Stromer ST7: eerste indruk en ervaringen

Jurgen33
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 115
Lid geworden op: 08 jan 2023, 09:54
Locatie: België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 50

FreddyH schreef: 19 mar 2023, 08:25 Misschien wel. Die draaischakelaar is van PINION, daar mag inderdaad meer feedback in komen.

Ik vind het nadeel van knoppen dat die lastig op de juiste plek te zetten zijn. Te dichtbij, dan kom je er steeds meer je duim tegenaan, te ver weg dan ben je steeds aan het zoeken. Met alle andere dingen op het stuur is het soms lastig om daarmee goed uit te komen. Zeker op een ST5/ST7 waarbij het stuur weinig ruimte heeft omdat het een centimeter oid van het handvat veel dikker wordt.

En dan heb je het eindelijk goed staan, krijg je een leenfiets voor een paar dagen... Met mijn nogal brede handen staan die knoppen dus altijd verkeerd :bh:
Heb in begin ook wat moeten zoeken, heb de shifters ook eens andersom geprobeerd, maar staan nu terug op standaard. Heb de shifters wat korter bij het handvat gezet en de hoek paar graden aangepast, nu staan ze prima. Is zoals de juiste afstelling van je zaal vinden.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1828
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Bij mij heeft mijn Vietzenmaker ook gelijk een snubber geplaatst....zonder vragen of iets dergelijks, goede service !
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Jurgen33
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 115
Lid geworden op: 08 jan 2023, 09:54
Locatie: België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 50

Als de snubber echt nodig zou zijn dan ging ik ervanuit dat Stromer dat standaard zou zetten. Heb het wiel eens uitgehaald en de riem zit heel stevig in de tanden, zowel voor als achter. Maar wel goed om weten dat er een oplossing is voor het geval die zou doorslippen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jurgen33 schreef: 19 mar 2023, 11:50 Als de snubber echt nodig zou zijn dan ging ik ervanuit dat Stromer dat standaard zou zetten.
De snubber zat aanvankelijk ook niet op de ST2, maar bleek achteraf wel nodig. Soms komt een oplossing pas na voortschrijdend inzicht. Dan zullen de FM's het moeten oplossen voor de modellen die reeds in omloop zijn (waar hun klanten al op rondrijden en hun voorraad) en past Stromer de oplossing toe op de modellen die nog moeten worden geassembleerd.

De ST7 is gloednieuw. Reken erop dat bovenstaande nog wel een paar keer zal gebeuren voor early adapters.

Maar: if it ain't broke, don't fix it. Als jij geen last hebt van een doorslippende riem dan lekker zo laten. Het komt ook niet bij alle Stromers met riem voor (al is een snubber bij de ST2 wel écht aan te raden), en deels hangt het ook af van de berijder (gewicht en rijstijl). Bij mijn ST3 PINION was zo'n snubber waarschijnlijk ook helemaal niet nodig, want ik ben een vedergewicht en ik haal druk van de pedalen bij het schakelen.

Mijn dealer is gewoon pro actief en wacht niet af tot het mis gaat. Dat waardeer ik enorm aan ze, daarom ben ik daar ook klant zelfs al zitten ze hier 220km vandaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
GoodbyeHarmony
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Great Britain
Berichten: 595
Lid geworden op: 12 aug 2020, 18:01
Locatie: Birmingham, UK
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 25000

Stromeur schreef: 19 mar 2023, 12:13
Jurgen33 schreef: 19 mar 2023, 11:50 Als de snubber echt nodig zou zijn dan ging ik ervanuit dat Stromer dat standaard zou zetten.
De snubber zat aanvankelijk ook niet op de ST2, maar bleek achteraf wel nodig. Soms komt een oplossing pas na voortschrijdend inzicht. Dan zullen de FM's het moeten oplossen voor de modellen die reeds in omloop zijn (waar hun klanten al op rondrijden en hun voorraad) en past Stromer de oplossing toe op de modellen die nog moeten worden geassembleerd.
To be fair to Stromer, this issue is so opaque they probably only just realised they need it.

belt drives are very complex systems and only wear will show the behaviour as they bed in. For the sake of it a snubber will not hurt and does make a difference. Many people, including me, thought it was gear slip when it was in fact, the belt.

I should not be surprised if future streamers appear with them fitted as default because: Why the hell not?

Cheers
Tim

Om eerlijk te zijn tegen Stromer, deze kwestie is zo ondoorzichtig dat ze zich waarschijnlijk pas net realiseerden dat ze het nodig hebben.

Riemaandrijvingen zijn zeer complexe systemen en alleen slijtage zal het gedrag vertonen als ze naar binnen gaan. Omwille daarvan zal een snubber geen pijn doen en wel een verschil maken. Veel mensen, waaronder ik, dachten dat het versnellingslip was, terwijl het in feite de riem was.

Het zou me niet moeten verbazen als toekomstige streamers er standaard bij passen, want: Waarom in godsnaam niet?

Proost!

Tim
Jurgen33
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 115
Lid geworden op: 08 jan 2023, 09:54
Locatie: België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 50

220km tot een stromer dealer, ik heb er 2 binnen 15km liggen, en dat vond ik al ver :D

Wordt de motorrem, recup, veel gebruikt onder de stromerrijders? Ik heb hem afstaan, ik heb anders een kleine vertraging voordat ik ondersteuning krijg.
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Jurgen33 schreef: 19 mar 2023, 13:08 220km tot een stromer dealer, ik heb er 2 binnen 15km liggen, en dat vond ik al ver :D

Wordt de motorrem, recup, veel gebruikt onder de stromerrijders? Ik heb hem afstaan, ik heb anders een kleine vertraging voordat ik ondersteuning krijg.
Ik gebruik hem zodat ik mijn remmen minder belast. Gaan de remmen toch wat langer mee (of dat maak ik me wijs).
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jurgen33 schreef: 19 mar 2023, 13:08 220km tot een stromer dealer, ik heb er 2 binnen 15km liggen, en dat vond ik al ver :D
Ik woon in buitengebied. Binnen 100km zit hier sowieso geen enkele Stromer dealer. Dan maakt die 120km extra ook niet zoveel meer uit.

Mijn FM is pro-actief (zie b.v. de snubber), kan telefonisch al veel doen als er wat is, ze verlenen service op locatie (aan huis/op het werk) en hebben altijd leen-Stromers beschikbaar. Natuurlijk moet zo'n bezoek aan huis wel even worden ingepland, maar dat maakt mij niet uit want je moet tegenwoordig sowieso bijna altijd een afspraak maken als je de werkplaats nodig hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jurgen33
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 115
Lid geworden op: 08 jan 2023, 09:54
Locatie: België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 50

Stromeur schreef: 19 mar 2023, 13:21
Jurgen33 schreef: 19 mar 2023, 13:08 220km tot een stromer dealer, ik heb er 2 binnen 15km liggen, en dat vond ik al ver :D
Ik woon in buitengebied. Binnen 100km zit hier sowieso geen enkele Stromer dealer. Dan maakt die 120km extra ook niet zoveel meer uit.

Mijn FM is pro-actief (zie b.v. de snubber), kan telefonisch al veel doen als er wat is, ze verlenen service op locatie (aan huis/op het werk) en hebben altijd leen-Stromers beschikbaar. Natuurlijk moet zo'n bezoek aan huis wel even worden ingepland, maar dat maakt mij niet uit want je moet tegenwoordig sowieso bijna altijd een afspraak maken als je de werkplaats nodig hebt.
Ik ben ook heel tevreden van mijn dealer, jongens blijven ook constant bijscholen, goede service en uitleg, en dat is geld waard.
Gebruikersavatar
Bartjex88
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 249
Lid geworden op: 12 mar 2022, 09:32
Locatie: Essen, België
Merk SP: Stromer ST7
Km-stand: 10500

Jurgen33 schreef: 19 mar 2023, 13:33
Stromeur schreef: 19 mar 2023, 13:21
Jurgen33 schreef: 19 mar 2023, 13:08 220km tot een stromer dealer, ik heb er 2 binnen 15km liggen, en dat vond ik al ver :D
Ik woon in buitengebied. Binnen 100km zit hier sowieso geen enkele Stromer dealer. Dan maakt die 120km extra ook niet zoveel meer uit.

Mijn FM is pro-actief (zie b.v. de snubber), kan telefonisch al veel doen als er wat is, ze verlenen service op locatie (aan huis/op het werk) en hebben altijd leen-Stromers beschikbaar. Natuurlijk moet zo'n bezoek aan huis wel even worden ingepland, maar dat maakt mij niet uit want je moet tegenwoordig sowieso bijna altijd een afspraak maken als je de werkplaats nodig hebt.
Ik ben ook heel tevreden van mijn dealer, jongens blijven ook constant bijscholen, goede service en uitleg, en dat is geld waard.
Welke dealer heb je?
0-17000km ST5 ABS
17000-... ST7 Dark Platinum

St7=> 11.000km
Plaats reactie