Jins schreef: ↑20 mar 2023, 11:12
Jurgen33 schreef: ↑18 mar 2023, 12:36
De automatische stand is gemakkelijk te maken, tijdje rondrijden zoals altijd en dan kan de pinion je schakelgedrag overnemen en zelf schakelen.
Het is eenvoudig om automatisch te schakelen maar niet eenvoudig als je het goed wil doen voor iedereen in alle omstandigheden.
Ik rij anders met wind tegen dan met wind mee (cadans). Ik rij anders als de ondersteuning laag staat en ik zelf flink aan het werk ben, cadans gaat dan naar de 100 en dan wil ik niet dat die bak opschakelt, net omdat ik zo wil blijven rijden met die snelheid. Ik rij anders als ik niet alleen onderweg ben, zowel cadans als snelheid. Dit zijn dus nog maar 4 profielen die ook weer voor iedereen anders zijn.
Dus veel instellingen...
Alles gaat er vanaf hangen hoe je die gaat inleren, hij kan je gewoon schakelgedrag overnemen, wind mee en tegen, bergop, bergaf zijn andere situaties. Hoewel, als de bak ook gegevens krijgt van de krachtsensor, zou hij kracht en omwentelingen kunnen gaan combineren en zich wat kunnen aanpassen aan de omstandigheden, als die mogelijkheid erin zit natuurlijk, maar techniek staat niet stil en ik zie de pinion nog verder evolueren.
Ik zou hem zelf niet gebruiken, ik bepaal graag wanneer ik schakel, in de auto ook, maakt het voor mij wat sportiever.
Mensen die graag cruisen gaan er wel blij mee zijn.