Beste koop? N Rogue 45 / Cube Kathmandu / Flyer Goroc / iets anders

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Die Flyer Goroc3 heeft een Bosch motor volgens de Flyer website. Met wind neutraal weer lukt het prima om daarmee dik 40 vol te houden, om 42 km/h GPS snelheid langere tijd (10 km oid) vol te houden moet je goed je best doen.

Dat is allemaal helemaal prima, totdat je met de Nederlandse wetgeving met windkracht 5 tegen op de rijbaan tussen de auto's moet. Die auto's mogen 50 en rijden 60, jij bent je benen onder je lijf uit aan het trappen en mag blij zijn dat je boven de 30 km/h volhoudt... Dat is waar je het met die Bosch dingen over hebt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Trivmvirate schreef: 09 aug 2022, 14:52 Maarrr ik zou hem gewoon testen, omdat die 600W panasonic motor (die heb ik nog niet eerder langs zien komen) wel sterker is dan wat je doorgaans tegenkomt in een middenmotor ebike. Dus zou zomaar kunnen dat je er wel hard mee kan.
De Goroc 4 HS is uitgerust met een 250 W e-bike middenmotortje.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

Stromeur schreef: 09 aug 2022, 17:20 Hier heb je trouwens een overzicht van alle speed pedelecs die momenteel standaard met achtervering worden geleverd:

https://speedpedelecreview.com/bijzonde ... tervering/
Bedankt, had ik al gezien :)
Die zoekfunctie was eigenlijk waarom ik de site in mijn favorieten had gezet, pas later het forum beginnen te bekijken.

Dit gezegd zijnde ga ik de R&M Delite GT touring ook eens wat van dichter bekijken.
Ik zie alvast een leuk detail, de optie om enkel steunen te voorzien voor fietszakken, zonder (vind ik persoonlijk) die lompe begagedrager die er ook op kan.
Zie ik het verkeerd of is die batterij redelijk klein. ik zet deze toch ook alvast op mijn vergelijk lijstje.
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

FreddyH schreef: 09 aug 2022, 18:16 jij bent je benen onder je lijf uit aan het trappen en mag blij zijn dat je boven de 30 km/h volhoudt... Dat is waar je het met die Bosch dingen over hebt.
Ik hoop dat dit lichtjes overdreven is, maar ik begrijp wel wat je wil zeggen.
Bosh wordt wel op heel veel pedelecs gebruikt, lijkt me zowat de standaard. Ik zie het voordeel daar dan wel dat indien er problemen zijn daar, dat herstelling/vervanging wellicht nog vrij eenvoudig moet kunnen?
Als wat jij zegt klopt moet daar toch behoorlijk wat kritiek op komen, en moet bosh in de nieuwste generaties daar toch iets aan doen? Ook lees ik dat veel mensen toch blij zijn van hun pedelec, ook met een bosh?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Met windkracht 5 tegen is dat zeker niet overdreven. Ik denk dat veel mensen met Bosch motor zich gewoon niet aan de wet houden.

Met die fietsen zelf is weinig mis, veel mensen vinden het prima om met zo'n 35 km/h rond te fietsen (wins me wat sneller, wind tegen wat langzamer). Gewoon net wat sneller dan met een e-bike dus. Alleen is dat met de NL wetgeving sinds 2017 gewoon niet meer veilig legaal te doen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

FreddyH schreef: 10 aug 2022, 09:40 Met windkracht 5 tegen is dat zeker niet overdreven. Ik denk dat veel mensen met Bosch motor zich gewoon niet aan de wet houden.

Met die fietsen zelf is weinig mis, veel mensen vinden het prima om met zo'n 35 km/h rond te fietsen (wins me wat sneller, wind tegen wat langzamer). Gewoon net wat sneller dan met een e-bike dus. Alleen is dat met de NL wetgeving sinds 2017 gewoon niet meer veilig legaal te doen.
Als dit echt zo is, dan staat momenteel de Klever N Rogue 45 veruit eerst in mijn voorlopig vergelijk.
--> als die middenmotors niet kunnen leveren wat voor mij een speed pedelec moet kunnen. (waar het mag vlotjes 45 kunnen rijden) zijn die fietsen hun geld niet waard, hoe leuk ze ook zijn, dus volledige vering dan ook...

Tenzij de Aska, is dat niet wat vreemd vering + achtermotor? maar dat is dan wel € 8999

N Rogue 45 is daarbij nog eens onder de 5000 eur, met fatsoenlijke batterij. sowieso daar eens een testrit voor vragen.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Op dit forum zit veel kennis waar je je afwegingen op kunt baseren . Prima, probeer beide opties maar eens uit; de middenmotor en de achterwielmotor. Uiteindelijk ben jij diegene die kiest.
Succes!, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zoals eerder ook al gezegd: het ligt niet perse aan de middenmotor maar aan het vermogen van veel van die dingen. M1 is een van de fabrikanten die bewijst dat het zeker kan.

Bosch levert middenmotoren met 250 W en met 350 W vermogen. Bij de achterwiel concurrentie heb je minimaal 500 W, maar veelal ruim meer dan dat. Met wind tegen heb je dat vermogen gewoon nodig...

Ga vooral testen, liefst op een dag dat er lekker wat wind staat. Ga zeker niet 100% af op wat wij hier schrijven.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

FreddyH schreef: 10 aug 2022, 12:14 Ga zeker niet 100% af op wat wij hier schrijven.
Doe ik ook niet, maar ik hou er dan wel rekening mee, want als ik zonder info een speed pedelec zou kopen, en ik kreeg hem niet fatsoenlijk naar ~45 zou ik serieus teleurgesteld zijn.
Ik neem die dingen mee, om betere vragen te kunnen stellen en weer wat bij te leren etc.. etc...
Hier in de fietsenstalling op het werk staat er een mooie verzameling fietsen, wanneer ik dan iemand tegenkom maak ik er een kort praatje mee.

Hopelijk wordt het allemaal wat duidelijker in mijn hoofd, want ik ben al zo'n twijfelaar.
Hoe vergelijk je dan ook bevoorbeeld een Klever N Rogue 45 met bv een Aska of een M1....
Het voelt wat aan als een Humvee vergelijken met een Lamborghini.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ga op beiden of zelfs alledrie fietsen en kijk wat je het belangrijkst vindt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie