Baladeur speed pedelec

dikkenherman
Pro
Pro
Western Sahara
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 okt 2022, 23:07
Locatie: Leuven, België

Ik was wat aan het graven naar gecertifieerde speed pedelecs met Bafang-ebike-techniek. Zo ben ik op de Baladeur gebotst. Iemand al eens in het echt gezien?
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

ik heb er nog nooit van gehoord, ik zie niet meteen in de link staan wat de batterij is die erbijzit.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Betekent waarschijnlijk dat dat ding klein is. Als ze spreken van 40-60 km actieradius, dan gok ik dat het ongeveer 600 Wh gaat zijn.

Verder gok ik dan dat je met ijs kou en flinke wind tegen eerder richting 20 tot 25 km actieradius zult gaan. Maar ik laat me graag verrassen :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik lees 500 Wh ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 08 nov 2022, 18:34 Ik lees 500 Wh ?
Mjah, maar wat ze daarmee bedoelen...
Motor: compacte Bafang achtermotor 48V 500Wh
:ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een budget speed pedelec bij de Hubo, wat kan daar nou fout gaan.


Persoonlijk zou ik die 3k in m'n zak houden of voor dat geld een tweedehands SP van een a-merk kopen waar meer over bekend is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
Km-stand: 40

Wenn es dieses ist, hat der Akku 840Wh.




https://krigori.be/product/monza/






Als het deze is, heeft de batterij 840Wh.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Bafang is geen kleintje. Als de cellen geen C grade cellen zijn ook niet een probleem. (Niet dat ik het zou kopen)
Goed, het is wat het is.
Stel: je kan voor 3k 3jaar rijden (2jaar garantie en nog een jaartje extra) = 9k voor 9jaar. Koop een Stromer van 6k en die heeft op 9 jaar meer dan 9k gekost. Als je het zo durft bekijken geen slechte deal.
Je kan ook elke 2 jaar een nieuwe kopen en een werkend exemplaar verkopen, kost uiteindelijk ook 1k/jaar.
Buiten het elektrische is en blijft het een fiets, een beetje handigheid + you-tube brengt je een heel eind.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jins schreef: 08 nov 2022, 20:56 Stel: je kan voor 3k 3jaar rijden
Iets zegt mij dat dat (3 jaar rijden en dan afdanken als die bike onverhoopt de geest geeft) in dit geval niet de motivatie is, maar wie weet.

Jins schreef: 08 nov 2022, 20:56 Buiten het elektrische
De elektronica vormt het grootste risico bij elke speed pedelec v.w.b problemen die de gebruiker niet eenvoudig zelf kan oplossen. Dan kom je er niet met Youtube. In garantiegevallen ben je aangewezen op de 'erkende Hubo monteur' (?) Lijkt me raadzaam om voorafgaand aan aankoop uit te zoeken hoe de service op zo'n speed pedelec verloopt als er wat mee is, zowel binnen garantie als daarbuiten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 08 nov 2022, 21:02 De elektronica vormt het grootste risico. Dan kom je er niet met Youtube. In garantiegevallen ben je aangewezen op de 'erkende Hubo monteur' (?) Lijkt me raadzaam om uit te zoeken hoe de service op zo'n SP verloopt als er wat mee is, zowel binnen garantie als daarbuiten (leverbaarheid van onderdelen b.v.)
3 jaar is met de natte vinger, kunnen er ook 5 maar ook 2 zijn, maar zelfs bij 2jaar kost het minder dan een “A” merk.
Bafang levert alle onderdelen, eigenlijk is het een “ombouw setje” met display, controller en motor. Ook dat vind je op YT. Ook die prijzen zijn een lachertje. Display €30, controller €50, motor €150 en dat is thuis geleverd… perfect voor een DIY.
Maar zoals gezegd, niet dat ik het zou kopen.
Maar ik kan wel begrijpen als iemand het koopt, in mijn ogen geen slechte deal. Als ik voor 3k een 2de handse of voor 6k een nieuwe Stromer koop kost die uiteindelijk meer. Je hebt dan wel een “A” merk maar betaalt daar ook voor. Op zich ook niets mis mee, ieder zijn/haar keuze. Als budget belangrijk is, je handig bent en niet gevoelig bent voor een merk, waarom niet?
Plaats reactie