Oproep: ervaringen met de service van fietsenwinkel.nl

baklap
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 276
Lid geworden op: 28 jun 2022, 15:42
Locatie: Twente
Merk SP: ST2 Sport
Km-stand: 9400

Geen ervaring met service, wel eentje met verkoop.

Vorig jaar in Enschede bij fietsenwinkel.nl geweest om te kijken naar een ST2.
Ik had van te voren gebeld om er eentje stond en of ik een proefritje kon maken, dat was geen probleem.
Aangekomen in de winkel moest ik maar even kijken waar die stond, een ST2 kon ik niet vinden maar die bleek er ook niet te zijn.
Een verkoper probeerde mij de hele tijd een ST1 aan te smeren, maar dat had ik geen interesse in. Hij liet zich ook, zonder aanleiding, negatief uit over het ABS-systeem van Stromer.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Goldie_nl schreef: 08 jan 2023, 04:32 werkplaats die er erg knullig uitzag
Kan je dat iets meer toelichten? Wat vond jij er knullig aan?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Stromeur schreef: 07 jan 2023, 22:58 Fietsenwinkel.nl heeft me uitgenodigd voor een meeting in hun Megastore in Utrecht. Wil je specifieke dingen weten? 'Lastige vragen' mogen ook, ik stel ze sowieso wel ;)
Daar FW.nl niet echt bekend stond om de goede service: Ik verwacht vooral expertise van mijn dealer. Een of 2 technische mannen/vrouwen die echt(!) weten wat ze onder handen hebben bij een service beurt. Dus als je daar een 'gevoel' voor kan krijgen; dat zou fijn zijn. Zowel voor Stromer als Klever... Want ik ga daar binnenkort zelf ook maar eens kijkje nemen; ik ben benieuwd naar het rij-gedrag van de Pinion N-Rogue. Dus zodra ze die in het assortiment hebben krijgen ze een belletje voor een afspraak. (ik weet dat ik een proefrit kan aanvragen via de Klever site zelf; maar ik heb geen haast.... De ST1x is net geVietzt & gefixed :lol: ).
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Goldie_nl
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 mar 2022, 18:37
Locatie: Achterhoek
Merk SP: Stromer
Km-stand: O

FreddyH schreef: 08 jan 2023, 11:05
Goldie_nl schreef: 08 jan 2023, 04:32 werkplaats die er erg knullig uitzag
Kan je dat iets meer toelichten? Wat vond jij er knullig aan?
Het was er ontzettend rommelig, zag er absoluut niet professioneel uit (in vergelijking met andere fm en in vergelijking met de werkplaats bij mijn werkgever (geen fm). Er kwam iemand iets laten afstellen wat dus niet kon omdat ze de benodigde tool niet konden vinden (omdat het rommelig was). Tevens kwam de jongen uit de werkplaats aan de verkoper (die aangaf een verkoper te zijn en geen fm) continue iets vragen.
Stromer ST3 Pinion cool white, 983 Wh, Kinekt zadelpen, verlengd spatbord, 54,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Goldie_nl schreef: 08 jan 2023, 14:26 Tevens kwam de jongen uit de werkplaats aan de verkoper (die aangaf een verkoper te zijn en geen fm) continue iets vragen.
Dit is inderdaad funest; niet dát het gebeurt, misschien was het wel de eerste werkweek van die jongen en dan heb je gewoon vragen. Dat is helemaal niet erg, we hebben ons werk allemaal ooit moeten leren. Maar die vragen ga je niet continu lopen stellen aan een verkoper die in gesprek is met een klant. Dat wekt geen goeie indruk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Goldie_nl schreef: 08 jan 2023, 14:26 Het was er ontzettend rommelig, zag er absoluut niet professioneel uit (in vergelijking met andere fm en in vergelijking met de werkplaats bij mijn werkgever (geen fm). Er kwam iemand iets laten afstellen wat dus niet kon omdat ze de benodigde tool niet konden vinden (omdat het rommelig was). Tevens kwam de jongen uit de werkplaats aan de verkoper (die aangaf een verkoper te zijn en geen fm) continue iets vragen.
Bedankt voor je toelichting! Het woordje knullig kan op veel manieren geïnterpreteerd worden, maar het ging om jouw mening :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
svns
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 aug 2022, 17:16
Merk SP: Klever
Km-stand: 8500

Mijn ervaring met Fietsenwinkel.nl (Rotterdam) was echt verschrikkelijk.

Ik heb daar begin juli een Klever X Speed Original gekocht.
Ik wilde graag een 1200 Wh accu, deze was niet voorradig en moest besteld worden. Ik heb betaald voor de 1200 Wh variant en een 850 Wh accu van FW.nl meegekregen zodat ik de fiets al wel kon gebruiken. Verder zat er een lader bij van 2A waardoor het laden erg traag was, ik heb aangegeven dat ik een snellere lader had verwacht, dit gingen ze uitzoeken. Ook wilde ik er graag een ringslot bij, hiervoor was een extra montagebeugel nodig. Ik wilde graag dat het nieuwe slot van dezelfde sleutel gebruik zou maken als het slot van mijn accu, (een mogelijkheid waar ik de verkoper op moest attenderen).
Ik kocht de fiets dus met nog 4 openstaande punten.
- grotere accu
- snellere lader
- beugel voor ringslot
- ringslot met dezelfde sleutel als frame

Het afhandelen van deze punten duurde lang en de communicatie was erg slecht. Als ik naar de winkel belde kreeg ik vaak iemand aan de lijn die er niets van wist of iemand die afspraken maakten en die niet nakwam. Ik ben (zonder te overdrijven) meer dan 10 keer beloofd dat ik op een bepaalde dag gebeld zou worden en zijn ze de belofte slechts één keer nagekomen. Als je in de zaak niemand aan de lijn krijgt dan wordt je doorverbonden met een algemene centrale, maar het enige wat ze daar voor je kunnen doen is een terugbelverzoek bij de winkel neerleggen. En dat betekende in mijn geval dat ik niet wordt teruggebeld.

Af en toe kreeg ik wel relevante informatie te horen, de reden dat de accu lang duurde was dat de rail op mijn fiets niet de juiste was voor de grotere accu. En dat er leveringsproblemen zijn met die rail. Nadat dit meer dan 5 weken had geduurd werd ik erg ongeduldig en ging ik kijken of ik ergens anders de rail kon kopen. Door onderzoek op dit forum en ook contact met een andere fietsenwinkel (waar ik achteraf gezien beter de fiets had kunnen kopen ondanks een reistijd van een uur meer), kwam ik er achter dat op mijn fiets al wel de juiste rail zat. Na veel proberen iemand aan de lijn gekregen om dit door te geven, maar volgens FW.nl had ik geen gelijk, het kon niet dat mijn rail geschikt was, maar hij zou een collega vragen en ik zou teruggebeld worden (niet dus).

De snellere lader ging ook erg moeizaam, ik heb hierover ook een bericht geplaatst op dit forum om te vragen wat de "normale" lader is die bij deze fiets hoort. De stelling van FW.nl rotterdam was dat dit de lader is die er bij hoort. Ik heb verschillende argumenten er bij gehaald, de handleiding van Klever, de aangegeven laadtijd op de site van FW.nl. Na veel pogingen was uiteindelijk de conclusie dat ik een snellere lader zou krijgen wanneer deze beschikbaar was. Ik heb gevraagd of hij dit op de mail kon zetten zodat ik iets had om op terug te vallen maar dat is er ondanks meerdere verzoeken nooit gekomen.

Halverwege september kreeg ik helemaal geen contact meer, een van der personen die in Rotterdam werkte was ontslagen/ontslag genomen. Het personeel van Rijswijk nam het tijdelijk over. Maar ook daar kreeg ik in eerste instantie niet snel duidelijkheid, op zich begrijpelijk want ze waren de rommel van hun voorgangers aan het opruimen. Uiteindelijk ben ik zonder afspraak naar de winkel gereden in de hoop dat er iemand zou zijn, want de openingstijden van de winkel werden niet meer aangehouden. Toen ik daar uiteindelijk was ben ik goed en snel geholpen. Ik kreeg een nieuwe grote accu die (zoals ik had aangegeven ) op mijn fiets paste. En ik kreeg direct een snellader mee, die lag gewoon op voorraad. Het ringslot konden ze mij niet direct mee helpen, blijkbaar was die nog niet besteld ondanks dat dat wel was aangegeven.

Daarna is mijn ervaring met FW.nl iets verbeterd, ik ben in het vervolg ook naar Rijswijk gegaan ipv Rotterdam. Ik heb uiteindelijk het ringslot met montagespullen ergens anders besteld en heb dat door Fietsenwinkel.nl Rijswijk vergoed gekregen.

In de tussentijd heb ik ook nog een probleem gehad met het vrijlooplager van mijn achterwiel, daar ben ik vrij snel en goed bij geholpen (ook door Rijswijk).

Niet veel later kreeg ik een probleem met mijn voorlicht, deze viel na een minuut uit. Ook hiervoor de fiets naar Rijswijk gebracht. Na een week was de lamp vervangen. Echter de geplaatste lamp was gelijk al kapot. De o-ring was gescheurd en het binnenwerk van de lamp is gebroken, terwijl fietsenwinkel.nl heeft aangegeven dat het een nieuwe lamp is.
Verder werkte ook de claxon niet altijd even betrouwbaard (de bekabeling daarvan is door Klever niet heel robuust uitgevoerd). Dit hebben ze met wat tiewraps en kabelbinders geprobeerd te verbeteren maar bij thuiskomst zat het kabeltje alweer los dus dit heb ik zelf aangepakt.

Dit was voor mij de druppel en het liefst ga ik nooit meer terug naar Fietsenwinkel.nl. Iedereen die ik spreek over een Speed Pedelec adviseer ik om niet naar FW.nl te gaan. Normaal gesproken ben ik niet zo negatief over een bedrijf en heb ik best wel begrip voor fouten, van de leverancier of de fabrikant. Maar nog nooit heb ik zo'n slechte ervaring met een winkel en zo weinig plezier van zo'n soort aankoop gehad.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Hopelijk gaan ze met jouw ervaring aan de slag, zolang je de fiets nog hebt kan dat. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Broos
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 aug 2021, 12:28
Locatie: Zuidhorn
Merk SP: Klever X speed
Km-stand: 10

Zie eerder geplaats bericht: https://speedpedelecreview.com/forum/vi ... php?t=4908
Meer dan prima service van fietsenwinkel.nl, Groningen!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jan-Willem Wisselink schreef: 08 jan 2023, 12:33 Ik verwacht vooral expertise van mijn dealer. Een of 2 technische mannen/vrouwen die echt(!) weten wat ze onder handen hebben bij een service beurt. Dus als je daar een 'gevoel' voor kan krijgen; dat zou fijn zijn. Zowel voor Stromer als Klever...
Dat 'gevoel' heb ik niet alleen gekregen, ik heb 'm ook gesproken :)

In de Megastore in Utrecht werkt Dion, hij is de Speed Pedelec Specialist van fw.nl en ik geloof 'm. Mijn advies: plan een afspraak met hem in. Dat kan via de website. Dion is een vriendelijke, enthousiaste en kundige medewerker, doet zowel verkoop als werkplaatswerkzaamheden en heeft de 'drive' zoals je 'm waarschijnlijk ook wel kent van de vier andere grote Stromer dealers, maar die je niet meteen verwacht in zo'n Fietsenwinkel.nl Megastore.


Vooralsnog is er alleen een 'Dion' in de Megastore in Utrecht. Persoonlijk vind ik dat ze 'm moeten klonen en er in elke vestiging eentje neer moeten zetten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie