Typegoedkeuring is één ding, maar toegestaan zijn op de openbare weg is een andere.Edgecrusher schreef: ↑06 aug 2022, 10:11 Typegoedkeuring geldt in de EU niet voor deze categorie gezien het voornamelijk beoogde gebruik:
As stated before, all electric bicycles are subject to type-approval with the exception of
the following:
• Vehicles exclusively intended for use by the physically handicapped (for instance
three-wheelers, hand-bikes, etc.)
• Vehicles exclusively intended for use in competition
• Vehicles designed and constructed for use by armed services, civil defence, fire services, forces for monitoring public order and emergency medical services
• Vehicles primarily intended for off-road use and designed to travel on unpaved surfaces
• Pedal cycles with pedal assistance which are equipped with an auxiliary electric motor having a maximum continuous rated power of less than or equal to 250 W, where
the output of the motor is cut off when the cyclist stops pedalling and is otherwise
progressively reduced and finally cut off before the vehicle speed reaches 25 km/h;
• Vehicles with an R-point height of < 540 mm for L1e (for instance recumbent bikes,
velomobiles with a saddle below 54 cm)
Niet alle voertuigen op de openbare weg behoeven typegoedkeuring, denk bijv. aan gewone fietsen. Maar, alle motorrijtuigen moeten in NL een kenteken hebben (fietsen met trapondersteuning tot 25 km/u worden niet als motorrijtuig gezien). En alle voertuigen die een kenteken nodig hebben moeten een typegoedkeuring hebben.
Deze Optibike zal hier dus zonder meer als motorvoertuig worden gezien, maar de topsnelheid is te laag om als motorfiets te worden ingedeeld. Om hier toegestaan te worden zie ik geen andere mogelijkheid dan dat die wordt aangepast om als SP door het leven te gaan, en dus met kenteken.