Stromer ST7: eerste indruk en ervaringen

AlexanderB
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 167
Lid geworden op: 05 okt 2022, 09:30
Locatie: Temse
Merk SP: Stromer ST7 XL DP SF SP
Km-stand: 14684

Bartjex88 schreef: 03 jun 2023, 23:31 Klopt, staat bijna nooit uit, altijd standby ivm alarm
Dus wanneer je dan de lader eraf haalt net voor je gaat rijden, moet je hem voorlopig telkens gewoon eerst even af- en aanzetten veronderstel ik, en je hebt het probleem van geen ondersteuning niet meer?
Gebruikersavatar
lucas777
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jul 2022, 15:10
Locatie: Sint-Laureins
Merk SP: Stromer ST7

Bartjex88 schreef: 03 jun 2023, 23:31
AlexanderB schreef: 03 jun 2023, 18:37
Bartjex88 schreef: 03 jun 2023, 17:25
Dit heb ik nu elke x ik hem van de lader haal,
Heb de nieuwste software dus geen verbetering
Fiets in standby gelaten dus niet afgezet tijdens het laden?
Klopt, staat bijna nooit uit, altijd standby ivm alarm
Als hij uit staat, werkt het alarm ook hoor.
Je moet er eens proberen mee wegrijden :mrgreen:

Het is bij een groot deel van de ST7 modellen (zowel gold als zwart)
en bij de zwarte ST3 pinion modellen.
Fiets in standby, lader 100%, je wil vertrekken: geen ondersteuning.
oplossing: fiets uit, en terug aan, alles weer normaal.
of uitzetten tijdens opladen.
of lader uitrekken bij 99% , want je hebt het niet bij een tussenlading van 20% naar 75% bijvoorbeeld.
Alleen op het moment dat de batterij de 100% bereikt.
Bizar.

Nog een dingetje,
als de fiets 5 dagen ongebruikt en af de lader staat,
gaat in in slaapmodus.
Moet je hem terug tot leven wekken met even de lader aan te sluiten.
Maar dat heb ik nog nooit voorgehad,
m'n fiets staat nooit 5 dagen ongebruikt :D

Bovenvermelde zaken komen pas een week of 5 voor,
dus na een software update,
moet bijna softwarematig zijn, gekoppeld aan een onderdeel die specifiek is voor die reeks fietsen,
want niet alle ST7 modellen hebben dit, en de witte ST3 pinion ook niet bijvoorbeeld.

Dit is niet normaal, en Stromer zoekt samen met dealers en gebruikers info naar een oorzaak en een oplossing.
Anderzijds is het probleem is niet van die aard dat je niet kan fietsen of geen plezier kan hebben, alleen wat ongemakkelijk voor het moment.
(Oude software terugzetten is ook geen oplossing, want dan gaan er een heel boel andere zaken niet vlotjes, en daar begin ik niet weer over :mrgreen: )

Geniet van het mooie weer,
jammer genoeg geen windstilte,
en veel Stromerplezier!
ST 1 silver: 2020
ST 7 gold : 2023
SsandsST7
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jul 2022, 18:21
Merk SP: Stromer ST7 LE
Km-stand: 0

Doe ik nooit tot 100% laden, trek hem telkens uit bij rond de 90% max.
AlexanderB
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 167
Lid geworden op: 05 okt 2022, 09:30
Locatie: Temse
Merk SP: Stromer ST7 XL DP SF SP
Km-stand: 14684

AlexanderB schreef: 28 mei 2023, 06:47 nog altijd fantastisch weggedrag met m'n ST7 net zoals m'n vorige ST5 en ST3. Ik voel eigenlijk geen verschil : gaat even snel plat liggen (hangen in de bochten), even gecontroleerd
Ik heb ondertussen wel al enkele pedal strikes gehad al pedalerend en hangend in de bochten zoals een andere ST7 eigenaar hier ook reeds aanhaalde. Trapas zal iets lager liggen en/of traparmen zullen iets breder van het center staan door het extra tandwiel in de Pinion, want traparm is dezelfde standaard geleverde lengte 175 van Pinion zoals op de ST3. Mensen met kortere benen kunnen (en zouden dan eigenlijk zowiezo moeten) een kortere traparm nemen. Ik ga eens kijken voor minder brede pedalen want ik zet mijn voeten toch altijd dicht tegen de traparm.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Zowel het locatie probleem als het ondersteuningsprobleem blijft hardnekkig. In overleg met Stromer wordt mijn fiets weer opgehaald, ben benieuwd of ze gaan vinden wat het probleem is.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
AlexanderB
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 167
Lid geworden op: 05 okt 2022, 09:30
Locatie: Temse
Merk SP: Stromer ST7 XL DP SF SP
Km-stand: 14684

Stromerke schreef: 02 jun 2023, 19:44 Waardes na kalibratie en fiets voor geen meter meer rijd 😛
Voltage; 0.890
Offset; 0,910
Traced: 0,904

Waardes na offset reset;
Voltage: 0,969 V
Offset; 0,924 V
Traced; 0,931. V
Ik heb vandaag ook nog eens gewoon gekalibreerd in het gebruikersmenu. Meteen veel minder en vooral geen constant gelijkmatige ondersteuning, bij het minste druk van de pedalen voelde ik die "rem" van even geen ondersteuning, geraakte zelfs moeilijk aan 40 km/u. Verklaring viel niet ver te zoeken : in het servicemenu zag ik de "voltage" (realtime voltage) schommelen onder en boven de "offset" (gekalibreerde nullast voltage). Dus de offset weer een 0.050 V lager gezet dan de voltage zodat de voltage er niet onder kan komen. Meteen weer als een raket.
Laatst gewijzigd door AlexanderB op 05 jun 2023, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
P312
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
Locatie: Mierlo
Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
Km-stand: 0

Vandaag 1e woon-werkverkeer verkeer rit met de DP gehad..pffff wat een geweld en kracht maar toch smooth!
Binnen no time op 47 a 48 per uut zonder enige vorm van echt kracht uut oefenen op pedalen..wel spd..dat scheelt enorm..voor mij althans.
Het schakelen gaat veel beter dan ik verwacht had..gewoon even minimaal pedalen ontlasten..genot van bovenste plank..ideaal als je voor stoplicht staat dat hij automatisch terugschakeld.
Weg ligging op hoge snelheid is echt fenomenaal te normen...wel denk ik dat vering toch echt voor toekomst meer comfort bied..lagere bandenspanning is niet genoeg..toekomst muziek...kortom .ik ben er zeer tevreden over en alle twijfels die ik had zijn helemaal weg..geloof niet dat er op dit moment een betere sp op de markt is!
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

AlexanderB schreef: 05 jun 2023, 21:19). Dus de offset weer een 0.050 V lager gezet dan de voltage zodat de voltage er niet onder kan komen. Meteen weer als een raket.
Hoe doe je dat? Je kunt toch niet handmatig de offset op elke gewenste waarde zetten?
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Kon het toch niet laten nog even dit te checken, althans de offset te resetten in het service menu, waardoor inderdaad de offset lager is dan de voltage,
Vandaag de hele rit echt moeite de 40/42 aan te houden. Hij ging net als een raket. Dit is dus waarschijnlijk wel de kern van het probleem.
Ook verklaart het dat de fiets zonder dat je iets doet aan reset opeens beter kan fietsen. Als er iets in het gemeten voltage veranderd (bijv als het warmer of iets dergelijks) kan dat dus in rijgedrag uitmaken

Ik vraag me alleen sterk af of de fiets ophalen de oplossing gaat brengen. Want ik vermoed dat de oplossing een software matige is.

Wellicht ligt het steeds geen contact maken wel aan iets hardware matigs….
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
AlexanderB
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 167
Lid geworden op: 05 okt 2022, 09:30
Locatie: Temse
Merk SP: Stromer ST7 XL DP SF SP
Km-stand: 14684

Stromerfred schreef: 05 jun 2023, 21:37
AlexanderB schreef: 05 jun 2023, 21:19). Dus de offset weer een 0.050 V lager gezet dan de voltage zodat de voltage er niet onder kan komen. Meteen weer als een raket.
Hoe doe je dat? Je kunt toch niet handmatig de offset op elke gewenste waarde zetten?
Achterwiel bovenaan licht naar rechts duwen/trekken, doe ik links van de fiets staand, met de rechterhand m'n duim aan de rechterkant tegen het spatbord, met de andere vingers licht aan het wiel trekken en terwijl met m'n linkerhand op reset offset drukken, of op kalibreren in het usermenu maar dan zie je de voltage waarde niet veranderen
Plaats reactie