Everyone is entitled to their own delusions, Tim. So do you. At least we Klever riders don't have to visit a 3d-printing service to make our fragile design bikes usable
---
Iedereen heeft recht op zijn eigen waanbeelden, Tim. Jij ook. Wij Klever rijders hoeven in elk geval niet langs een 3d-print service om onze fragiele design fietsen überhaupt bruikbaar te maken
PINION C1.12 monteren op Stromer ST3 PINION
- Funky2Pedal
- Pro | Forum Supporter
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 03 dec 2022, 10:05
- Locatie: IJsselstein
- Merk SP: Stromer ST3 Pinion
- Km-stand: 6025
Ik zou eerder zeggen: Iedereen heeft zijn eigen waarheden (en is er eigenlijk een verschil tussen een waanbeeld en een waarheid?), dat maakt dit forum zo veelzijdig
Voorlopig ben ik content met mijn Stromer ST3 PINION, inclusief 3D en C1.9...
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Voor waanbeelden heb je ook pillen. Misschien mee te leveren bij een nieuwe Klever of Stromer.
Grtz, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- GoodbyeHarmony
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 12 aug 2020, 18:01
- Locatie: Birmingham, UK
- Merk SP: Stromer st5
- Km-stand: 25000
Klever do come with extra large helmets though :-DFreddyH schreef: ↑24 mar 2023, 06:44 Everyone is entitled to their own delusions, Tim. So do you. At least we Klever riders don't have to visit a 3d-printing service to make our fragile design bikes usable
---
Iedereen heeft recht op zijn eigen waanbeelden, Tim. Jij ook. Wij Klever rijders hoeven in elk geval niet langs een 3d-print service om onze fragiele design fietsen überhaupt bruikbaar te maken
Cheers
Tim
Klever wordt wel geleverd met extra grote helmen :-D
Proost!
Tim
Nou.....Peerke1960 schreef: ↑17 sep 2022, 17:17 Klopt Freddy, dat bedacht ik me ook. Zeker wanneer ik niet de hoofdprijs vraag zou dit moeten lukken.
Peter
heb mijn oude Stromer ingeruild op een St2 pinion en eigenlijk vind ik een upgrade te duur, maar met de testrit miste ik al een stap tussen de 4 en 5.
zo te zien zit dat wel in de 1.9.
Heb natuurlijk niet op een st3 gereden om niet in de verleiding te komen, dus eigenlijk ben ik wel geintereseerd maar zou eerst moeten uitzoeken wat dat inkl ombouw zou gaan kosten.
Gelukkig komen de fietsen wel bij dezelfde vietzenmaker terecht, dus als je de 1.9 echt wilt verkopen stuur me even een berichtje met een indikatie..
kan ik altijd nog een testrit op de st3 gaan maken en vragen wat deze upgrade gaat kosten.
-
- Expert
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
- Locatie: Gent
- Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
- Km-stand: 14.000
De 1.9 heeft enkel 3 extra versnellingen in het lage bereik, de spreiding tussen de versnellingen is enkel kleiner bij de 1.12
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Dit klopt, ik heb dit ook met de account manager van Stromer besproken bij het Vietz event.
Eigenlijk de enige pinion bak die ik kon waarderen, was de Pinion 1.12, zoals in de ST7.
Nu het weer droog is, ben ik weer erg content met mijn derailleur, de derailleur op mijn ST2 schakelt heel strak (stukken beter dan de 2023 leen ST1's die ik weleens mee krijg)
Ik vind het gevoel wat je met schakelen krijgt met een derailleur ook prettiger, bij een Pinion bak heb ik toch het gevoel dat die er niet heel lekker op gaat als je met kracht op de pedalen doorschakelt...
En smeren, met droog weer doe ik dat eens in de 2-3 weken, dus dat mag echt geen naam hebben. Da's in mijn geval dus om de 700km ofzo! (ff met een busje spritzen voor mijn schuur een paar seconden voordat ik wegrijd)
Maar goed, als je echt kleinere trapjes in hoge versnellingen wilt, moet je de 1.12 hebben. De ST3 met de 1.9 doet het daarin niet beter dan de nieuwe ST2 pinion met 6 versnellingen.
Bij dat event heb ik ze alledrie getest. Heel eerlijk; het liefst zou ik de zithouding van de ST2 hebben, met de verstelbare stuurpen, de USB aansluiting in de ST3 lamp met de 1.12 Pinion van de ST7
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Het bereik tussen de versnellingen is bij de 12 idd kleiner dan bij de 9. Wat ik met name merk is dat de het 10de verzet van de 12 heel lekker fietst. De 11 af en toe bij wind in de rug en de 8 bij forse tegen wind ( snelheden onder de 40) . De Pinion C1.12 past mij gewoon lekker.
Wat betreft het onderhoud: ik zag aanvankelijk niet de voordelen in van de Pinion. Nu wel, niet met dit mooie weer maar wel met regen.
De Pinion is over het geheel wat geruislozer dan een derry en rijdt gladjes.
Oja, je kubt altijd terugschakelen wanneer je voor een verkeerslicht staat
Voor mij is het enige nadeel dat je bij een derrie je verzet kunt kiezen en bij een Pinion niet.
Groet, Peter
Wat betreft het onderhoud: ik zag aanvankelijk niet de voordelen in van de Pinion. Nu wel, niet met dit mooie weer maar wel met regen.
De Pinion is over het geheel wat geruislozer dan een derry en rijdt gladjes.
Oja, je kubt altijd terugschakelen wanneer je voor een verkeerslicht staat
Voor mij is het enige nadeel dat je bij een derrie je verzet kunt kiezen en bij een Pinion niet.
Groet, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
-
- Runner-up | Forum Supporter
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 24 jun 2022, 07:58
- Merk SP: St3 pinion
Ik en mijn knieën zijn nog elke dag blij met de c.1.12 in plaats van de c1.9 en inderdaad de 10 is bij mij ook favorietPeerke1960 schreef: ↑08 jun 2023, 15:47 Het bereik tussen de versnellingen is bij de 12 idd kleiner dan bij de 9. Wat ik met name merk is dat de het 10de verzet van de 12 heel lekker fietst. De 11 af en toe bij wind in de rug en de 8 bij forse tegen wind ( snelheden onder de 40) . De Pinion C1.12 past mij gewoon lekker.
Wat betreft het onderhoud: ik zag aanvankelijk niet de voordelen in van de Pinion. Nu wel, niet met dit mooie weer maar wel met regen.
De Pinion is over het geheel wat geruislozer dan een derry en rijdt gladjes.
Oja, je kubt altijd terugschakelen wanneer je voor een verkeerslicht staat
Voor mij is het enige nadeel dat je bij een derrie je verzet kunt kiezen en bij een Pinion niet.
Groet, Peter
Johan
Flyer upstreet5 7.20hs 2018-2022
St3 pinion xl black 2022 -
St3 pinion xl black 2022 -
- Funky2Pedal
- Pro | Forum Supporter
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 03 dec 2022, 10:05
- Locatie: IJsselstein
- Merk SP: Stromer ST3 Pinion
- Km-stand: 6025
Wat is nu eigenlijk slecht voor je knieën, langzaam of (te) snel rondtrappen?Pedelec johan schreef: ↑08 jun 2023, 18:09
Ik en mijn knieën zijn nog elke dag blij met de c.1.12 in plaats van de c1.9 en inderdaad de 10 is bij mij ook favoriet
Johan
Ik fiets nu in stand 8 tussen de 75-79 rpm, voor mijn gevoel nèt te langzaam. Bij meer tegenwind schakel ik naar de 7, maar over de 90-95 rpm wil ik weer naar de 8, maar dat is net 70-75 rpm.
Op mijn gewone (gravel)bike zat ik het liefst tussen de 80-85.
Bij mijn ebike kan ik mijn cadans zien en stel ik mijn versnelling (enviolo) zo in dat ik net boven de 80 zit.
De stappen bij een c1.9 lijken (bij mij) tussen 20-25 rpm te liggen. Weet iemand wat dat (ongeveer) bij de c1.12 is?