Stromer wordt de officiële “e-bike” leverancier voor Alinghi Red Bull Racing

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik kan jullie verontwaardiging wel ergens begrijpen maar als Stromer enkel duurzame projecten mag sponseren gaan ze niet veel extra fietsen verkopen want in dat wereldje kent iedereen Stromer.
Dit geloof ik niet. Je hebt, denk ik genoeg projecten waar je op kunt richten waar je de naamsbekendheid van Stromer zou kunnen vergroten. Denk aan hernieuwbare energie. Een Vattenval is toch geen kleintje. Andere sporten zoals volleybal ( kaatsen zou ik alleen in Friesland sponseren en klootschieten alleen in Twente :mrgreen: ). Iets gezonds in de voedingsindustrie. Iets cultureels, kan ook populair zijn, enzovoort, enzovoort.
Wanneer ik de missie en visie zou ontwikkelen dan zou ik dat niet vertalen naar Red Bull. Maar goed ik wordt niet betaald voor de missie en visie van Stromer en vervolgens de PR vertaling daarvan. Maar, mij niet gezien op die RedBull ST7. Ik heb teveel stuiteraars in mijn klassen zitten. :ck:
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Peerke1960 schreef: 23 okt 2022, 23:16 kaatsen zou ik alleen in Friesland sponseren en klootschieten alleen in Twente :mrgreen:
FIERLJEPPEN!!

Waar kan ik die Stromer in Friese Vlag uitvoering kopen? Zou toch geweldig zijn, zo'n frame met allemaal van die hartjes, of is dat dan weer te lief? :ba



friese vlag.jpg
friese vlag.jpg (109.54 KiB) 452 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Neuu, doe deze ook maar heb je 1 paardekracht. In iedergeval meer dan een ST7 nu levert :mrgreen:
twentse-ros-400x270px.jpg
twentse-ros-400x270px.jpg (15.89 KiB) 418 keer bekeken
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zo'n Twentse Ros heeft typisch véél meer dan 1 pk :ay
Het is maar dat je het weet...

Er vanuit gaan dat elk paard 1 pk heeft is vergelijkbaar met zeggen dat alle mensen even sterk zijn... Daarnaast is de pk nogal een BS eenheid die feitelijk erg weinig met paarden te maken heeft.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Flat-boy schreef: 23 okt 2022, 22:05 want in dat wereldje kent iedereen Stromer.
Stromer is al jaren geen niche merk meer. Dat zie je b.v. ook aan hoe de forumpopulatie is gegroeid en veranderd.

In de eerste twee jaar waren hier vooral hoog opgeleide early-adaptors actief met een boven modaal inkomen, met de behoefte om de dagelijkse file te ontwijken, (vaak, doch niet altijd) het milieu te sparen, wat kilootjes af te vallen, en die met een behoorlijke dosis geduld reageerden op technische problemen, omdat het allemaal relatief nieuwe techniek was.

Na verloop van tijd kwam Stromer met 'budget'-modellen zoals de ST1 X en de vernieuwde ST1 (nog steeds duur, maar aanzienlijk goedkoper dan eerdere Stromers), waardoor het merk toegankelijk werd voor een groter publiek. Bovendien zijn in België de speed pedelec verkopen - met Stromer voorop - in de afgelopen paar jaar totaal ontploft. Dankzij zeer aantrekkelijke fiscale regelingen kunnen veel Belgen nu nagenoeg gratis op een peperdure speed pedelec rondrijden en dat doen ze dan ook massaal.

Stromer hoeft zich niet meer te ontworstelen aan de 'incrowd', dat is al lang gebeurd.

Flat-boy schreef: 23 okt 2022, 22:05 Als ze nu met die deal een aantal petrolheads op de fiets kunnen krijgen dan is dat duurzaamheids gewijs toch een winst ?
ROI valt op dát vlak vies tegen verwacht ik.

Die enkele petrolhead die in het heetst van de strijd tijdens de America's Cup met z'n Red Bull petje op voor de televisie zit en een impulsaankoop t.w.v. 13k doet, die krijgt thuis een maand lang ruzie en drie jaar later zie je zo'n Stromer met 362km op de teller op Marktplaats staan.


Het gaat Stromer puur om de exposure. Die zal er zeker zijn via Red Bull Racing, maar dat betekent niet automatisch dat dit de enige weg is die Stromer wel 'moest' inslaan om de wereld te veroveren. In tegendeel; de mogelijkheden zijn eindeloos, ook als je milieu belangrijk vindt en dat wil uitstralen als merk. Maar misschien wil Stromer dat wel helemaal niet meer zo nodig. Dat kan ook. (Daarnaast: of de wereld veroveren op dit moment zo hoog op Stromers prioriteitenlijst zou moeten staan, ik heb er m'n twijfels bij. Ik had liever focus gezien op leverbetrouwbaarheid, right first time en communicatie met de dealers.)

Geslaagd voorbeeld van hoe het ook kan: de VanMoof commercial een stukje terug in dit topic. Dat toont creativiteit en ballen. En ze doen er helemaal niemand pijn mee, behalve de automotive industrie. Waren ze in Frankrijk even knap chagrijnig van en dat gaf VanMoof wereldwijd alleen nog maar meer exposure.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
PatMat
Expert
Expert
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2022, 11:34
Merk SP: Had een Stromer St1x2017
Km-stand: 45000

ROI kan ook zitten in andere zaken dan direct klanten terugwinnen. Het is een zwitsers team met zwitserse bemanning wat grote namen zijn in de zeilwereld. Ze kunnen ook goede toegang hebben voor relaties tot de evenementen waar het team aan deelneemt.
PatMat
Expert
Expert
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2022, 11:34
Merk SP: Had een Stromer St1x2017
Km-stand: 45000

FreddyH schreef: 23 okt 2022, 23:53 Zo'n Twentse Ros heeft typisch véél meer dan 1 pk :ay
Het is maar dat je het weet...

Er vanuit gaan dat elk paard 1 pk heeft is vergelijkbaar met zeggen dat alle mensen even sterk zijn... Daarnaast is de pk nogal een BS eenheid die feitelijk erg weinig met paarden te maken heeft.
Het heeft wel zeker met paarden te maken. Het is overigens een eenheid voor vermogen en niet voor kracht. Het is bepaald door een paard een [x] massa naar een [y] hoogte te trekken in 60 seconde (x & y zal ik even moeten opzoeken die heb ik niet zo scherp meer). Als je het zelfde sommetje maakt om het uit te drukken in wattage kom je op 736 watt uit. Dus 1PK is 736 watt.

Zover ik weet gebruikt alleen de auto industrie het alleen nog. Om nog even terug te gaan naar de F1 wereld, die motoren zitten nu op ongeveer 1000 PK dus 736kW aan vermogen, het blijft best indrukwekkend.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PatMat schreef: 24 okt 2022, 09:00 ROI kan ook zitten in andere zaken dan direct klanten terugwinnen. Het is een zwitsers team met zwitserse bemanning wat grote namen zijn in de zeilwereld. Ze kunnen ook goede toegang hebben voor relaties tot de evenementen waar het team aan deelneemt.
Die zeil-elite mensen met hun veel te dure speeltjes vormen niet de grootste hap van de omzet. (In tegendeel. 'Happy few'.)

Specter zet z'n nieuwe Specter 1 momenteel ook alleen maar op van die poeh-poeh events en plaatst er 'classy' foto's van op Insta. In de tussentijd is de aandacht van degenen die 'm daadwerkelijk willen kopen volledig aan het verslappen.

Nou is wat Specter probeert te doen wel het andere uiterste, want dit is ook het énige dat Specter aan marketing doet, terwijl Stromer naast de deal met Red Bull Racing ook nog tal van events, tours en testdagen bij dealers organiseert om aanschaf laagdrempeliger te maken. Dáár worden de verkoopaantallen gerealiseerd. Niet bij die paar dikdoeners rondom de America's Cup.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

PatMat schreef: 24 okt 2022, 09:12 Het is overigens een eenheid voor vermogen en niet voor kracht.
Je hebt helemaal gelijk :ay
PatMat schreef: 24 okt 2022, 09:12 Het heeft wel zeker met paarden te maken.
Mwah... Niet helemaal. Het heeft in die zin te maken met paarden dat men vroeger bij stoommachines en later ook bij auto's zei dat een machine evenveel vermogen had als x paarden. Maar dat is allemaal gebaseerd op schattingen, er is bij mijn weten nooit een fatsoenlijk onderzoek gedaan naar wat nou het gemiddelde vermogen van 1 paard is. Dus iemand heeft heel overtuigend geroepen: vermogen van wel 6 paarden, er was niemand om het tegen te spreken dus het was "waar". Pas veel later is er een officiele definitie van gekomen:
PatMat schreef: 24 okt 2022, 09:12 Het is bepaald door een paard een [x] massa naar een [y] hoogte te trekken in 60 seconde (x & y zal ik even moeten opzoeken die heb ik niet zo scherp meer). Als je het zelfde sommetje maakt om het uit te drukken in wattage kom je op 736 watt uit. Dus 1PK is 736 watt.
Dat dus, tenminste: als je de metrische pk bedoeld. De Engelse variant wijkt uiteraard af, die is afgerond 746 W :bu:
Blijkbaar is er ook een elektrische paardenkracht, die is exact 746 W. Ik denk dat deze erbij gekomen is om het allemaal duidelijk te houden (</sarcasm>) :ck:
PatMat schreef: 24 okt 2022, 09:12 Zover ik weet gebruikt alleen de auto industrie het alleen nog. Om nog even terug te gaan naar de F1 wereld, die motoren zitten nu op ongeveer 1000 PK dus 736kW aan vermogen, het blijft best indrukwekkend.
Dat dacht ik ook, maar gezien er dus ook een elektrische paardenkracht is zullen we wel iets over het hoofd zien (of die wordt al niet meer gebruikt, kan ook).

Motoren van 1000 pk / 736 kW is op zich niet heel erg indrukwekkend. Het is niet dramatisch moeilijk om veel vermogen uit een relatief kleine motor te peuteren. Wat het echt indrukwekkend maakt is dat die motor dusdanig betrouwbaar moet zijn dat het ook nog n races mee moet gaan.
Een aantal jaren geleden werd er gewoon een motor per race afgeschreven, dat mag blijkbaar niet meer.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

746 watt, mmmm een St3 en 7 leveren dat dus ook. Noja, zoals Freddy al vertelde, het Twentse ros levert veel meer :bp:
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie