Nieuw in 2023: Klever N PINION 45

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bij FW.nl zou ik wel goed navragen hoe het zit met eventueel krijgen van een leenfiets als de jouwe kapot is of onderhoud nodig heeft... En zorgen dat je dat op papier krijgt. De reputatie van FW.nl is niet denderend als het op after-sale service aankomt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Datzelfde zou ik ook even navragen bij Egberts in Drachten (niet te verwarren met Stromer dealer Egberts Premium Store in Groningen, die geven sowieso leen-Stromers mee).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Miepmiep schreef: 23 apr 2023, 21:29 Dank Sylvia voor je tip.
De website van Egberts is enigszins beperkt.
Heb jij of heeft iemand anders ervaring met Egberts?
Ik maak graag gebruik van een lokale dealer en vanuit Westerbork is Drachten of Groningen bijna even ver.
Ik probeer sowieso naar het Klever event te gaan.

Erik
Profile in Gieten heeft een Klever N PINION 45 in maat L binnen gekregen hoor ik net van Klever. Dat is ook in jouw regio.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Miepmiep
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 apr 2023, 20:59
Locatie: Drenthe
Merk SP: Klever N Pinion 45
Km-stand: 1500

Dank voor de reacties en het uitzoekwerk.
Eerst maar eens in Drachten kijken. Gieten is inderdaad dichterbij, maar ik vraag me wel af of een winkel met zo weinig voorraad voldoende ervaring heeft met (eventuele reparatie van) een merk.
Leuk om allemaal uit te zoeken.
Ik ga overigens voor maat M. Dat maakt Gieten ook wat minder aantrekkelijk.
Er lijkt in ieder geval beweging te komen in de levering van de Npinion 45.

Erik
MatsWillemsen
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2023, 17:12
Locatie: Alkmaar
Merk SP: Klever N Pinion 45
Km-stand: 0

Hi!

Bij Hans de Boer Tweewielers in Alkmaar is inmiddels na een paar maanden wachten mijn nieuwe Klever N Pinion 45 1.2kWh binnen. (Had eerst bij FW.nl besteld, maar dat ga ik nooit meer doen, wat een slechte informatievoorziening / service).

Zijn er nog tips voor deze fiets? Tevens ook mijn eerste speed pedelec; ik ga hem gebruiken voor 60km per dag (30 kilometer heen en terug) voor woon werk verkeer richting Zaandam.

Ben benieuwd!

Mats
Gebruikersavatar
Miepmiep
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 apr 2023, 20:59
Locatie: Drenthe
Merk SP: Klever N Pinion 45
Km-stand: 1500

Na een proefrit is de kogel door de kerk :bp: Naar verwachting eind juni wordt mijn Npinion 45 geleverd. In een prachtige kleur blauw.
Egberts in Drachten is inderdaad een fijne zaak. Naast inhoudelijke kennis is er, zeker niet onbelangrijk, ook meer dan genoeg humor.
Bovendien een flinke korting, omdat ik naast de 1200 wh accu ook een extra 1600 wh accu heb besteld.
Nog wel even een vraagje: volgens de medewerker van Klever heeft de voorvork een vaste set veren, maar ik meen ergens in een review te hebben gelezen dat je ook een zachtere veer kan plaatsen. Ik ben relatief licht en ik vond de voorvering vrij stug.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ongelooflijk hoe smooth deze fiets op hoge snelheid komt. Het vinnige wat vaak wordt genoemd bij Klever herken ik dus niet.

Erik
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Miepmiep schreef: 28 apr 2023, 20:39 Na een proefrit is de kogel door de kerk :bp: Naar verwachting eind juni wordt mijn Npinion 45 geleverd. In een prachtige kleur blauw.
Gefeliciteerd wat leuk. Ik hoorde het al. We zijn elkaar net mis gelopen :)

Miepmiep schreef: 28 apr 2023, 20:39 Nog wel even een vraagje: volgens de medewerker van Klever heeft de voorvork een vaste set veren, maar ik meen ergens in een review te hebben gelezen dat je ook een zachtere veer kan plaatsen. Ik ben relatief licht en ik vond de voorvering vrij stug.
Ja je kunt in deze vork ook andere veren plaatsen. In elke vorkpoot zitten twee veren, dus je kunt ook een harde en een zachte veer combineren. Vraag de mensen van Egberts anders nog even, die zullen dit ook weten.
Miepmiep schreef: 28 apr 2023, 20:39 Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ongelooflijk hoe smooth deze fiets op hoge snelheid komt. Het vinnige wat vaak wordt genoemd bij Klever herken ik dus niet.
Ik heb vandaag ook een testrit met de Klever N PINION 45 gemaakt: softwarematig is de ondersteuning inderdaad heel goed afgesteld. En eenmaal op snelheid voelt het alsof je vliegt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
MatsWillemsen
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2023, 17:12
Locatie: Alkmaar
Merk SP: Klever N Pinion 45
Km-stand: 0

IMG_5381.jpeg
IMG_5381.jpeg (137.56 KiB) 778 keer bekeken
Zie hier, mijn nieuwe Pinion! Nu nog aan de beugels, maar straks lekker mee naar huis!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nice!

Wat zit daar nou bij je voorwiel achter de band gepropt?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
MatsWillemsen
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2023, 17:12
Locatie: Alkmaar
Merk SP: Klever N Pinion 45
Km-stand: 0

Ja, was iets ter bescherming, dat is er nu weer vanaf (zat er vanuit de doos al op)
Plaats reactie