Re: Supernova M99 PRO 2 en Supernova M99 Taillight 2

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Check dit dan, in reactie op het Facebook bericht over deze blog: Supernova herstelde gratis de LEDs van een 4 jaar oude Supernova M99 PRO koplamp van een Stromer ST5 (2 jaar garantie), omdat de koplamp een defect had waarvan Supernova wist dat het structureel is.

Supernova verbergt zich daarbij niet achter de Stromer waar die koplamp op zit en waarvan de garantie inmiddels twee jaar was verlopen. Ook de garantie op de koplamp zelf was al een jaar verlopen: Supernova zelf geeft namelijk drie jaar garantie op de M99 PRO, net als op de nieuwe M99 PRO 2.

Topservice van Supernova :ay Daar kunnen veel premium speed pedelec merken (ik noem maar even geen namen) nog wat van leren:



Supernova service.png
Supernova service.png (300.38 KiB) 590 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 11 okt 2022, 00:26 Daar kunnen veel premium speed pedelec merken (ik noem maar even geen namen) nog wat van leren
Celli Bikes, Gazelle, Kalkhoff, Victoria, Sparta, ...
Denk ik dan :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Prachtige verlichting...ik blijf het jammer vinden dat Stromer niet de tijd neemt om deze gelijk op de ST7 te monteren...gemiste kans.... :!:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarcelH schreef: 11 okt 2022, 07:32 Prachtige verlichting...ik blijf het jammer vinden dat Stromer niet de tijd neemt om deze gelijk op de ST7 te monteren...gemiste kans.... :!:
Stromer weet nog niet wat ze moeten aanpassen om deze koplamp (ander voltage) werkend te krijgen op de ST7. Misschien moeten ze daar intern wel iets compleet nieuws voor ontwerpen, prototype maken, testen, software aanpassen, weer testen, in massaproductie nemen, weer testen, ... wie weet. Als het tegen zit kan dit nog maanden duren. Zouden mensen die op hun toch al vertraagde ST7 wachten willen horen dat ze nu ineens voor onbepaalde tijd moeten wachten i.v.m. die PRO 2? Persoonlijk denk ik van niet. Bovendien, als je het zakelijk bekijkt: je bestelt een ST7 met Supernova M99 PRO koplamp en dat is ook wat je krijgt.

Het zou Stromer wél sieren als ze zouden beloven dat de early adaptors van de ST7 een gratis retrofit krijgen zodra de M99 PRO 2 standaard wordt op de ST7. Dat durft Stromer niet omdat ze op dit moment de impact/kosten nog niet kunnen inschatten. Snap ik ergens wel. Maar bij een fiets van 12k - en hoe ik persoonlijk vind dat je als fabrikant omgaat met de early adaptors van je allerduurste speed pedelec ooit - denk ik dan: jammer Stromer, neem je verlies (of niet misschien valt het mee) en laat de eerste ST7 eigenaren gewoon lekker rijden met dan ding in de wetenschap dat die PRO 2 er vroeger of later wel op komt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ik maak als remlicht gebruik van de Rotlicht en die werkt prima. Ik heb een 2017 ST1x, dus niet verplicht, maar vind het een stuk veiliger met de klevende wielrenners achter me. Maar die nieuwe taillight ziet er echt gaaf uit. Zou die ook op de ST1x van 2017 gemonteerd kunnen worden?
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 11 okt 2022, 09:56
MarcelH schreef: 11 okt 2022, 07:32 Prachtige verlichting...ik blijf het jammer vinden dat Stromer niet de tijd neemt om deze gelijk op de ST7 te monteren...gemiste kans.... :!:
Stromer weet nog niet wat ze moeten aanpassen om deze koplamp (ander voltage) werkend te krijgen op de ST7. Misschien moeten ze daar intern wel iets compleet nieuws voor ontwerpen, prototype maken, testen, software aanpassen, weer testen, in massaproductie nemen, weer testen, ... wie weet. Als het tegen zit kan dit nog maanden duren. Zouden mensen die op hun toch al vertraagde ST7 wachten willen horen dat ze nu ineens voor onbepaalde tijd moeten wachten i.v.m. die PRO 2? Persoonlijk denk ik van niet. Bovendien, als je het zakelijk bekijkt: je bestelt een ST7 met Supernova M99 PRO koplamp en dat is ook wat je krijgt.

Het zou Stromer wél sieren als ze zouden beloven dat de early adaptors van de ST7 een gratis retrofit krijgen zodra de M99 PRO 2 standaard wordt op de ST7. Dat durft Stromer niet omdat ze op dit moment de impact/kosten nog niet kunnen inschatten. Snap ik ergens wel. Maar bij een fiets van 12k - en hoe ik persoonlijk vind dat je als fabrikant omgaat met de early adaptors van je allerduurste speed pedelec ooit - denk ik dan: jammer Stromer, neem je verlies (of niet misschien valt het mee) en laat de eerste ST7 eigenaren gewoon lekker rijden met dan ding in de wetenschap dat die PRO 2 er vroeger of later wel op komt.
Ik snap het verhaal zeker....maar zoals reeds eerder een keer verteld dat je DE SUPERFIETS maakt en gaat leveren zouden dat soort zaken erop moeten zitten. de ST2022 is inmiddels al ST2023, want elk product wat nu geleverd wordt is model 2023.........en toen zeiden ze dat de grijze normale versie mogelijk wel met de nieuwe verlichting kwam....waarom haasten? levering maart/april 2023 had iedereen (of velen vermoed ik) tevreden mee geweest als dit zo vermeld was en ook gedaan zou worden....je ziet het ook aan de ST3 pinion....ze hebben de rode nog niet eens allemaal geleverd en het bruine model is er ook al...ze vergalopperen zichzelf....

Ik krijg steeds meer het gevoel dat Opium zomer 2023 gelijk een flinke voorsprong heeft op Stromer.........
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarcelH schreef: 11 okt 2022, 10:46 waarom haasten?
Cash flow en hopen op blije klanten. De vertragingen van het afgelopen jaar zijn funest geweest voor de financiën van zowel Stromer als dealers.
MarcelH schreef: 11 okt 2022, 10:46 levering maart/april 2023 had iedereen (of velen vermoed ik) tevreden mee geweest als dit zo vermeld was en ook gedaan zou worden
Als Stromer dit bij de aankondiging in juni meteen had gezegd, dat het Q1 2023 zou worden, dan inderdaad wel. Maar de aankondiging van de Supernova M99 PRO 2 fietste hier even dwars doorheen.

Ik denk nog steeds dat een gratis retrofit of een retrofit tegen billijke vergoeding voor de early adaptors de beste oplossing zou zijn. De koplamp zelf is in elk geval niet duurder dan z'n voorganger, dus het gaat puur om de modificatie + arbeidsloon. Maargoed, ik heb geen idee van de complexiteit/kosten en Stromers portemonnee is niet de mijne, dus ik heb makkelijk praten.
MarcelH schreef: 11 okt 2022, 10:46 je ziet het ook aan de ST3 pinion....ze hebben de rode nog niet eens allemaal geleverd en het bruine model is er ook al...ze vergalopperen zichzelf
Ja, dat bleek toch best wel een fuck-up. Ik tilde er aanvankelijk nog niet eens zo erg zwaar aan, omdat ik hoorde dat ABS de vertragende factor was. Maar als mensen op een rode ST3 PINION zónder ABS wachten en dan komen er toch al zwarte/witte en zelfs bruine voorbij... niegoednie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

marco-hlv schreef: 11 okt 2022, 10:23 Ik maak als remlicht gebruik van de Rotlicht en die werkt prima. Ik heb een 2017 ST1x, dus niet verplicht, maar vind het een stuk veiliger met de klevende wielrenners achter me. Maar die nieuwe taillight ziet er echt gaaf uit. Zou die ook op de ST1x van 2017 gemonteerd kunnen worden?
Kan wel, denk ik. Bij mijn (ook pre-2018 fiets) werkt het afschakelen van het motorvermogen alleen op de rechter remhendel, in de linker remhendel zat geen sensor. Als je daarin wel een sensor plaatst dan kan je die vrij gebruiken.

Het achterlicht heeft 3 draden: 12 V voor gewoon licht + kentekenverlichting, 12 V voor remlicht en massa. Als je zorgt dat er op de juiste momenten spanning op komt dan gaat het helemaal werken. Aangezien je remsensor gewoon een maak-contact is kan je zoiets aansluiten:
Aansluitschema achterlicht
Aansluitschema achterlicht
IMG_F2E9C8825E4D-1.jpeg (80.06 KiB) 515 keer bekeken
Het remlicht werkt dan wel alleen op je linker remhendel.

Als bij jouw fiets beide remmen een sensor hebben die gebruikt wordt om het motorvermogen af te schakelen, dan moet je hier eerst iets voor verzinnen. Hier zie ik 2 manieren: je gebruikt 1 sensor niet meer om het motorvermogen af te schakelen (zoals bij mijn fiets) of je verzint een schakeling waarmee beide schakelaars (remsensoren) gedupliceert worden, zodat er 1 naar de OMNI kan gaan en de ander het remlicht kan schakelen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 11 okt 2022, 10:52 Ja, dat bleek toch best wel een fuck-up. Ik tilde er aanvankelijk nog niet eens zo erg zwaar aan, omdat ik hoorde dat ABS de vertragende factor was. Maar als mensen op een rode ST3 PINION zónder ABS wachten en dan komen er toch al zwarte/witte en zelfs bruine voorbij... niegoednie.
Dat ABS verhaal werd ons inderdaad goed voorgehouden tijdens Stromer Universe, maar de realiteit blijkt toch anders te zijn. Dit hebben ze inderdaad enorm verkloot. Een Launch Editie die (verder met gelijke spec) later komt dan de reguliere editie, en zelfs nog later dan een special edition die een half jaar later gepland was? WTF?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Heerlijk verfrissend eenvoudig die tekening :d3:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Plaats reactie