Alternatieve accu cellen

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik hoop dat je gelijk hebt, dan is de kans groot dat we lekker lang met onze Klever accu's kunnen doen :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Misschien kan je ineens ijveren voor LTO cellen (lithiumtitanaat). Nog langere levensduur, lagere inwendige weerstand, kunnen geladen worden onder 0 graden. (Bij lifepo4 is dit nadelig voor levensduur). En ook brandveiligheid zeer goed ten opzichte van de standaard gebruikte li-ion.
Lifepo4 word veel gebruikt in campers als leerbatterij, heb zelf in de camper lifepo4 12v 150Ah, +/-1800Wh gewicht 16kg. Toch een aanzienlijk gewicht voor op een fiets.
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 487
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Mein 570Wh Akku hat in fünf Jahren ca 550 Zyklen gemacht. Die Zellen waren nicht das Problem, sonder die Ladebuchse. Die Kontakte hatten sich teilweise aufgelöst.
So ein Schaden wird leider nicht repariert, aber da das S-Pedelec noch bei der ENRA versichert war, bekam ich auf deren Kosten einen neuen Akku

Der 470Wh Akku hat ähnlich viele Zyklen und funktioniert noch einwandfrei.




&&&&&&&&&&&&&&&&&&&




Mijn 570Wh batterij heeft ongeveer 550 cycli gedaan in vijf jaar. De cellen waren niet het probleem, maar het laadstation. De contacten waren gedeeltelijk verbroken.
Helaas wordt dergelijke schade niet hersteld, maar aangezien de S-pedelec nog verzekerd was bij ENRA, kreeg ik op hun kosten een nieuwe accu.

De 470Wh batterij heeft een vergelijkbaar aantal cycli en werkt nog steeds perfect.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Topic teruggeplaatst.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie