Klever N Rogue 45 probleem

Heuvelmansv
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2023, 13:51
Locatie: Dessel
Merk SP: Klever
Km-stand: 2200

Beste medefietsers,

Vraagje of jullie ondervernoemd probleem herkennen, mogelijks een antwoord/blijvende oplossing voor kennen.

Ik kocht eind september 2022 een Klever N Rogue 45 met de 1200wh batterij. Heerlijk stabiele fiets en ik zou geen andere willen (noch van een ander merk, noch een ander type na tal van testritten).

Maar ... na 2000km begonnen de problemen: na soms 1 km, soms 10 km plotse uitval van verlichting en ondersteuning , soms kon ik daarna ineens doorrijden en sprong alles vanzelf weer aan. Soms had ik to 10 keer toe hetzelfde euvel tijdens de rit. Op een bepaald moment heb ik hem naar de fietsenmaker (officiële Klever dealer) getrapt en viel hij om de 5meter uit.

Ik heb alles geprobeerd: reset, factory reset, batterij in en uit, spelingcheck, ...
Heel even gaf het display het gele driehoekje maar dat tekentje was even snel weer weg.

Uit schrik dat iemand zou zeggen: jaja, tzit tussen je oren...filmpjes gemaakt en deze op mijn (daarvoor aangemaakte) youtubekanaaltje te zetten in de hoop de oplossing te vinden.




Bij de fietsenmaker werd een datadump gedaan met link naar Klever, keurig een vervang pedelec gekregen want ik was de fiets wel twee weken kwijt. Hierna de fiets terug gekregen met melding dat recuperatie etc af moet staan wegens mogelijke bug.

Na twee dagen perfect rijden....weer hetzelfde. Terug naar fietsenmaker en samen met hen via telefoon contact gehad met de klantendienst en een hele resem problemchecks gedaan in het menu met oa de trapas exact 1 keer rond laten gaan en dan sensor uit te lezen etc. Alles in orde, weer datadump ...maar niets dat bij Klever kan worden gezien.

Dit keer van de fietsenmaker een 850 wh battery van andere fiets meegekregen om accu uit te kunnen sluiten. 2 dagen perfect , 3 e dag...zelfde probleem (weer filmpje gemaakt, geen meldingen op display, enkel ondersteuning en licht weg)

Morgen dus maar weer naar de fietsenmaker...het vertrouwen in het fietsje is wel 100 % weg, ik vermoed een maandagochtend of vrijdag avond model! Hebben jullie raad? Alvast hartelijk dank voor eventuele info /raad die hopelijk nuttig is
Blok
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 aug 2022, 14:07
Locatie: Twente
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 25000

Bij mij viel alleen de verlichting telkens uit. Hier kwam ik na 2000km fietsen pas achter, ik weet niet of het al langer speelde want ik kwam er pas in de donkere herfstmaanden achter.
Eerst een software update gehad, dat hielp niet.
Toen het display vervangen, hielp ook niet.
Uiteindelijk de controller vervangen, dat is nu 650km geleden. Sindsdien het probleem niet weer gehad.
Heuvelmansv
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2023, 13:51
Locatie: Dessel
Merk SP: Klever
Km-stand: 2200

Super bedankt voor de snelle reactie

De fietsenmaker heeft het display reeds een keer vervangen en een update gedaan maar het issue komt steeds terug , dus ik weet niet water er nog allemaal kan. Zit er in de plastieken behuizing onder de batterij nog iets functioneels qua electronica?

Verder zijn er denk ik enkel nog wat sensortjes, de bedrading en de achterwielmotor...maar ja, dan spreken we al bijna over een nieuwe fiets, zit wel in de garantie maar dan moet mijn "nieuwe fiets" volledig uit elkaar.
Heuvelmansv
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2023, 13:51
Locatie: Dessel
Merk SP: Klever
Km-stand: 2200

Waar zit de controller bij de Klevers? Ik merk trouwens ook dat de oplader die er standaard bij zit. Heel vaak op en af springt tijdens het laden (te merken aan het luidruchtige blazen).
Blok
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 aug 2022, 14:07
Locatie: Twente
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 25000

De controller zit in die plastic behuizing onder de accu. Volgens mij is het nog wel een heel klusje om deze te vervangen.
Heuvelmansv
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2023, 13:51
Locatie: Dessel
Merk SP: Klever
Km-stand: 2200

Ik blyf er netjes af zolang de garantie loopt maar ik probeer wat mee te denken met de fietsenmaker want ik ben hem in totaal op drie maand tyd al enkele weken kwijt geweest en dat is niet zo fyn. Door het rijden met de vervangfiets (ook een klever) wist ik zeker dat ik mijn n rogue terug moest hebben 😊 wat een heerlijk zithouding .

Heel hard bedankt, ik geef je tip mee door aan de fietsenmaker
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Heuvelmansv schreef: 16 jan 2023, 14:45 Waar zit de controller bij de Klevers? Ik merk trouwens ook dat de oplader die er standaard bij zit. Heel vaak op en af springt tijdens het laden (te merken aan het luidruchtige blazen).
https://www.speedpedelecreview.com/for ... 47#p101847
Zo is het bij de X (MY2019). Zal voor de N niet veel anders zijn.
Blok
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 aug 2022, 14:07
Locatie: Twente
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 25000

Jins schreef: 16 jan 2023, 22:50 https://www.speedpedelecreview.com/for ... 47#p101847
Zo is het bij de X (MY2019). Zal voor de N niet veel anders zijn.
Das krap :ai Bij de N zit er meer ruimte achter de kapjes
Heuvelmansv
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2023, 13:51
Locatie: Dessel
Merk SP: Klever
Km-stand: 2200

Top, bedankt voor de link naar de fotootjes. Dat zit inderdaad allemaal krap bij elkaar.
Vandaag de Klever bij de fietsenmaker afgezet dewelke na telefinisch contact met de helpdesk blijkbaar netjes een nieuwe controller zal worden toegezonden.

In afwachting heb ik ter vervanging een andere speed pedelec meegekregen (xtype) dus ik mag zeker niet klagen over mijn huidige fietsenmaker (In 't Ven Sport te Turnhout) : staan altyd direct klaar en ook dit zullen ze wel gefixed krijgen.
Ysie
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2023, 23:26
Locatie: Ronse
Merk SP: Klever roque 45 pinion

En hoe is de herstelling verlopen?
Plaats reactie