Hi Marcel, ingreep geheel geslaagd.
Met de extra schakelstanden heb ik juist de mogelijkheid om mijn gewenste cadans aan te houden.
En net zoals de 9-stand op de C1.9 voor mij onbruikbaar is (knieën killer...) geldt hetzelfde voor de 12-stand op de C1.12.
Ik SP nu lekker op-en-neer en geniet van de Pinion (duidelijk stiller! En mi der onderhoud).
Heb al een mede Stromeraar deze C1.12 laten uitproberen en voor hem was het direct duidelijk en heeft ook deze niet officiele optie besteld.
Grtz, Reinout
PINION C1.12 monteren op Stromer ST3 PINION
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
-
- Runner-up
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 22 nov 2018, 09:37
- Locatie: thuis
- Merk SP: ST3 Pinion C1.12
- Km-stand: 30.000
Ik kan het verhaal van Reinout bevestigen, ik ben die mede-stromeraar die de fiets van Reinout heeft mogen testen. Weliswaar maar een paar kilometers maar het was voor mij voldoende om overstag te gaan. Alles rijden in stand 8 zou mij ook uiteindelijk mijn knieën gaan kosten. Dus dan maakt het de investering direct waard. Een kapotte knie zou me nog meer gaan kosten.
Moet ook eerlijk bekennen dat ik op de ST-3 AE ook reeds een wielrencassette had geplaatst om betere tussenstappen te hebben bij de zwaardere verzetten.
gr Mr.T.
Moet ook eerlijk bekennen dat ik op de ST-3 AE ook reeds een wielrencassette had geplaatst om betere tussenstappen te hebben bij de zwaardere verzetten.
gr Mr.T.
3e Stromer: ST3 Pinion LE ABS (983 accu)
2e Stromer: ST3 AE (983 accu)
1e Stromer: ST1X Ocean Blue 2018 (814 accu)
Enkele reis WW 30 km
2e Stromer: ST3 AE (983 accu)
1e Stromer: ST1X Ocean Blue 2018 (814 accu)
Enkele reis WW 30 km
TOP goed om te horen...bedankt voor de reactie en nog veeeeeeeeeeeeeeeeel plezierige veilige kilometers.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Hier nog een. De 8 prima voor de bebouwde kom zo 30 km, iets ,meer. De 9 voor snelheden tot 40/42 km. De 10 goed voor 45/46. De 11 als overdrive wanneer je wind mee naar de 47/48 km wilt. Gebruik ik ook om op de weg ff flink door te raggen.
De 6/7 gebruik ik om op te trekken daar ik de koppelsensor terug heb gedraaid. ( ben de ST1 gewend).
Ofwel, ik ben er echt blij mee.
Groeten, Peter
De 6/7 gebruik ik om op te trekken daar ik de koppelsensor terug heb gedraaid. ( ben de ST1 gewend).
Ofwel, ik ben er echt blij mee.
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik denk dat iedereen ervan overtuigd is dat een C1.12 prettiger is dan een C1.9. Ik had een C1.12 op mijn Klever X ALPHA 45 en dat beviel mij ook uitstekend. Nu komt hier een Stromer ST3 PINION met C1.9, maar als ik had mogen kiezen was dat natuurlijk ook een C1.12 geweest. Ik heb er alleen geen 1000 euro voor over, maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 26 mei 2022, 11:21
- Locatie: Arendonk
- Merk SP: Klever X Alpha 45
- Km-stand: 25
Zwemmen Nederlanders met een Stromer niet in het geld?Stromeur schreef: ↑15 okt 2022, 01:00 Ik denk dat iedereen ervan overtuigd is dat een C1.12 prettiger is dan een C1.9. Ik had een C1.12 op mijn Klever X ALPHA 45 en dat beviel mij ook uitstekend. Nu komt hier een Stromer ST3 PINION met C1.9, maar als ik had mogen kiezen was dat natuurlijk ook een C1.12 geweest. Ik heb er alleen geen 1000 euro voor over, maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.
-
- Rookie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 22 aug 2022, 02:16
- Locatie: Drachten
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 0
Voor mij hetzelfde inderdaad. Ik vind de pinion eigenlijk al teveel geld, maar toch gedaan omwille van het milieu voornamelijk. Dan is weer 1000 euro extra wel een keer klaar. Vooral aangezien ik ook vering en abs wilde. Inmiddels al een ongeluk achter de rug gehad waarbij voor mij duidelijk is geworden hoe belangrijk veiligheid is.Stromeur schreef: ↑15 okt 2022, 01:00 Ik denk dat iedereen ervan overtuigd is dat een C1.12 prettiger is dan een C1.9. Ik had een C1.12 op mijn Klever X ALPHA 45 en dat beviel mij ook uitstekend. Nu komt hier een Stromer ST3 PINION met C1.9, maar als ik had mogen kiezen was dat natuurlijk ook een C1.12 geweest. Ik heb er alleen geen 1000 euro voor over, maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.
Ik had overigens de pinion al besteld zonder proefrit en toen ik later de proefrit maakte was dit te kort om een goede mening over de verzetten te vormen. Dus ik zie het eerst wel met de 1.9 aan, maar ben stiekem nu al wel benieuwd naar de verschillen in fietservaring.
Weet je ondertussen al het antwoord op mijn vraag i.v.m. tanden achterste riemwiel?Fre911 schreef: ↑07 sep 2022, 13:49Goeie vraag. Zal ik eens moeten nakijken op later tijdstip want de fiets staat veilig 1400km van mij gestald
- GoodbyeHarmony
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 12 aug 2020, 18:01
- Locatie: Birmingham, UK
- Merk SP: Stromer st5
- Km-stand: 25000
Before I had the ST3, I was checking out prices and ready to roll with a C12. As much, probably, for the desire to explore it more than anything - how it fits, etc.
Having ridden the C9? It's way down the list.
I realise I'm in a minority but it's spot on for me.
Disclaimer: I rode Alfine 8 and 11 for years which probably makes the difference
Rear sprocket is 22t, by the way. But beware - you'll need a different belt and your tensioner is designed to be optimal with the 113t belt you have
Because this is a fixed centre application, there may not be another sweet spot that works with the belt lengths and sprocket sizes available.
Cheers
Tim
Having ridden the C9? It's way down the list.
I realise I'm in a minority but it's spot on for me.
Disclaimer: I rode Alfine 8 and 11 for years which probably makes the difference
Rear sprocket is 22t, by the way. But beware - you'll need a different belt and your tensioner is designed to be optimal with the 113t belt you have
Because this is a fixed centre application, there may not be another sweet spot that works with the belt lengths and sprocket sizes available.
Cheers
Tim
Laatst gewijzigd door GoodbyeHarmony op 15 okt 2022, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.