Verwisselen van een binnenband met Tannus Armour

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Beste mensen, ik stel deze vraag nu in een apart topic. Plaatsing onder het grote lekke banden overzicht leverde weinig op. Wel te begrijpen daar niet veel mensen met Tannus rijden, of...... en dat stelt gerust, lekrijden

Vraag, wie heeft ervaring met het plakken van een band die ook beschermd wordt door Tannus Armour. Ik lees dat het bevestigen van Tannus geen sinecure is, altans bij koersfietsen , gravelbikes. De Tannus zit er bij mij op, het kostte de fm een kwartiertje extra werk. Maar ja, zij halen een band eraf zonder gereedschap en zijn bedreven in deze vaardigheid.
Ik wil een band met de tannus ook gewoon kunnen plakken en wil inschatten of me dit gaat lukken op een koude ochtend, in de schemering op een winderige dijk waarbij alleen de konijntjes toekijken.....
Bedankt, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Volgens mij hebben we met jou meegeteld een stuk of 2-3 forumleden die met Tannus Armour rondrijden, als die nog minder lekrijden dan ik (afgelopen 8 jaar 3x) dan zullen zij geen antwoord kunnen geven...

Het beste advies dat ik je kan geven: oefen een paar keren op een moment dat het niet nodig is en je tijd genoeg hebt. Echte vaardigheden helpen beter dan een paar woorden op een forum.

My 2ct.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

Peerke1960 schreef: 21 dec 2022, 21:54 Beste mensen, ik stel deze vraag nu in een apart topic. Plaatsing onder het grote lekke banden overzicht leverde weinig op. Wel te begrijpen daar niet veel mensen met Tannus rijden, of...... en dat stelt gerust, lekrijden

Vraag, wie heeft ervaring met het plakken van een band die ook beschermd wordt door Tannus Armour. Ik lees dat het bevestigen van Tannus geen sinecure is, altans bij koersfietsen , gravelbikes. De Tannus zit er bij mij op, het kostte de fm een kwartiertje extra werk. Maar ja, zij halen een band eraf zonder gereedschap en zijn bedreven in deze vaardigheid.
Ik wil een band met de tannus ook gewoon kunnen plakken en wil inschatten of me dit gaat lukken op een koude ochtend, in de schemering op een winderige dijk waarbij alleen de konijntjes toekijken.....
Bedankt, Peter
afzien en jammeren, trekken en sleuren als je een band moet opleggen samen met een nieuwe Tannus bescherming
na een tijdje wordt deze bescherming wat dunner (wordt samengeperst) en dat is het wat gemakkelijker
thuis met deftige verlichting een werkbank en wat gereedschap is het te doen maar onderweg zou ik er echt niet aan beginnen
momenteel heb ik op 13500 km 1x door een grote nagel lek gereden, gelukkig 200 meter van thuis
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

FreddyH schreef: 21 dec 2022, 22:54Het beste advies dat ik je kan geven: oefen een paar keren op een moment dat het niet nodig is en je tijd genoeg hebt. Echte vaardigheden helpen beter dan een paar woorden op een forum.
Daar is de kerstvakantie voor..... :cool2:

En thxs Benny B

Grtz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Joleux
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2022, 12:10
Locatie: Brielle
Merk SP: Klever X-speed
Km-stand: 23000

Peerke1960 schreef: 21 dec 2022, 21:54 Beste mensen, ik stel deze vraag nu in een apart topic. Plaatsing onder het grote lekke banden overzicht leverde weinig op. Wel te begrijpen daar niet veel mensen met Tannus rijden, of...... en dat stelt gerust, lekrijden

Vraag, wie heeft ervaring met het plakken van een band die ook beschermd wordt door Tannus Armour. Ik lees dat het bevestigen van Tannus geen sinecure is, altans bij koersfietsen , gravelbikes. De Tannus zit er bij mij op, het kostte de fm een kwartiertje extra werk. Maar ja, zij halen een band eraf zonder gereedschap en zijn bedreven in deze vaardigheid.
Ik wil een band met de tannus ook gewoon kunnen plakken en wil inschatten of me dit gaat lukken op een koude ochtend, in de schemering op een winderige dijk waarbij alleen de konijntjes toekijken.....
Bedankt, Peter
Hoi Peter, ik heb over hetzelfde gepiekerd. Theoretisch kan het maar praktisch wordt het een geworstel. 4 op de 5 lekke banden betreft de achterband, omdat de voorband de ‘spijker’ naaf de achterband ‘werpt’. Daar zit m de clux. De A-band van de hump krijgen, oppompen, lek opsporen, nageltje buitenband etc. Ik heb het geprobeerd, 7:30: voor de brug, in de spits, donker, regenachtig, fris…. Naast de Tannus antilek, een binnenband voorzien van antilek-middel. Begrepen dat sommige niet eens gemerkt hebben dat deze preventie ‘gewoon’ zn werk deed.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit is inderdaad aanzienlijk romantischer in de zomer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Die antilekprut komt er nog in. Ik heb besloten dat ik de hulpdienst ga bellen wanneer me dit nog eens overkomt. Overigens, volgens Iemand van Tannus kun je blijven rijden op de lekke band. We zullen zien.
Ook in de zomer heb ik een volstrekt ander beeld van een romantische beleving Silvia :dwarf: !!

Met vriendelijke groeten, Peter
Laatst gewijzigd door Peerke1960 op 27 dec 2022, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

8-) Zie mail hieronder.
Beste Peter,

Een van de geweldige eigenschappen van de Tannus Armour is dat als u een lekke band krijgt, u een paar kilometer (geadviseerd dit wel met een lagere snelheid te doen) kunt rijden* zonder de velg te beschadigen. Mocht u toch een lekke band krijgt, vermijd dan ruwer terrein.
Bij aankomst dient u dan wel alsnog uw binnenband te plakken.
*Gaat niet op voor de volgende maten: 20x3.0-4.0, 20x4.1-4.8, en 26x4.0-4.8.

Met sportieve groet / With sporty greetings / Mit sportlichen Grüßen

Team Tannus BeNeLux
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

Peerke1960 schreef: 27 dec 2022, 22:14 8-) Zie mail hieronder.
Beste Peter,

Een van de geweldige eigenschappen van de Tannus Armour is dat als u een lekke band krijgt, u een paar kilometer (geadviseerd dit wel met een lagere snelheid te doen) kunt rijden* zonder de velg te beschadigen. Mocht u toch een lekke band krijgt, vermijd dan ruwer terrein.
Bij aankomst dient u dan wel alsnog uw binnenband te plakken.
*Gaat niet op voor de volgende maten: 20x3.0-4.0, 20x4.1-4.8, en 26x4.0-4.8.

Met sportieve groet / With sporty greetings / Mit sportlichen Grüßen

Team Tannus BeNeLux

had dit ook ergens gelezen en & 1x getest, puur flauwe kul werkt voor geen meter
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

had dit ook ergens gelezen en & 1x getest, puur flauwe kul werkt voor geen met .....
Los van het niet kunnen doorrijden bij een platte band, hoe zijn je verdere ervaringen met de Tannus?
Groet, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie