aankoopadvies Stromer ST3 2019 vs Flyer Upstreet 3 7.23 HS 2023

Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik zou zelf voor een nieuwe ST1 gaan met grootste accu, voorvering en zadelpen vering voor circa 5500,-

https://shop.qicq.nl/stromer-st1-sport-aanbieding.html
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Netjes, maar dat is geen optie voor de TS ... die zoekt - dat geeft ie duidelijk aan - een grote framemaat.

Jouw aanbod is enkel nog beschikbaar in maat M, zie je link :
Nog een beschikbaar. Dark Grey framemaat M
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
SqueeZer
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 jul 2022, 11:43
Locatie: Sint-Eloois-Winkel
Merk SP: Klever
Km-stand: 0

Los van de argumenten die al geleverd werden:

Voor dat budget zou ik ook eens hier naar kijken

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... delec-sale

Of de Klever N-Rogue eens bekijken
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

SqueeZer schreef: 26 jul 2022, 09:38 Los van de argumenten die al geleverd werden:

Voor dat budget zou ik ook eens hier naar kijken

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... delec-sale

Of de Klever N-Rogue eens bekijken
1e tip is niet geschikt voor OP ivm zijn 1.97m lengte, 2e optie is al geopperd en afgewezen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

MarcelH schreef: 26 jul 2022, 07:55 Ik zou zelf voor een nieuwe ST1 gaan
Nieuwe ST1 is sowieso alleen in ini-mini framepjes te krijgen.

Als je als lange klant bij Stromer wilt shoppen dan doe je pas mee vanaf de ST3. Lange mensen hebben namelijk altijd geld zat om geen "budget" modellen te willen :ck:

(ja, ja, ik ken het verhaal van aantallen en zo en dat het er volgens Stromer niet uit kan, maar als lange persoon wordt je zo constant genaaid)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pedelec123
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2019, 15:17

Bedankt allen weer voor de reacties!

In reactie op jullie reacties:
- adoptie van garantie van een fiets klinkt leuk, maar weet niet of dit haalbaar is. Dit parkeer even.
- De Stromer ST1 is helaas te klein, de ST1X heb ik wel ooit overwogen, want deze werd wel in XL gemaakt maar nu helaas niet meer.
- Ik heroverweeg nu toch ook echt de Klever N-serie of anders X-serie. Heb hem vandaag gezien bij een fietsenmaker en design viel me niet tegen. Nu nog ergens een XL model vinden. Voorkeur midden Nederland want daar woon ik.
- De eerder genoemde Stromer ST3 staat ook nog op mijn lijstje, maar niet onder de huidige voorwaarden. Ik wil graag de van de verkopende fietsenmaker de accu status weten (waar ik vanuit ga dat ie dat niet kan achterhalen, maar wie weet) en ook moet de prijs fors naar beneden, naar bijvoorbeeld 4000 euro. (waar ik niet vanuit gaat dat het lukt, maar toch.)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik ben zelf 1.98m lang en zit op een ST3 niet goed, ook niet na flink tweaken in zithouding (te sportieve houding voor mijn lijf). Op een X zit ik na wat tweaken een heel stuk beter, op de N zat ik gelijk goed, in de setup zoals ik hem meekreeg. Aan die setup was nog héél wat te tweaken...

Maar mijn lijf is niet jouw lijf. Ik wil alleen maar zeggen: als je op de fiets zit zie je iets heel anders dan wanneer je er naast staat, dus voor mij is het uiterlijk zeker niet belangrijk. Degelijkheid en goede zithouding zijn voor mij doorslaggevend...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pedelec123
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2019, 15:17

FreddyH schreef: 26 jul 2022, 12:20 Ik ben zelf 1.98m lang en zit op een ST3 niet goed, ook niet na flink tweaken in zithouding (te sportieve houding voor mijn lijf). Op een X zit ik na wat tweaken een heel stuk beter, op de N zat ik gelijk goed, in de setup zoals ik hem meekreeg. Aan die setup was nog héél wat te tweaken...

Maar mijn lijf is niet jouw lijf. Ik wil alleen maar zeggen: als je op de fiets zit zie je iets heel anders dan wanneer je er naast staat, dus voor mij is het uiterlijk zeker niet belangrijk. Degelijkheid en goede zithouding zijn voor mij doorslaggevend...
Ok, bedankt voor je advies! De Klevers wil ik nog passen, ben benieuwd!
pedelec123
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2019, 15:17

Zojuist contact gehad met Qicq.
Zij geven aan dat de Klever N Roque in maat M/L bestaat (nog niet aanwezig bij hun), maar nog interessanter: na de zomer verwachten ze ook een maat L/XL van dit model. Dit zou maar zo een betere maat voor mijn lengte van 1,97 m kunnen zijn (?)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De N valt vrij groot uit. Er zijn twee frames van, die aanvankelijk M en L werden genoemd en later M/L en L/XL. Het zijn nog steeds dezelfde twee frames.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie