Pagina 1 van 1

De Speed Machine van HP - de ligfiets als speed pedelec

Geplaatst: 03 jul 2022, 16:37
door Flyy

Re: De Speed Machine van HP - de ligfiets als speed pedelec

Geplaatst: 03 jul 2022, 17:56
door Stromeur
Mooi ding hoor. Ik hou wel van lig/zitfietsen. Ze zijn er al een paar jaar. Ik vrees dat ze vooralsnog weinig succesvol zijn omdat je dermate laag zit dat je slecht wordt gezien door de automobilisten (waar je in Nederland vaak ook nog tussen moet rijden).

Re: De Speed Machine van HP - de ligfiets als speed pedelec

Geplaatst: 03 jul 2022, 18:06
door Flyy
Ein Trike als S-Pedelec haben sie schon seit Jahren im Programm. Erfolgreich in Stückzahlen mögen sie nicht sein, aber ich denke wirtschaftlich schon.

Der geringere Luftwiderstand wirkt sich sicherlich positiv auf die Reichweite aus.

Ich finde es toll das es auch immer wieder neue Produkte abseits vom mainstream gibt.





Zij hebben al jaren een trike als S-pedelec in hun programma. Ze zijn misschien niet succesvol in termen van aantallen, maar ik denk economisch wel.

De lagere luchtweerstand heeft zeker een positief effect op het bereik.

Ik vind het geweldig dat er altijd nieuwe producten zijn.

Re: De Speed Machine van HP - de ligfiets als speed pedelec

Geplaatst: 03 jul 2022, 18:09
door Stromeur
Flyy schreef: 03 jul 2022, 18:06 De lagere luchtweerstand heeft zeker een positief effect op het bereik.
Ja, helemaal mee eens. Zeker hier in Friesland waar het altijd waait zijn zulke bikes enorm efficiënt.

Re: De Speed Machine van HP - de ligfiets als speed pedelec

Geplaatst: 03 jul 2022, 22:45
door JeroenSpock
Achtervering, heerlijk! Die balhoofdvering voor vind ik dan weer zwaar ruk, veert gewoon niet zoals een geveerde vork dat doet.

Re: De Speed Machine van HP - de ligfiets als speed pedelec

Geplaatst: 04 jul 2022, 10:29
door AlbusinAlbis
Met toch wel 20jr ervaring op allerhande ligfietsen kan ik deze creatie alleen maar toejuichen.
Gezien de ligfiets bij uitstek geschikt is voor het afleggen van lange(-re) afstanden met de grootste efficiëntie is het niet meer dan logisch om een speedpedelec versie te creëren : hierdoor schat ik dat je met de gebruikte 625Wh accu even ver raakt als een +/- 1000 Wh accu op een conventioneel ontwerp.
En dat dan nog gepaard aan het ultieme comfort.

Toch nog dit :

- het kleine voorwiel zorgt idd voor een laag zwaartepunt en luchtweerstand maar is weinig vergevingsgezind voor een slecht wegdek. De voorvering zal hopelijk voldoende opvangen maar ik had toch liever vooraan ook een groot wiel gezien.

- prijs (vanaf 8690 euro) is vergelijkbaar zijn met de duurdere speedpedelecs, wat normaal is gezien de kleine oplage

- het grootste minpunt waar tevens niet zo snel een oplossing voor zal komen lijkt mij echter de aandrijving per ketting: het is moeilijk om daarnaar terug te keren wanneer je een riem gewend bent. Wel mooi is dat je kan opteren voor de pinion , als de info op de site klopt.