afbladderende verf motor ST2

Plaats reactie
Gert Jan Timmers
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2020, 10:48

Beste allen,

Helaas constateer ik dat bij mijn ST2 de verf van de motor begint af te bladderen. Dit probleem is reeds eerder behandeld op dit forum, en is bekend bij vooral (wat oudere) ST1. Probleem ontstaat door twee soorten metaal bij elkaar: alu motor en rvs spaken en het feit dat de motor kennelijk niet van een goeder verf-primer is voorzien. Ik lees dat er om deze reden onder garantie motoren zijn vervangen.

Nu is mijn ST 2 van mei 2019 (nu 12550 km, staat droog binnen en is goed onderhouden) en de officiele garantieperiode is dus vorig jaar verlopen, maar binnen het garantierecht bestaat er natuurlijk ook nog zoiets als 'wat je redelijkerwijs van een product mag verwachten' en dat is dit zeker niet!!

Heeft iemand van jullie ervaring hoe de FM / Stromer met deze schade buiten de garantieperiode omgaat?
Dank,
Gert Jan
ST2 sport 20'' zwart- 983 wh- woon-werk enkel 26 km.
"alles stromert..."
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer: slecht. Buiten garantie heb je pech.

Maar dat maakt niet uit want jij hebt een juridische overeenkomst met je dealer (de koop) dus die moet met een passende oplossing komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1780
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Maar mijn ervaring met de dealer van Gert Jan als het gaat om tot oplossingen komen buiten wat Stromer aanbiedt zijn niet goed….
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Bulldogg
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 sep 2023, 14:15
Locatie: 2880
Merk SP: ST2 belt ; ST5 abs
Km-stand: 11000

Naar aanleiding van dit en andere topics waar dit probleem vermeld wordt, ook mijn motor eens gaan bekijken....
En ja hoor, de verf van de mijne bladdert ook af, daar waar de spaken aan de motor bevestigd zijn. Ik kan, als ik zou willen, de verf tussen elke spaak los(klikken), telkens een paar cm die gewoon los hangt.

Dus als ik het goed begrijp moet ik er gewoon even een melding van maken en dan komt er (als het goed is) een nieuwe motor onder? M'n fiets heeft nog de (verlengde) stromer-garantie tot april.
ST2 belt(2021) / ST5 abs(2023)- 983, 983, 814 en 814 reserve batterijen- wat spullen van Jeroen, abus bordo, abus sportflex, axa imenso, kinekt,...
WW: 4,5km

De gustibus et coloribus, non est disputandum ;)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, garantie claimen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
den trage rappe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 dec 2022, 19:57
Locatie: 🖕🖕🖕
Merk SP: 🖕🖕🖕
Km-stand: 6

Bulldogg schreef: 12 okt 2023, 16:28 Naar aanleiding van dit en andere topics waar dit probleem vermeld wordt, ook mijn motor eens gaan bekijken....
En ja hoor, de verf van de mijne bladdert ook af, daar waar de spaken aan de motor bevestigd zijn. Ik kan, als ik zou willen, de verf tussen elke spaak los(klikken), telkens een paar cm die gewoon los hangt.

Dus als ik het goed begrijp moet ik er gewoon even een melding van maken en dan komt er (als het goed is) een nieuwe motor onder? M'n fiets heeft nog de (verlengde) stromer-garantie tot april.
Verlengde garantie van car garantie zal niet tussen komen.
Die van stromer misschien wel.
U dealer verantwoordelijk stellen.
Dit zijn nu eens problemen die stromer NIET aanpakt.
Bij mij krijgt de verf geen kans om aftebladeren.
Elke keer binnen het jaar spelling op achterwiel.
Tja ze klote gewoon hun eigen.
Iemand die ook maar een beetje verstand heeft van lagers zou deze NOOIT monteren voor buiten gebruik.
Echte Zwiterse kwaliteit.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Mijn ST3 heeft er ook weer eens (flink) last van. Heb maar eens een minuutje de tijd genomen om via een email aan mijn dealer te vragen of dit nog steeds onder de garantie valt en ik recht heb op herstel. Ik ben benieuwd... :)
Witte ST3 van maart 2019
Radiotechniman
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 mei 2021, 15:58
Locatie: Noord Brabant
Merk SP: Stromer ST3 pinion 2022 red
Km-stand: 14000

den trage rappe schreef: 13 okt 2023, 22:58 Verlengde garantie van car garantie zal niet tussen komen.
Die van stromer misschien wel.
U dealer verantwoordelijk stellen.
Dit zijn nu eens problemen die stromer NIET aanpakt.
Bij mij krijgt de verf geen kans om aftebladeren.
Elke keer binnen het jaar spelling op achterwiel.
Tja ze klote gewoon hun eigen.
Iemand die ook maar een beetje verstand heeft van lagers zou deze NOOIT monteren voor buiten gebruik.
Echte Zwiterse kwaliteit.
Als ik zo boos en ontevreden was als hoe je overkomt in je post dan zou ik de fiets rap verkopen en nooit meer naar omkijken, dan heb je er ook geen last meer van. Blijkbaar zorgt de naam Stromer bij jou alleen maar voor frustratie.

Voor wat betreft de topicstarter, terug gaan naar de fietsenmaker en garantie claimen. Daarna kun je altijd nog zien wat er uit komt om eventueel stappen te ondernemen.
0-7800km: Stromer ST2 Belt Royal Blue (vanaf april 2021)
7800-...: Stromer ST3 Pinion Imperial Red (vanaf september 2022)
Bulldogg
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 sep 2023, 14:15
Locatie: 2880
Merk SP: ST2 belt ; ST5 abs
Km-stand: 11000

den trage rappe schreef: 13 okt 2023, 22:58
Verlengde garantie van car garantie zal niet tussen komen.
Die van stromer misschien wel.
U dealer verantwoordelijk stellen.
Gelukkig heb ik de originele Stromer garantie... :ay
Gisteren, de fiets weggebracht voor jaarlijks onderhoud en nieuw batterijdeksel(garantie). Ineens even gezegd of ze naar de verf wilden kijken. Man aan de balie zei me dat het zou spannen om het wiel ook volgende week te vervangen...het duurt even eer de claim aanvaard wordt. Maar volgens hem ging er geen probleem zijn ivm. afwikkeling ervan, zal zeker niet het laatste wiel zijn dat stromer moet vervangen. :roll:

Vertrek volgende week toch naar Barcelona voor een weekje, zou cool geweest zijn indien alles in een keer had kunnen vervangen worden, maar goed, ik zie het wel, anders laat ik hem nog wel een weekje langer daar, het is nu niet dat ik hem dringend nodig heb.
Er is nog altijd m'n trouwe VanMoof. :D
ST2 belt(2021) / ST5 abs(2023)- 983, 983, 814 en 814 reserve batterijen- wat spullen van Jeroen, abus bordo, abus sportflex, axa imenso, kinekt,...
WW: 4,5km

De gustibus et coloribus, non est disputandum ;)
Plaats reactie