Oproep: ervaringen met de service van fietsenwinkel.nl

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben op zoek naar recente ervaringen met de service van fietsenwinkel.nl, liefst van 2021/2022/2023.

Heb jij recent een speed pedelec bij fietsenwinkel.nl gekocht of een beroep gedaan op service of onderhoud na verkoop? Laat hier weten wat je ervan vond. Positieve, negatieve, neutrale ervaringen: alles is welkom, mits onderbouwd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ChrisK
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jun 2022, 23:18
Locatie: Eelde
Merk SP: Klever X-speed Alpa
Km-stand: 10000

Ik heb mijn Klever Alpha in juni 2022 gekocht bij de fietsenwinkel.nl in Groningen. Ik heb toen zitten twijfelen tussen een Klever en een Stromer. Echter vanwege slechte ervaringen bij de testrit met de Stromer bij een andere winkel in Groningen, ben ik voor de Klever gegaan. De ondersteuning werkte bij de Stromer echt niet goed en hij ging nooit naar max ondanks dat hij wel op de hoogste stand stond, 45 fietsen was dus niet normaal mogelijk.Na de testrit met de stromer en het delen van mijn bevindingen met de dealer werd er ook niet echt iets mee gedaan en werd mij niet een andere fiets aangeboden om te testen en werd er ook niet in mijn aanwezigheid door de fietsenmaker zelf gekeken of de fiets inderdaad niet deugde. Ik weet dat dit probleem bij de Stromer vaker voorkomt, maar het gaf mij dus geen goed gevoel. Bij fietsenwinkel.nl heb ik de Klever een uur meegehad om te testen en was er tevreden over. Ze waren zelf ook enthousiast over de fiets en hadden toen net training gehad voor onderhoud. Hij liet me ook zien wat ze daarvoor in huis hadden gekregen. Het 1e probleem waar ik direct na verkoop tegenaan liep was dat ik de app niet goed kon gebruiken doordat de display niet de nieuwste software had. Dit hebben ze opgelost, waar ik op kon wachten. Wat ze wel bij aflevering over het hoofd hebben gezien was dat de accu niet goed in het slot klikte. Dat heb ik echter zelf opgelost, zoals elders in dit forum beschreven. Het slot was bij aflevering netjes geplaatst zoals het hoort. Bij de 1e beurt hebben ze voor zover ik kan nagaan alles netjes nagekeken. Ze zagen dat de spanrol bout wat los was geraakt (was mij nog niet opgevallen qua riem spanning) en hebben deze weer goed vast gezet met loctide en de riem op de juiste spanning. Verder heb ik, na nu zo'n 6000 km nog geen problemen gehad, op een enkele vage foutmelding of knipperend licht na, door waarschijnlijk vocht door toch te enthousiast schoonmaken. Daar lijkt de fiets toch wel wat gevoelig voor, maar tot nu toe verdwijnt dat ook snel weer. Ik heb het overigens niet bij regen. Ben nu dus nu nog wat voorzichtiger met water gebruik bij schoonmaken.

Samengevat, ik hoor vaak dat zo'n grote keten vooral een dozenschuiver is, maar tot nu toe ben ik wel tevreden over de vestiging in Groningen. Het was ook de enige zaak in het noorden waar ik een Alpha binnen redelijke termijn kon krijgen, dus daarom heb ik hem hier gekocht.
Gebruikersavatar
TR1969
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 apr 2022, 08:35
Locatie: Kop van Noord Holland

Ik ben zelf in twee vestigingen geweest (Alkmaar en Utrecht) en met name in Utrecht goed geholpen.
Heb de aanschaf even vooruitgeschoven naar dit jaar maar sluit hen niet bij voorbaat uit.

Is er overigens een speciale reden voor deze oproep betreffende fietsenwinkel.nl? Heb deze vraag over andere speedpedelec winkels niet eerder gezien.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1777
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

TR1969 schreef: 07 jan 2023, 14:26 Is er overigens een speciale reden voor deze oproep betreffende fietsenwinkel.nl? Heb deze vraag over andere speedpedelec winkels niet eerder gezien.
Ook wel nieuwsgierig naar de achtergrond van de vraag.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

TR1969 schreef: 07 jan 2023, 14:26 Is er overigens een speciale reden voor deze oproep betreffende fietsenwinkel.nl? Heb deze vraag over andere speedpedelec winkels niet eerder gezien.
Fw.nl heeft contact met mij opgenomen. Ze weten hoe belabberd hun imago is en ze weten ook precies hoe dat komt.

Fietsenwinkel.nl heeft haar slechte imago - beroerde service na verkoop en zoveel leugens en misleiding dat ik het niet eens allemaal meer op ga noemen - zorgvuldig opgebouwd in de periode dat de keten eigendom was van International Bike Group (IBG).

In 2020 heeft fietsenwinkel.nl zich losgemaakt van het noodlijdende IBG en is verder gegaan als zelfstandige onderneming. Er is stevig gereorganiseerd, meerdere vestigingen werden gesloten en fietsenwinkel.nl stapte af van de 'discounter strategie'. Fw.nl wil ook niet meer per se de grootste zijn. Ze zijn zich bovendien volledig gaan richten op elektrische fietsen, en ze willen meer servicegericht te werk gaan.

Fw.nl wil in gesprek over hoe de speed pedelec community op dit moment over ze denkt. Ze willen feedback en ze willen ook 'hun' verhaal vertellen. Ik vind dat wel een interessant initiatief. Natuurlijk zit hier een commerciële drive achter vanuit fw.nl, maar in alle openheid het gesprek aangaan getuigt ook van lef, want laten we wel wezen: fietsenwinkel.nl is nog steeds een beetje een online schietschijf, ook voor mij.

Bovendien is fw.nl de grootste Stromer dealer van Nederland. Ze zetten als keten meer om dan de grote jongens die we hier allemaal kennen. Ik vind het wel prettig om ook bij deze grote Stromer (én Klever) dealer weer een 'ingang' te hebben.


In dat daglicht ben ik benieuwd naar actuele ervaringen met fw.nl, uit de periode dat ze zelfstandig zijn gaan opereren. Ik ken er wel een aantal, maar zoals we weten melden klagers zich altijd (véél) sneller dan mensen die tevreden zijn. Vandaar deze oproep (die komt dus van mij, niet van fw.nl, omdat ik voor mezelf een beeld wil vormen).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 701
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Ik ben ook wel benieuwd. Zeker daar er in Utrecht niet heel veel Klever dealers zijn en ik met een scheef oog naar fietsenwinkel.nl zit te kijken. Dus laat maar komen die (recente) verhalen :-)
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fietsenwinkel.nl heeft me uitgenodigd voor een meeting in hun Megastore in Utrecht. Wil je specifieke dingen weten? 'Lastige vragen' mogen ook, ik stel ze sowieso wel ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1777
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Op zich positief verhaal, interessante ontwikkeling.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben ook geïntrigeerd.

Er melden zich wel vaker winkels en fabrikanten bij me die niet heel positief bekend staan. Meestal omdat ze willen dat ik 'even' iets op het forum recht zet of verwijder. Maar dat gaat zomaar niet natuurlijk. Het zelfregulerend vermogen van deze community is groot en op ongefundeerde/niet-onderbouwde klachten en berichten wordt standaard al gehandhaafd. Wat hier op het forum staat, staat er met een reden.

Fw.nl wil duidelijk meer dan alleen even het straatje komen schoonvegen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Goldie_nl
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 mar 2022, 18:37
Locatie: Achterhoek
Merk SP: Stromer
Km-stand: O

Ik ben vorig jaar (2022) in Arnhem wezen kijken. Werden ontzettend netjes geholpen en goed geïnformeerd. Na 1 blik in de werkplaats die er erg knullig uitzag en de verhalen wat er allemaal mis kan gaan met een stromer plus dat mijn man ook een merk e bike wilde die ze bij een andere (hier goed aangeschreven) dealer ook hadden voor deze partij gegaan en niet voor het fw filiaal in Arnhem.
Stromer ST3 Pinion cool white, 983 Wh, Kinekt zadelpen, verlengd spatbord, 54,5km enkele reis
Plaats reactie