Klever speed pedelec modellen 2023

Gebruikersavatar
Velo
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 nov 2022, 23:02
Locatie: Limburg
Merk SP: Klever X Pinion 2023

Eerst begin februari, dan 2 maart. Mei zou serieus balen zijn. BE/NL gaat geen verschil zijn neem ik aan?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee dat zal niks uitmaken, wordt allemaal beleverd vanuit Bunnik.

Balen... (Maar check het voor de zekerheid even bij je FM.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
svns
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 aug 2022, 17:16
Merk SP: Klever
Km-stand: 8500

Stromeur schreef: 22 dec 2022, 15:30 De vraag tussen riem en ketting is vooral: wil je zo klein mogelijke stappen tussen de verzetten en drivetrain onderhoud, of accepteer je de wat grotere onderlinge stappen van een versnellingshub in ruil voor nagenoeg geen onderhoud aan je drivetrain.
En die paar duizend euro lijkt mij ook een relevant onderdeel van de keuze.
Joren
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 mei 2020, 18:30
Locatie: Rollegem
Merk SP: ST1 2020
Km-stand: 11000

De informatie op de site over de X speed is ook nog wat verwarrend
https://klever-mobility.com/x-serie/x-speed-45
Hier staat dat de ketting versie ook een 800W motor heeft maar in de tekst eronder spreken ze over een 600W motor.

Ik vraag me ook af hoe een n rogue zich zou verhouden tov een x speed qua ondersteuning.
Is de n rogue te vergelijken met een ST1 ?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Joren schreef: 15 feb 2023, 10:57 De informatie op de site over de X speed is ook nog wat verwarrend
Dat blijft een ding bij Klever: informatievoorziening is daar bijna altijd tegenstrijdig...
Joren schreef: 15 feb 2023, 10:57 Ik vraag me ook af hoe een n rogue zich zou verhouden tov een x speed qua ondersteuning.
Is de n rogue te vergelijken met een ST1 ?
Ja en nee. Het zijn beide krachtige SPs waarmee je ongeveer 45 km/h kunt rijden. De manier waarop ze dat halen is wel anders: de Klever is tot 40 km/h krachtiger, waardoor deze bruter accelereert en voelbaar harder duwt als je op de trappers gaat staan. Maar op topsnelheid is de ST1 krachtiger, waardoor deze met wind tegen minder terugvalt. Ook wordt de ondersteuning wat gelijkmatiger opgebouwd, waardoor die wat minder bruut aanvoelt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Joren schreef: 15 feb 2023, 10:57 Is de n rogue te vergelijken met een ST1 ?
Ik zou elke Klever wat betreft ondersteuning eerder bij de ST3 plaatsen. En zoals FreddyH aangeeft is vooral de acceleratie krachtiger (hoger max koppel) met als min puntje het koppel bij 45km/h (waar blijft die grafiek??) wat bij tegenwind in het nadeel speelt.
Ik heb de X met 600W (wat dat ook mag betekenen, je weet wel, het gebrek aan een grafiek...) en mijn collega met de ST3 komt er op geen enkel moment aan te pas, niet in acceleratie (collega is een typische "11" rijder die niet terugschakelt) en niet in topsnelheid maar het verschil is gerommel in de marge en eigenlijk niet het belangrijkste.
Dus wat betreft de 800W (weer zonder grafiek...) gaat dat zeker niet minder zijn.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tussen de 800 W motor en 600 W motor merk ik verschil, maar ik vind het niet zo dramatisch als de getallen doen geloven. Je hebt zeker niet 33% meer vermogen oid.

Het grote verschil zit hem in wind tegen, daar blijft hij beter zijn topsnelheid vasthouden.
Jins schreef: 15 feb 2023, 11:34 Ik heb de X met 600W (wat dat ook mag betekenen, je weet wel, het gebrek aan een grafiek...)
Precies dat dus.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Joren
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 mei 2020, 18:30
Locatie: Rollegem
Merk SP: ST1 2020
Km-stand: 11000

Bedankt voor de reacties.
Ik ga dit jaar toch eens een x-speed en n-rogue testen.
Mijn huidige ST1 is een droom maar als er wat wind tegen is valt de snelheid wat terug.
Niet dramatisch maar als ik het kan vermijden op een nieuwe sp en het blijft betaalbaar dan is het toch een ding.
GoodSoundManiac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 jan 2023, 23:06
Locatie: Delft
Merk SP: ST3 SE

Is er al iets bekend over de X Speed met ketting 2023?
------------------------------------------------------------------------------------
Cube Touring Hybrid/////////Qwic RD11 Speed/////////Stromer ST3 SE
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

GoodSoundManiac schreef: 21 feb 2023, 22:55 Is er al iets bekend over de X Speed met ketting 2023?
Ja, is in basis hetzelfde als MY 2022 maar dan met richtingaanwijzers. Heeft dus verstelbare stuurpen, de Klever koplamp en volgens mij ook Klever eigen merk remmen (koplamp: uitstekend, remmen: dik in orde).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie