Oproep: ervaringen met de service van fietsenwinkel.nl

Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur schreef: 14 jan 2023, 00:03

Sterker nog: ik heb geen flauw idee wat JUIZZ momenteel überhaupt nog doet/omzet met Stromer. Ik hoor er nooit meer wat over sinds hun faillissement en de overname door Fietsvoordeelshop.
Ik denk beperkt, op hun website (en die van fietsvoordeelshop) staat bijvoorbeeld de ST7 helemaal niet vermeld….waar ze groot in zijn, in Haarlem althans, is de elektrische bakfiets.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 14 jan 2023, 00:22 op hun website (en die van fietsvoordeelshop) staat bijvoorbeeld de ST7 helemaal niet vermeld
En dat ligt niet eens aan de nieuwigheid, want de ST1 staat er ook niet op bij JUIZZ. Op de website van fietsvoordeelshop is het nog erger. Die hebben alleen de Stromer ST3 met ketting, de al lang bij Stromer uitverkochte ST3 PINION Launch Edition ("in bestelling bij leverancier") en de ST5/ST5 ABS online staan.

Daar ligt Stromer dus inderdaad helemaal stil.


Kans voor fw.nl als enige andere speler met een groot online platform, maar dan moeten hun eigen online voorraadinformatie en levertijd wel kloppen..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Funky2Pedal
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 dec 2022, 10:05
Locatie: IJsselstein
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 5750

Stromeur schreef: 13 jan 2023, 23:59 Fw.nl moet het consumentenvertrouwen terugwinnen. Dat kost tijd en ze zullen het moeten het bewijzen,
Als eerste natuurlijk is servicegerichtheid (en het daadwerkelijk realiseren van de service) het belangrijkste.
Daarnaast denken in oplossingen, eerlijke communicatie en verantwoordelijkheid nemen bij fouten (want dat zal altijd blijven voorkomen).

Wellicht kan FW.nl daarbij ook richten op de mogelijkheid tot 'adoptie-dealer'?
Alles valt of staat met de beschikbare service-capaciteit, maar aangezien de meeste andere dealers terughoudend tegenover adoptie staan,
is dit wellicht een goed gebaar voor het opkrikken van het consumenten vertrouwen?

Mogelijk kan fw.nl als de grootste Stromer dealer van Nederland, ook de SP-community vertegenwoordigen op het gebied van
duurzaamheid, betrouwbaarheid en refurbish-ability (zoals op de batterijen)?

De link tussen Fw.nl en dit forum is er in ieder geval 8-)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit is inderdaad prioriteit één:
Funky2Pedal schreef: 14 jan 2023, 10:11 Als eerste natuurlijk is servicegerichtheid (en het daadwerkelijk realiseren van de service) het belangrijkste.
Daarnaast denken in oplossingen, eerlijke communicatie en verantwoordelijkheid nemen bij fouten (want dat zal altijd blijven voorkomen).
Hier is het veel te vroeg voor:
Funky2Pedal schreef: 14 jan 2023, 10:11 Wellicht kan FW.nl daarbij ook richten op de mogelijkheid tot 'adoptie-dealer'?
Alles valt of staat met de beschikbare service-capaciteit, maar aangezien de meeste andere dealers terughoudend tegenover adoptie staan,
is dit wellicht een goed gebaar voor het opkrikken van het consumenten vertrouwen?
Vooralsnog is de situatie andersom; klanten die niet tevreden zijn over de after-sales van fw.nl stappen naar een ander.

Er zijn drie redenen waarom dealers terughoudend zijn over het adoptiedealerschap (en die gelden ook voor fw.nl): 1. Op service en onderhoud wordt relatief weinig verdiend. 2. Amper werkplaatscapaciteit om eigen klanten te servicen, laat staan die van een ander. 3. Het is vervelend/veel werk om de shit van een ander op te lossen.

Over dealers die van service en onderhoud een verdienmodel hebben gemaakt (zoals QICQ in Amsterdam) wordt vervolgens geklaagd dat het uurtarief van de werkplaats te hoog is. Het is dus toch nooit goed.
Funky2Pedal schreef: 14 jan 2023, 10:11 Mogelijk kan fw.nl als de grootste Stromer dealer van Nederland, ook de SP-community vertegenwoordigen op het gebied van
duurzaamheid, betrouwbaarheid en refurbish-ability (zoals op de batterijen)?
Hold your horses! :mrgreen:

Laat ze eerst maar eens rustig orde op zaken stellen in eigen huis.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
svns
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 aug 2022, 17:16
Merk SP: Klever
Km-stand: 8500

2 maart gebeld voor een service afspraak, werd ik doorverwezen naar de website. Online een aanvraag gedaan en tot op heden niets gehoord...

:bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Janvt
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 mei 2023, 21:09
Locatie: Groessen
Km-stand: 0

De eerste keer een proefrit aangevraagd in Arnhem alleen toen ik daar aankwam hadden ze de fiets helemaal niet staan… de verkoper gaf aan dat bij de gewone elektrische fietsen het erbij stond waar de fiets getest kon worden maar dit was niet zo bij sp beetje vreemd.

Wat ook raar was hij ging kijken in het systeem en zag wel dat ik voor de fiets een proef rit had aangevraagd bij hun had dan even gebeld.. nu kwam ik daar heen rijd voor niks.
TurboCarbon
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 260
Lid geworden op: 01 jun 2023, 20:22
Locatie: NH
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 2000

Ik heb een ST3 pinion gekocht bij Fietsenwinkel.nl, bij de zeer grote locatie in Utrecht.
Vriendelijke mensen, zeer mooie locatie en ik heb voor aankoop een lange testrit kunnen doen op een ST3 Pinion. Niet de fiets die ik op het oog had, daarvan was er maar een in die kleur en type en die wilden ze op een lage km stand houden, begrijpelijk.

Bij aankoop en aflevering ook vriendelijk geholpen, en ben nu erg blij met deze mooie fiets!
Heb ook helaas al wat service nodig gehad aan de fiets. Die duurde wat langer dan gepland omdat Stromer een onderdeel vergeten was te leveren. Wel opgelost, en de TMM kabel is vervangen die blijkbaar eerst klem zat in het frame en schade had, en daardoor foutmeldingen gaf.

Communicatie gaat wel soms wat stroef en traag, en ik krijg niet altijd gelijk de juiste info. En via hun email systeem staat er ook nooit een naam bij met wie je nou eigenlijk mailt, en dat vind ik ook wat onpersoonlijk, en niet handig als je 3 emails stuurd over een onderwerp, en bij de 3de email je afvraagd of de 3de persoon de eerste email wel gelezen heeft, of de vraag in kwestie nog gewoon niet begrijpt.

Het kennisnivo is ook wisselend, ze kunnen zeker het een en ander vertellen over de mooie Stromers, maar als ik (als techneut met wat forum kennis hier) wat meer complexe vragen stel dan komt op niet alle vragen een antwoord. Misschien wordt hier nog aan gewerkt en is hun kennis nog in ontwikkeling.

Bij aflevering was de fiets wel netjes klaargemaakt voor mij, maar op mijn vraag over de afstelling van de voorvering en de Kinekt kwam er “ja dat staat al goed” terwijl die niet op mijn lichaamsgewicht waren afgesteld en ik daar zelf nog mee bezig ben geweest. Terwijl ik hoorde dat een andere dealer dit zelfs bij een online bestelling nog via email regeld voor de klant. Wel was bij aflevering mijn fiets compleet met alle Kinekt accessoires dus ik kon het zelf wel volledig netjes afstellen en fiets nu perfect geveerd met veel plezier rond!
Plaats reactie