ST7 wachtruimte

P312
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
Locatie: Mierlo
Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
Km-stand: 0

En ja...de riesse en muller super charger hoor ik maar weinig over qua problemen.. gaat moeilijk naar de 45...maar wel betrouwbaar..dus misschien dat ik wel besluit om die te nemen...als alles tegen zit.
Ja ik wil snel op mn werk zijn..maar niet ten koste van alles...of wacht op Opium..keuzes keuzes
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
P312
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
Locatie: Mierlo
Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
Km-stand: 0

@MarcelH ..idd te belachelijk voor woorden dat je zo'n bak geld neer telt in de hoop dat iets werkt..als je een auto koopt werkt het toch ook..en ja das massa..dus kunnen ze daar meer geld in pompen..maar klopt gewoon niet.
En ja gelukkig heb ik aan Vietz een goede dealer..maar gewoon geen zin in gezeik.
Als bij mij iets niet werkt..ben er meteen klaar mee.welk product dan ook.
Heb nu een tijdelijke st3..van de week paar keer spontaan uitgevallen.. springt wel weer aan maar fietst niet fijn..natuurlijk kan altijd iets gebeuren.
Maar hoor en lees TE veel over problemen en hoor en lees het vaker. Te belachelijk voor woorden dat we dit met z'n allen blijven pikken
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
THS
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 apr 2023, 17:47

Nou, dan ga je toch gewoon voor een R&M of een opium? Gelijk iemand anders blij dat er een ST7 DP vrij komt. Iedereen tevreden.

Ik heb trouwens ook al iemand gehoord die met zijn super charger regelmatig bij de FM staat owv probleme . Stromer afdoen als niet acceptabel lijkt me iets *te*... Ieder zijn mening. Maar in deze wachtruimte negatief doen lijkt me voor niemand goed.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1826
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Praat maar eens met Nelis, R&M zijn ook problemen mee.

Acceptabel of niet, is aan eenieder toch ?

Ik weet wel dat als 1 van mijn beide auto's er onderweg spontaan mee stoppen, ik dit niet zou accepteren! En blijkbaar bij de Stromer wel ?

Maar zolang we het allemaal blijven accepteren (omdat er simpelweg nog geen alternatief is van hetzelfde niveau) zal er niet zoveel veranderen, als de alternatieven wel serieuze spelers worden, zal Stromer toch echt iets moeten verbeteren...
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarcelH schreef: 07 mei 2023, 14:38 omdat er simpelweg nog geen alternatief is van hetzelfde niveau
Dat is het.

Op het vlak van design, ondersteuning, actieradius en innovatie is Stromer jarenlang onovertroffen geweest. Dat heeft ze groot gemaakt en in de marktleiderspositie gebracht. 'Neusje van ze zalm' noemde iemand mijn bike, toen-ie een belangstellend praatje met me aanknoopte bij de Appie afgelopen week. Hij had zelf geen speed pedelec, maar hij herkende wel direct het merk Stromer.

V.w.b. de ondersteuning en actieradius komt er steeds meer concurrentie voor Stromer bij, en van de innovatie bij Stromer ben ik momenteel niet mega onder de indruk. Maar op het vlak van design steekt Stromer er - tenminste naar mijn smaak - nog steeds met kop en schouders bovenuit. Ondanks dat denk ik dat de komende jaren vooral service en first time right bepalend zullen worden voor de keuzes die wij als consument maken. Stromer is daarin credits aan het verliezen dus die moeten aan de bak.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

P312 schreef: 07 mei 2023, 14:01 als je een auto koopt werkt het toch ook..en ja das massa..dus kunnen ze daar meer geld in pompen..maar klopt gewoon niet.
Naast werkelijk bakken meer geld (miljarden, miljarden, miljarden) heeft de auto industrie ook al 150 jaar langer de tijd gehad om producten te verbeteren. Bovendien is een speed pedelec geen auto. (We gebruiken 'm als vervanger van de auto, da's wat anders.)
P312 schreef: 07 mei 2023, 14:01 Maar hoor en lees TE veel over problemen en hoor en lees het vaker. Te belachelijk voor woorden dat we dit met z'n allen blijven pikken
Zoals je weet melden mensen met problemen zich altijd vaker dan mensen zonder. En het klopt, niet alle ST7's zijn probleemvrij. Al rijden er als ik de Stromer dealers mag geloven wel degelijk veel probleemloos rond.

Maar: jouw ST7 is nog niet eens geleverd en je bent jezelf nu al helemaal aan het opfokken. Een issue van de één is toch niet gegarandeerd meteen ook een issue van jouw ST7? Je zit bij één van de allerbeste Stromer dealers van Nederland, die gaan er álles aan doen om jou optimaal te laten genieten van je ST7.

Heb je, gegeven de ervaring, kunde en servicegerichtheid van jouw FM, 110% kans op een probleemvrije bike? Nope. De voorwaarden zijn optimaal, maar die garantie heb je momenteel bij geen enkel speed pedelec merk. Als de gedachte aan mogelijke problemen alleen al niet te verdragen is, dan kun je er echt beter niet aan beginnen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
willemt
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
Locatie: Gent
Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
Km-stand: 14.000

An sich niets mis met de bewuste keuze om geen ST7 meer te produceren - zolang iedereen maar op de hoogte is van de nieuwe levertermijn. Ik ga ervan uit dat Stromer soms meer verkoopt dat het kan maken en dan kan het een bewuste keuze zijn om een bepaald model tijdelijk niet meer te maken en in te zetten op andere modellen. Dit kan te maken hebben met hun go-to-market strategie of winstmaximalisatie. Of met twijfels rond de betrouwbaarheid - maar dat zou niet mijn eerste gok zijn ;)
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
Robert-Los
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2023, 22:54
Locatie: Oldenzaal

Sinds vorige week woensdag officieel uit de wachtkamer en eigenaar van de ST7 Dark Platinum :d3:
Wat een brutaal beest van een machine is het … fantastisch. Elke keer weer een genot om gebruik van te maken :bp:
P312
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
Locatie: Mierlo
Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
Km-stand: 0

@stromeur
..ik heb nu een tijdelijke st3...paar keer flinke problemen gehad.dus naar fm..leen fiets mee..ook 2 keer problemen..1 keer st1 1 keer st2...dus pech..ja zeg maar..dus verwacht ik zeker geen probleemloze st7.
Gelukkig heb ik veel vertrouwen in Vietz...
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1826
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

P312 schreef: 07 mei 2023, 23:11 @stromeur
..ik heb nu een tijdelijke st3...paar keer flinke problemen gehad.dus naar fm..leen fiets mee..ook 2 keer problemen..1 keer st1 1 keer st2...dus pech..ja zeg maar..dus verwacht ik zeker geen probleemloze st7.
Gelukkig heb ik veel vertrouwen in Vietz...
Kortom gewoon lekker op je ST7 gaan Vietzen......
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Plaats reactie