Routes Arnhem-Warnsveld

Plaats reactie
mjvw
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2022, 22:41
Locatie: ARNHEM

Hoi allemaal!

Ik ben een Speed Pedelec aan het overwegen voor woon-werk. Ik fiets graag naar werk en met deze afstand is het met een reguliere fiets niet te doen. Ik heb wat vragen over de routes, hoop dat iemand ze kan beantwoorden!
Ik zag dat er in ieder geval een Pedelecer is die deze route aflegt :D

Ik vroeg me af hoe de kortste route is qua begaanbaarheid/snelheden en hoe lang je hier ongeveer over doet :rtfm: . Mijn diensttijden zijn van 7:15-16:00/17:00 en van 14:00-23:00.

Verder vroeg ik me af of er ervaring is met fijne/leuke alternatieve routes. Deze route kreeg ik via Naviki. Via Posbank lijkt me wel wat. Olburgen ook mooi maar is met de veerboot.
via Posbank-Olburgen.png
via Posbank-Olburgen.png (640.57 KiB) 606 keer bekeken
Op maps ook een route wat hoger via de Posbank en dan Eerbeek (alleen lijkt Eerbeek doorkomen iets lastiger met de Pedelec. En een route via Doesburg/Steenderen die ook aardig groen lijkt.
Maps.png
Maps.png (209.24 KiB) 606 keer bekeken

Bedankt alvast!

Groetjes, Marco
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

op naviki.org heb je de mogelijkheid tot het plannen van een route voor een speed pedelec.
Die zal een wat realistischer beeld geven van de verwachte tijd die je er voor nodig hebt.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En staar je niet blind op de kortste route, een paar km meer of minder maakt niet dramatisch veel uit. Zeker niet als je dan ipv 2 km 30 km/h zone met veel opstoppingen een lange en rustige buitenweg hebt van 5 km lang. Kans is groot dat die langere route sneller en veel fijner is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Goldie_nl
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 mar 2022, 18:37
Locatie: Achterhoek
Merk SP: Stromer
Km-stand: O

Ik heb in het begin de fietsroute uitgestippeld met de app van de fietsersbond. Daarin kun je verschillende mogelijkheiden aanvinken (bv gemakkelijk doorfietsen of knooppunten) en zo mijn route geoptimaliseerd. Succes met het vinden van je ideale route
Stromer ST3 Pinion cool white, 983 Wh, Kinekt zadelpen, verlengd spatbord, 54,5km enkele reis
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 569
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

De eerste dagen of weken is zo'n toeristische route wel leuk voor woon/werk, maar na een tijdje heb je dat ook wel gezien en neem je toch de snelste route naar huis.
En dat is inderdaad niet altijd de kortste route, maar vaak de doorgaande wegen waar je kan blijven rijden. Vooral verkeerslichten houden erg op.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Nou, Jeroen....... valken, buizerd, af en toe een ree, konijnen, hazen, ooievaars, en nu in het donker regelmatig een uil door mijn haren.
Toch leuker dan de Van Heemstrabaan waar ik op de weg moet.... :ck:
Groetjes, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 569
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Ja die kom ik ook wel eens tegen. 2 reeën die uit de sloot dronken, eentje die gewoon op het fietspad dom voor zich uit stond te staren haha.
Een vogel tegen mij helm aan..
Een ree die uit de struiken voor mij langs sprong
Een vosje die een meter of 150 voor mij aan rende

Maar goed Drenthe is ook één groot toeristisch fietspad door het bos, en in het bos wonen wilde dieren.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Nonsens
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 mar 2022, 19:50
Locatie: Wemeldinge
Merk SP: Giant
Km-stand: 10500

Hier in Zeeland hebben we vooral veel hazen, die natuurlijk het liefst tussendoor je spaken springen. Maar ook veel roofvogels en natuurlijk die prachtige Oosterschelde met de meeuwen en de zeehondjes. Nee de toeristische route langs het water verveelt niet snel hoor.
mjvw
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2022, 22:41
Locatie: ARNHEM

Bedankt voor alle tips, kan ik meer verder! Fijne dagen nog! Groetjes, Marco
Plaats reactie