oplossing komt. Contact tussen FM en Stromer heeft tot nu toe niets opgeleverd.
Ook zo'n twee uurtjes goede weergave? En daarna de laatst bekende locatie en geen update meer tot dat je de fiets uit/aan zet?
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Bert20 schreef: 15 jul 2022, 13:18
Klaas schreef: 15 jul 2022, 12:53
Bert20 schreef: 15 jun 2022, 07:36 Daarom hoopte ik dat er meer mensen dit hebben hier.
Wie weet als die ST3 Pinions uit geleverd worden 8-)
Je hoop is vervuld. Ik heb sinds enkele weken een St3 pinion LE en ook bij mij wordt de locatie van de fiets niet goed weergegeven. Hoop inderdaad dat Stromer binnenkort met een oplossing komt. Contact tussen FM en Stromer heeft tot nu toe niets opgeleverd.
Ook zo'n twee uurtjes goede weergave? En daarna de laatst bekende locatie en geen update meer tot dat je de fiets uit/aan zet?
Nee, die van mij staat al dagen op thuislocatie.
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Sinds vandaag (28-07-22) de indruk dat de locatie van mijn stromer weer correct wordt weergegeven. Zal het de komende dagen goed in het oog houden.
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Klaas schreef: 28 jul 2022, 17:15 Sinds vandaag (28-07-22) de indruk dat de locatie van mijn stromer weer correct wordt weergegeven. Zal het de komende dagen goed in het oog houden.
Helaas loos alarm. Vandaag wordt wederom de juiste locatie NIET aangegeven. Toch wel erg vervelend dat het zo lang duurt om dit probleem op te lossen.
Bert20
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jun 2022, 19:11
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 5000

Als je weer ff je OMNI uit zet en weer aan, zal die het voor een uurtje ofzo het weer doen.

Mijn laatste locatie update is inmiddels van vier dagen geleden. Fiets niet uitgehad.
Inmiddels is het GPS pictogram op de OMNi Ook grijs/zwart ipv wit.
Plaats reactie