Kamervragen over speed pedelec helm op snorfiets

Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

@stromeur waar is de emoticon met de omgekeerde NL vlag? Die associatie heb ik met dit soort petities. (Overigens niets ten nadele van de boeren vind alleen dat symbool weinig bijdragend)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 17 sep 2022, 23:04 @stromeur waar is de emoticon met de omgekeerde NL vlag?
Die boycot ik :mrgreen:

Vandaag stonden er weer een stel van die mafklappers hier in de buurt de A7 te blokkeren. En dan ook nog roepen dat ze voor "alle Nederlanders" opkomen. (Zodra mensen op persoonlijke titel namens "het volk" gaan praten heb ik sowieso alweer gegeten en gedronken.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 17 sep 2022, 23:04 Overigens niets ten nadele van de boeren
Die verdedigen alleen hun eigen verdienmodel.

En dat is hun goed recht, maar als ze nou eens begonnen met dát eerlijk zeggen in plaats van die omgekeerde vlaggen en "zonder boer geen voer" onzin. Nederland is de grootste vleesexporteur van de EU: 75% van het in Nederland geteelde vlees is bestemd voor de export. Dankzij 'onze' veeboeren is Nederland de mestput van de EU. Bovendien is één op de vijf Nederlandse boeren miljonair, tegenover 1,8% van de rest van de beroepsbevolking.. dus mja.


Zelfde geldt trouwens voor scooterverkopers die tegen helmplicht zijn (zie petitie): die zijn hier alleen maar op tegen omdat ze bang zijn dat hun verkopen gaan kelderen. Dat is een reële zorg, maar heeft helemaal niks te maken met veiligheid of volksgezondheid. Als ze nou op dát vlak eens met wetenschappelijke onderbouwingen komen dat helmen niet helpen, of dat de overheid met een kanon op een mug schiet etc., dan wordt het een interessant gesprek.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Precies. Als morgen de wereld besluit dat er geen software meer gemaakt hoeft te worden, dan kan ik miepen wat ik wil... maar dan zal ik toch echt mezelf moeten omscholen.
Maar als we besluiten dat we teveel boeren hebben op die paar vierkante kilometers die we Nederland noemen dan is het ineens schandalig.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 17 sep 2022, 23:37 dat we teveel boeren hebben op die paar vierkante kilometers die we Nederland noemen
Zeker als je bedenkt dat 54% van die paar Nederlandse vierkante km's in bezit is van boeren, waarbij de oppervlakte per boer in de afgelopen decennia krankzinnig is gestegen. Nederland heeft steeds minder boeren met steeds meer grond en vee (megastallen).

Ik snap dus wel dat veeboeren zich bedreigd voelen in hun voortbestaan, want dat bestaan legt ze geen windeieren. Maarja, het is niet alsof de boeren niet al sinds de jaren '80 weten dat de veestapel drastisch moet worden ingekrompen. En wat doen ze? Groeien, groeien, groeien. Persoonlijk vind ik milieu en dierenwelzijn belangrijker dan (letterlijk) met alle geweld de meest overgesubsidieerde sector van Nederland in stand willen houden.
FreddyH schreef: 17 sep 2022, 23:37 Als morgen de wereld besluit dat er geen software meer gemaakt hoeft te worden, dan kan ik miepen wat ik wil... maar dan zal ik toch echt mezelf moeten omscholen.
Precies. Veeboeren (grotendeels) eruit - biologische akkerbouwers erin. Dat kunnen prima dezelfde boeren zijn als ze bereid zijn om zichzelf om te scholen. (Want het is inderdaad niet alsof dat niet gebruikelijk is in gedateerde beroepsgroepen.)

De boeren behouden hun geliefde 'way of life', maar zónder milieuschade en dierenuitbuiting. De overheid hoeft ze niet eens uit te kopen: financieel en praktisch bijstaan met het omgooien van de bedrijfsvoering is voldoende; iedereen blij. De boeren kunnen blijven wonen en werken op de plek waar ze het liefst zijn, en écht zorgen voor "ons voer".
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Grappig kennelijk kun je een bericht niet meer aanpassen als iemand het geciteerd heeft. Had in de snelheid dt fout gemaakt (vind in deze context zonder t, vond ik zo slordig staan)😁

Maar eens Freddy en Stromeur met wat jullie noemden.

Overigens wetenschappelijke onderbouwingen tegen een helmplicht zijn er niet. Sterker nog zoals jullie weten ben ik groot voorstander van uitbreiden van die plicht naar e-bikes. (de onderbouwing daarvoor heb ik eerder gedeeld zal niet in herhaling vallen😂)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromerfred schreef: 18 sep 2022, 08:13 Grappig kennelijk kun je een bericht niet meer aanpassen als iemand het geciteerd heeft.
Er zit een tijd limiet op (ik meen van 2 uur). Je kunt nog wel editen nadat er iemand gereageerd heeft, zolang je binnen die limiet blijft. In dat geval komt er een melding dat hij achteraf nog ge-edit is.
Laatst gewijzigd door FreddyH op 18 sep 2022, 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Demo van edit acheraf hierboven.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 18 sep 2022, 09:00
Stromerfred schreef: 18 sep 2022, 08:13 Grappig kennelijk kun je een bericht niet meer aanpassen als iemand het geciteerd heeft.
Er zit een tijd limiet op (ik meen van 2 uur). Je kunt nog wel editen nadat er iemand gereageerd heeft, zolang je binnen die limiet blijft. In dat geval komt er een melding dat hij achteraf nog ge-edit is.
Edit tijd is 6 uur. Ik heb 'm een tijdje wat korter gehad omdat enkele forumleden hun berichten waar wat teveel tegengas op kwam achteraf bleven editten waardoor de discussie onbegrijpelijk werd.

De laatste tijd gaat het weer goed (soms moet je gewoon afscheid nemen van mensen, het is niet anders), dus de edit/verwijderperiode is momenteel 6 uur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 18 sep 2022, 08:13 Had in de snelheid dt fout gemaakt
Die is nu weg :-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie