Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
baklap schreef: ↑14 nov 2022, 10:12
Maar verzekertechnisch mag het voor mij niet denk ik. Ik moet met een apart slot de fiets nog ergens aan vast maken, omdat het standaard ringslot makkelijk te kraken is.
Ik weet niet hoe jij verzekerd bent, bij mij staat alleen dat ik een ART2 slot moet gebruiken. Voor mijn verzekering voldoet alleen het ringslot dus ook al.
Persoonlijk vind ik dat onverstandig, dus zet ik de fiets ook aan iets stevigs vast, maar voor mijn verzekering hoeft het niet.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
At my local supermarket, the bike stand is bolted down with 8mm hex head bolt into asphalt. I can lift it out of the ground.
Here it's street furniture, fences, Gard rails, lamp-posts...
Nothing will stop the determined, equipped thief. But the majority of bike theft here is opportunists. Those are the guys to stop.
Cheers
Tim
In het Verenigd Koninkrijk kunnen we alleen maar dromen van dergelijke faciliteiten.
Bij mijn plaatselijke supermarkt is de fietsenstandaard vastgeschroefd met 8 mm zeskantbout in asfalt. Ik kan het uit de grond tillen.
Hier zijn het straatmeubilair, hekken, Gard rails, lantaarnpalen...
Niets zal de vastberaden, toegeruste dief tegenhouden. Maar de meerderheid van de fietsdiefstal hier zijn opportunisten. Dat zijn de jongens om te stoppen.
baklap schreef: ↑14 nov 2022, 10:12
Maar verzekertechnisch mag het voor mij niet denk ik. Ik moet met een apart slot de fiets nog ergens aan vast maken, omdat het standaard ringslot makkelijk te kraken is.
Ik weet niet hoe jij verzekerd bent, bij mij staat alleen dat ik een ART2 slot moet gebruiken. Voor mijn verzekering voldoet alleen het ringslot dus ook al.
Persoonlijk vind ik dat onverstandig, dus zet ik de fiets ook aan iets stevigs vast, maar voor mijn verzekering hoeft het niet.
Bij de lease firma waar mijn werkgever mee werkt, is volgende van toepassing:
Merk en model van het slot (verplicht). Dit moet een ART2-keuring hebben of een security level 10 certificaat en je moet de fiets kunnen verankeren.
Vervolgens vraag ik me af wat de meerwaarde nog is van het ringslot
Gebruik altijd een tweede slot
Het openbreken van twee sloten met een aparte cilinder kost een fietsendief te veel tijd. Hierdoor zullen fietsendieven uw fiets eerder laten staan dan een fiets zonder tweede slot. Voor fietsen die duurder zijn dan € 3.500 is het zelfs verplicht om een tweede slot te gebruiken. Dit geldt voor alle fietsen behalve racefietsen en mountainbikes. De insteekketting telt niet als tweede slot.
Dit wordt op de site van Enra, waar ik mijn verzekering heb.
Gebruik altijd een tweede slot
Het openbreken van twee sloten met een aparte cilinder kost een fietsendief te veel tijd. Hierdoor zullen fietsendieven uw fiets eerder laten staan dan een fiets zonder tweede slot. Voor fietsen die duurder zijn dan € 3.500 is het zelfs verplicht om een tweede slot te gebruiken. Dit geldt voor alle fietsen behalve racefietsen en mountainbikes. De insteekketting telt niet als tweede slot.
Dit wordt op de site van Enra, waar ik mijn verzekering heb.
petervanes schreef: ↑14 nov 2022, 13:52
Bij mijn weten klopt bovenstaande niet. Als je bij Enra kijkt naar high speed verzekering, dan geldt dit niet. Alleen een ringslot art 2 is voldoende.
Je hebt gelijk Peter. Ik ben ook verzekerd bij Enra. Bovenstaande geldt inderdaad voor fietsverzekeringen, maar voor onze speed pedelecs hebben wij een bromfietsverzekering. Daarbij geldt deze eis niet.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Is uw fiets duurder dan € 3.500? Dan gelden er aanvullende regels. Deze vindt u hier. Deze regel van het verplichte tweede slot geldt (nog) niet voor een high speed E-bike. Maar we raden het u wel aan!
Dit staat er inderdaad op de site vermeld, desalniettemin zet ik hem graag vast met een extra slot
Daar lijkt het idd op. In Nederland geldt dit in basis ook (voor fietsen en e-bikes) MAAR hier geldt een speedpedelec als bromfiets en daarvoor is het dus juist niet vereist.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Bij Enra België moet effectief een tweede slot en je moet deze slotnummer ook doorgeven. Op zich niet echt waterdicht want of je het slot nu gebruikt of niet. Je kunt altijd de twee sleutels voorleggen
"TWEEDE SLOT VERPLICHT
Voor elektrische fietsen is het gebruik van een tweede slot verplicht om in aanmerking te komen voor een uitkering na diefstal. Dit geldt ook voor niet elektrische fietsen vanaf € 3.500 die bij ons verzekerd worden. Dit geldt niet voor racefietsen en mountainbikes. De insteekketting telt niet als tweede slot. Verderop op deze pagina leest u welke sloten wij goedkeuren als tweede slot."