Stromer wordt de officiële “e-bike” leverancier voor Alinghi Red Bull Racing

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

bartje369 schreef: 20 okt 2022, 17:01 De overheid kan hier (net als met heel veel dingen... ...energierekening ...intensieve veehouderij) een rol spelen. Maak mensen eens bewust dat die speed pedelec op de weg MOET, je MOET tussen de auto's rijden. Daar hoeft niemand voor te claxonneren of iemand voor af te snijden.
Te laat.

In 2017 is die wetgeving gekomen, toen had dit inderdaad gemoeten. Ondertussen is er veel gebeurd, er is bijvoorbeeld veel meer onvrede in de samenleving en gevalletjes COVID + stikstof (vooral het beleid daaromheen) hebben een enorme kloof laten ontstaan. De laatste jaren is het wantrouwen naar de overheid enorm gegroeid, grotendeels aangejakkerd door populisten die het moeten hebben van onvrede.

Als de regering nu met een campagne zou komen over SP op straat dan zie ik de situatie niet verbeteren. Er zijn teveel mensen die alles van de overheid zijn gaan wantrouwen en dan gewoon héél erg gekke dingen gaan doen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

'Politiek' uit het topic verwijderd.

Reden: interessante en vaak hilarisch goeie discussies tussen mensen met compleet tegenovergestelde standpunten (een genot om te lezen) worden "respectvol" met oneigenlijke argumenten om zeep geholpen (niet zo tof, zeker niet respectvol). Daarmee wordt op dit forum de deur open gezet voor een sfeer die ik hier niet wil hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op veler verzoek de discussie teruggeplaatst. Edoch gespeend van oneigenlijke argumenten zoals jij-bakken en andere drogredenen, gaslighting, ongefundeerde aannames etc. Hierop zal in de toekomst strakker worden gemodereerd. Dit om discussies zinvol en leuk voor iedereen te houden en de goede sfeer op het forum te waarborgen.

Vragen over de moderatie, problemen met de bijdragen van een mede-forumlid, iemands 'toon', andere op- of aanmerkingen? Geen topics mee vervuilen maar de persoon in kwestie of de moderatie een PB sturen. Dergelijke opmerkingen op het forum worden verwijderd.

Bedankt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

:ay
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De voordelen van woon-werk reizen per fiets volgens Stromer:

- Onafhankelijk van trein/bus dienstroosters
- Geen tijd verspillen met het zoeken naar een parkeerplaats
- Rij voorbij de file
- Houdt je dagelijks actief
- Vermindert stress
- Maakt je hoofd leeg

Stromer heeft het niet meer over uitstoot of 'duurzaamheid'.

Het milieu aspect staat wel nog op de Stromer website, maar in deze gloednieuwe uiting op de Stromer socials wordt uitstoot niet meer vermeld als factor van belang. Of Stromer durft die claim gewoon niet te plaatsen, omdat niemand - Stromer zelf incluis - precies weet hoe 'groen' (of juist niet) het productieproces van een complete Stromer speed pedelc is incl. service en productie + afvoer van LI Ion accu's precies is. Dat kan ook nog.

Geen 'duurzaamheid' claimen is in elk geval wel in lijn met de Red Bull Racing sponsordeal...:


Benefits.png
Benefits.png (1.05 MiB) 629 keer bekeken
Bron: FB Stromer
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En dan eindigen ze met: ontdek deze voordelen met een gratis testrit bij je dealer, terwijl je veel van deze voordelen niet ontdekt met een rondje rond de kerk...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Ik denk dat dit ook aansluit bij marketing onderzoek dat Stromer heeft verricht en dat dit de redenen zijn waarom de grote massa overweegt te kiezen voor ander vervoer.
Recent stond ook in de krant dat de voornaamste reden om je woning te verduurzamen met name een financiële was….(en duurzaamheid veel minder belangrijk)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 569
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Natuurlijk doe je dat voor het geld. Je gaat niet je hele huis isoleren omdat de NAM bijvoorbeeld dan minder gas omhoog hoeft te pompen, nee dat doe je zodat je maandlasten omlaag gaan.
Mijn auto rijdt niet op lpg omdat dat de minst vervuilende brandstof is, nee dat is puur om de pegels.
Met de SP naar het werk doe ik ook zeker niet voor die Zweedse Greta, echt alleen voor mij zelf. En dat benoemd Stromer dan wel weer goed.
Kop leeg, beweging, minder stress (alhoewel..., ik heb nog steeds last van die beroepstreuzels in hun auto's), geen files (in Groningen/Drenthe uhu), dat hebben ze goed gezien. Inkoppertje voor ze.

Dat hele duurzame klimaat propaganda, ik kijk en luister er niet naar. Tot nu toe durf ik nog steeds hardop te zeggen dat elektrische auto's en dus ook onze fietsen voorzien zijn van zogenaamde bloedaccu's. De winning van de grondstoffen is alles behalve schoon en gezond.
En ook over waterstof durf ik hardop te twijfelen. Biomassa, windmolens, zonnepanelen, noem ze allemaal maar op.
Het ergste vind ik nog wel onze drang naar altijd maar meer energie voor de meest lullige dingen. Iets kleins: hoeveel mensen hebben op hun smartphone altijd wifi, BT, 4G, GPS, alle antennes aan staan terwijl dat ding meestal maar in de broekzak zit niets te doen. 'Ik moet hem elke dag opladen'.
Kijk naar de rijstijl van veel mensen, dat kan veeeel zuiniger. Als we weg gaan laten we de tv aan voor de hond. Verlichting die wel uit kan. Sluipverbruik, altijd de printer (noem eens wat) op standby. s 'Nachts heeft alleen de koelkast, wekker, en eventuele dierenverzorging elektriciteit nodig, uit met die routers.
Zo dat wou ik hier toch even gezegd hebben.
Dus wat mij betreft. goed dat Stromer het 'vergeten' is te melden.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Ja, maar ik denk dat het Stromeur wat teleurstelt, de discussies gevolgd hebbende denk ik dat het klimaat/duurzaamheid voor haar wel een heel belangrijke drijfveer zijn (corrigeer me Sylvia als ik dat verkeerd heb ingeschat☺️)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
PatMat
Expert
Expert
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2022, 11:34
Merk SP: Had een Stromer St1x2017
Km-stand: 45000

De stress, beweging, kop leeg maken etcetera is natuurlijk een andere vorm van duurzaam en dat is dat je duurzaam met je lichaam om gaat. Dit is uiteraard ook belangrijk.

Denk dat het ook marketing is, of zouden ze erachter zijn gekomen dat ze het gewoon niet hebben kunnen waarmaken in de afgelopen jaren? Ik denk persoonlijk dat veel mensen er wel klaar mee zijn als je zegt duurzaam te zijn. Wat als voordelen benoemd word zijn wel gevolgen van duurzame keuze, niet in de auto stappen en zoveel mogelijk op de fiets zitten.
Plaats reactie