Cratoni Smartride helm (NTA-8776 gekeurd)

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vandaag een Cratoni Smartride gezien die recent bij een ernstig ongeval van een SP betrokken was.
Helm lijkt (op het oog) vrijwel in takt en de slaapprotectie heeft goed gewerkt. Enkel krassen op dit deel.
Hoewel zijn hoofd goed beschermd bleef is de bestuurder is er met een bekkenbreuk minder goed afgekomen.

Accident-waarschuwing van de Smartride stond tijdens het ongeval helaas niet aan.
De veroorzakende bromfietsrijder weigerde ondanks wegvallen van het slachtoffer een ambulance te bellen.
Uiteindelijk kon het slachtoffer zelf een ambulance bestellen.
Vervolg laat ik verder aan de persoon die het overkwam.

Electronisch deel van de helm lijkt na het incident gewoon nog te functioneren.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Zo ziet de Smartride die een ongeval meemaakte er uit.
De eigenaar krijgt volgens de gebruikers garantie van Cratoni de helft van de nieuwwaarde van zijn helm van het merk terug.
D0EEFA5F-56E4-4FA9-AF84-85BA67354D15.jpeg
D0EEFA5F-56E4-4FA9-AF84-85BA67354D15.jpeg (2.1 MiB) 3100 keer bekeken
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Gisteren ontving ik na 6 maanden wachten vanaf de besteldatum eindelijk mijn zilvergrijze Cratoni Smartride in S/M.

Deze helm is nieuw en ongebruikt.
Deze maat zit goed stevig om mijn hoofd en beweegt niet.

Na kort lezen van de installatie instructie gaat de helm aan de lader.
Na het laden eerst een droge test.
Ik heb van werk naar huis de helm op 3 manieren getest:
Eerst met de capuchon van mijn regenjas erover,
Toen met de capuchon van mijn gewatteerde fietstas er onder en op het laatst zonder iets.

Het valt me op dat de helm er toe neigt van voren omlaag te schuiven. Pas bij bestudering thuis kom ik er achter dat bij levering een doorzichtig plastic houder aan de binnenzijde zit die moet worden verwijderd.
Die had ik over het hoofd gezien. Daarna is dit omlaag schuiven verdwenen.

Bij de eerste keer opzetten ben ik verwonderd door het vertroebelde zichtveld recht en links. Dit wordt veroorzaakt door de bochten in het vizier. Iets dat mijn Vigor vizier niet heeft.
Tijdens het fietsen verdwijnt deze verstoring na verloop van tijd. Weet niet of dit komt door adaptie van de hersenen of invallende schemering.

Bediening van de electronica.
Het duurt een tijd tot ik de handelingen voor pairen goed uitgevoerd heb.
In de beschrijving staat niet dat je in IOS bij installatie van Apple de app moet openen om daar bleutooth aan te zetten. Pas dan ziet de app mijn telefoon. Dit terwijl voordien de telefoon de helm wel zag en verbond.
Ook moet de afstandsbediening aan worden gezet wat ik eerst een tijd over het hoofd zag.

Daarna pakt de app direct de helm en afstandsbediening op.
Direct werken de basisfuncties, richtingaanwijzer en achterlamp.
Enkel over de fotofunctie vind ik geen uitleg.

Een uitgebreid verslag volgt na een langer gebruik.
33E41A24-088F-4C35-BC23-7B01A3344AA0.jpeg
33E41A24-088F-4C35-BC23-7B01A3344AA0.jpeg (2.33 MiB) 3085 keer bekeken
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
mrstrom

Stromend schreef: 08 nov 2019, 04:23 Zo ziet de Smartride die een ongeval meemaakte er uit.
De eigenaar krijgt volgens de gebruikers garantie van Cratoni de helft van de nieuwwaarde van zijn helm van het merk terug.
D0EEFA5F-56E4-4FA9-AF84-85BA67354D15.jpeg
Ik vind dit toch wat raar hoor. Iemand heeft een ongeluk gehad en jij plaatst foto van zijn helm en details van ongeval zo op internet. Uit je verhaal kan ik niet opmaken of dit met toestemming is of niet. Maar als ik zo iets zou hebben en iemand plaatst zulke fotos van mijn spullen en details, zou ik toch erg pissig zijn en is het een zware inbreuk op de privacy.
Ik ken niet jouw contact met het slachtoffer, maar denk dat je dat wel moet toelichten. Anders moet de moderator dit eraf gooien, naar mijn mening.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Begrijpelijke reactie. Van het slachtoffer heb ik inderdaad geen toestemming, maar enkel van de FM die de helm teruggekregen heeft.
Wanneer dit ongepast is en de moderator het bericht verwijdert begrijp ik dat volledig.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
mrstrom

Stromend schreef: 08 nov 2019, 09:17 Begrijpelijke reactie. Van het slachtoffer heb ik inderdaad geen toestemming, maar enkel van de FM die de helm teruggekregen heeft.
Wanneer dit ongepast is en de moderator het bericht verwijdert begrijp ik dat volledig.
Goed dat je het toelicht. Ook wel vreemd van de FM in dit geval.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Bij een korte test vanmorgen na laden het verbinden uitgeprobeerd.
De apparaten verbinden na aanzetten beide automatisch. Er zijn geen extra handelingen nodig om het gebruiksklaar te maken.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

mrstrom schreef: 08 nov 2019, 08:57
Stromend schreef: 08 nov 2019, 04:23 Zo ziet de Smartride die een ongeval meemaakte er uit.
De eigenaar krijgt volgens de gebruikers garantie van Cratoni de helft van de nieuwwaarde van zijn helm van het merk terug.
D0EEFA5F-56E4-4FA9-AF84-85BA67354D15.jpeg
Ik vind dit toch wat raar hoor. Iemand heeft een ongeluk gehad en jij plaatst foto van zijn helm en details van ongeval zo op internet. Uit je verhaal kan ik niet opmaken of dit met toestemming is of niet. Maar als ik zo iets zou hebben en iemand plaatst zulke fotos van mijn spullen en details, zou ik toch erg pissig zijn en is het een zware inbreuk op de privacy.
Ik ken niet jouw contact met het slachtoffer, maar denk dat je dat wel moet toelichten. Anders moet de moderator dit eraf gooien, naar mijn mening.
Geen naam, geen locatie, geen details anders dan ongeval en bekkenbreuk, ik zie geen reden om het te verwijderen ivm privacy. Uit het bericht is niet te herleiden over wie het gaat, lijkt me, als je geen andere informatie hebt,
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend schreef: 08 nov 2019, 09:17 Begrijpelijke reactie. Van het slachtoffer heb ik inderdaad geen toestemming, maar enkel van de FM die de helm teruggekregen heeft.
Wanneer dit ongepast is en de moderator het bericht verwijdert begrijp ik dat volledig.
Ik zie geen probleem. Ik zie een foto van een beschadigde helm, ik lees niks over het ongeval zelf of het slachtoffer.

Nette service trouwens van Cratoni.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Stromend schreef: 08 nov 2019, 04:23 De eigenaar krijgt volgens de gebruikers garantie van Cratoni de helft van de nieuwwaarde van zijn helm van het merk terug.
Dit doet Giro trouwens ook. Na mijn ongeval waarbij de binnenhelm was gebroken kreeg ik een nieuwe tegen 50% van de adviesprijs, dat is niet de helft van de verkoopprijs trouwens maar toch een mooie actie.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie