trunk bag + zijtassen op ST2

koerswijf
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2022, 16:45
Merk SP: Stromer ST2

Beste,

Heb er al een hele zoektocht opzitten, in dit forum en online.
Maar heb nog steeds geen antwoord.
Ik heb 2 back roller tassen van ortlieb die ik op mijn ST2 monteer. Ik moet zeggen, ze passen er maar net op met hun sluitingen, en 1cm meer naar voor en ik kom met mijn schoenen er tegen. Heb maat 40, dus geen idee hoe een ander dat doet :-)
Zie foto
Aangezien ik die fiets echt als vervanging van m'n auto wil gebruiken, sleur ik dus heel wat mee.
Ik zou ook nog graag een trunk bag erop zetten. Vooral om mijn ART2 slot erin te steken. Die past niet op de zadelbuis bij de ST2. En ik heb ook nog graag een drinkbushouder.
Maar dat blijkt niet te gaan, in combinatie met die ortlieb tassen.

Ik heb al contact gehad met BASIL, voor het MIK systeem. En ook al gekeken naar het SNAP IT. Geen van beide werkt.
Moest die bagagedrager van de ST2 een extra horizontale bar hebben dan zou ik mijn zakken daarop kunnen hangen en de trunkbag bovenop. Maar nu gaat dat niet (of ik kan mijn zakken) er niet meer afhalen natuurlijk.

Iemand ervaring mee?

En combo ART2 slot + drinkbus (waar ik eraan kan, terwijl ik fiets) op de ST2? Daar iemand suggesties?
Heb al spullen van VANZIJP gehad, maar om de drinkbus te installeren op de zadelpen: werkt niet. Niet voldoende plaats. Zie foto

Alle suggesties zijn welkom

Bedankt
Bijlagen
drinkbus.JPG
drinkbus.JPG (146.07 KiB) 1646 keer bekeken
racktime.JPG
racktime.JPG (170.05 KiB) 1646 keer bekeken
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 404
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

De zakken zou je verder naar achter kunnen zetten.
Hiervoor ga je de klemmen wat moeten inkorten.
Ik heb dit met een vijl gedaan. Lukt prima.

Voor het slot kan ik een art2 ringslot adviseren.

Je geeft zelf al het antwoord voor de trunkbag.
Die extra horizontale bar zou je zelf kunnen (laten) maken.
Zorg er wel voor dat die tassen je kader niet beschadigen.
Bluuf me je fikn van me velo!
baklap
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jun 2022, 15:42
Locatie: Twente
Merk SP: ST2 Sport
Km-stand: 9400

Ik heb mijn fietstassen achter de achterste dwarsliggertje (waar de tekst ISO 11243 op staat) van de fietsendrager geplaatst. Zit stevig en ik raak ze niet tijdens het fietsen.
Wouter1980
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 aug 2022, 20:57
Locatie: Grave
Merk SP: Sromer St2
Km-stand: 450

Mijn ortlieb tas zit ook een stuk verder naar achter op mijn St2 en met mij maat 44 nog nooit geraakt
koerswijf
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2022, 16:45
Merk SP: Stromer ST2

Kan idd nog eentje naar achter die fietstassen, maar dan is er echt niet veel steun meer aan de zijkant.
Heb dan schrik dat die tas als ze zwaar geladen is, in mijn wiel gaat ...

Het hoefijzerslot heb ik.
Maar voor de verzekering moet je nóg een slot hebben, dus dat zwaar gedrocht moet ook mee kunnen op de één of andere manier en als die in mijn tas zit, hangt die tas echt héél dicht tegen mijn wielspaken.

Niemand nog suggesties voor de drinkbus/vouwslot combo?

Bedankt
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vouwslot of kettingslot met een slothouder die met twee boutjes op de plek van een bidon aan het frame bevestigd kan worden. Vouwslot is mooier, als je ernaar kijkt gemonteerd op je fiets, maar onhandiger in gebruik (soms te kort om je fiets aan de aarde te bevestigen en risico op frame schade). Een kettingslot (in sok) is lelijker op je fiets, maar veel handiger in gebruik.

De bekendste merken die dit aanbieden zijn ABUS en AXA.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
koerswijf
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2022, 16:45
Merk SP: Stromer ST2

Maar ik wil én een slot én een bidon op mijn ST2
Zoals jullie kunnen zien kan die bidon niet onder op de zadelbuis - daar is gewoon geen plek voor
En ik wil er makkelijk aankunnen : dus bidon ergens achteraan is geen optie.
M.a.w. die bidon zit nu dus op de reguliere plek.
Daarom moet ik dus opzoek naar een plek voor dat slot....

Daarnaast blijft het probleem als ik die zakken meer naar achterzet, als ik daar een slot insteek die zakken (ortlieb) door het gewicht helemaal plooien, richting wiel.

:bh: :bh: :bh:
Stromer ST
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 apr 2022, 20:06
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

koerswijf schreef: 12 nov 2022, 07:55 Maar ik wil én een slot én een bidon op mijn ST2
Zoals jullie kunnen zien kan die bidon niet onder op de zadelbuis - daar is gewoon geen plek voor
En ik wil er makkelijk aankunnen : dus bidon ergens achteraan is geen optie.
M.a.w. die bidon zit nu dus op de reguliere plek.
Daarom moet ik dus opzoek naar een plek voor dat slot....

Daarnaast blijft het probleem als ik die zakken meer naar achterzet, als ik daar een slot insteek die zakken (ortlieb) door het gewicht helemaal plooien, richting wiel.

:bh: :bh: :bh:
Zelf beschik ik over een Specialized zadel met geïntegreerde SWAT-compatibele bevestigingen om er b.v. een bidonhouder op te monteren ... misschien is dit een oplossing voor jou? (er bestaan ook tal van andere mogelijkheden om combo bidonhouder/zadelmontage te realiseren)

https://www.specialized.com/be/nl/direc ... 243-155838


Als slot, gezien ART2 kan je evt. voor het lichte Tex-lock slot gaan (wel de laatste generatie vanwege ART2-keuring)

https://www.tex-lock.com/en/

Wat tassen betreft, heeft Van Zijp tasafhouders ter beschikking

https://www.vanzijptechniek.nl/product/ ... ke-bumper/
🇨🇭ST3 Pinion Sport/Cool White/ABS/geveerd/BQ983
🇨🇭CP Chimayo+/photochromic
sjuutje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 dec 2021, 17:22
Locatie: Friesland
Merk SP: nog geen

Met deze kun je een bidonhouder aan je fiets bevestigen zonder dat daar nokjes voor aanwezig zijn. Ik gebruik ze bij bikepacktrips en hang er drybags in met mijn slaapzak of slaapmat (aan de vorkpoot), stevig genoeg dus.

https://www.bikepackingshop.nl/shop/acc ... et-topeak/

Op deze site staan meer handige bevestigingsmanieren voor bidons en ander gerief. Wat je ook nog kan doen is een snackbag aan het stuur hangen. Die zijn ruim genoeg dat er een 750 cc bidon in past en je kunt er goed bij dan.
ArthurJ
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2022, 21:31

koerswijf schreef: 22 okt 2022, 10:58 Beste,

Heb er al een hele zoektocht opzitten, in dit forum en online.
Maar heb nog steeds geen antwoord.
Ik heb 2 back roller tassen van ortlieb die ik op mijn ST2 monteer. Ik moet zeggen, ze passen er maar net op met hun sluitingen, en 1cm meer naar voor en ik kom met mijn schoenen er tegen. Heb maat 40, dus geen idee hoe een ander dat doet :-)
Zie foto
Aangezien ik die fiets echt als vervanging van m'n auto wil gebruiken, sleur ik dus heel wat mee.
Ik zou ook nog graag een trunk bag erop zetten. Vooral om mijn ART2 slot erin te steken. Die past niet op de zadelbuis bij de ST2. En ik heb ook nog graag een drinkbushouder.
Maar dat blijkt niet te gaan, in combinatie met die ortlieb tassen.

Ik heb al contact gehad met BASIL, voor het MIK systeem. En ook al gekeken naar het SNAP IT. Geen van beide werkt.
Moest die bagagedrager van de ST2 een extra horizontale bar hebben dan zou ik mijn zakken daarop kunnen hangen en de trunkbag bovenop. Maar nu gaat dat niet (of ik kan mijn zakken) er niet meer afhalen natuurlijk.

Iemand ervaring mee?

En combo ART2 slot + drinkbus (waar ik eraan kan, terwijl ik fiets) op de ST2? Daar iemand suggesties?
Heb al spullen van VANZIJP gehad, maar om de drinkbus te installeren op de zadelpen: werkt niet. Niet voldoende plaats. Zie foto

Alle suggesties zijn welkom

Bedankt
Hallo,
Ik heb zojuist een trunkbag besteld; de new looxs varo en getracht die erop te zetten samen met de vaude aquaback fietstassen, maar ook dan is er geen ruimte voor de racktime bevestiging. De achterdrager van de Stromer zal eigenlijk nog een horizontale buis erbij moeten hebben (4 cm onder de racktime bevestiging), dan kan je combinaties maken, mits de tas niet te vol komt te zitten.
Ik denk dus dat je op zoek moet gaan naar oplossingen waarbij fietstassen en trunkbag ineen zit of met een losse tas in het midden. (zeilzakken zijn daar goede oplossingen voor).
succes!
ST3 limited edition San Marino blauw. Nov 2022 - heden 4000km + :d3:
Plaats reactie