Rijnpoort Arnhem

Plaats reactie
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Hoi mede Stromeraars,

Vanaf volgende week moet ik 1 dag per week op de Stromer naar lokatie Rijnpoort, Arnhem Zuid. Ik kom vanaf Kesteren over de Rijnbandijk => Drielse Rijndijk. De dijk is een heel mooie route alleen ik maak me zorgen om het stuk van ca, 1,5 km dat ik door Arnhem moet op weg naar Rijnpoort.
Is er iemand die ervaring heeft op dit traject die mij tips kan geven? Rijbaan of illegaal fietspad? Alvast bedankt!

Stromerlijke groeten,
Mathijs Huibers
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Goldie_nl
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 mar 2022, 18:37
Locatie: Achterhoek
Merk SP: Stromer
Km-stand: O

Zoals ik dat stuk ken zou ik over het fietspad gaan. Maar wellicht ook afhankelijk van je tijdstip.
Stromer ST3 Pinion cool white, 983 Wh, Kinekt zadelpen, verlengd spatbord, 54,5km enkele reis
baklap
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 276
Lid geworden op: 28 jun 2022, 15:42
Locatie: Twente
Merk SP: ST2 Sport
Km-stand: 9400

Als ik zo op Google Maps kijken zou ik deze route nemen Drielsedijk -> Huissensedijk -> Kronenburgdijk -> Parralellstraat / fietspad Kronenburgbusbaan dan ben je al bij het gebouw Rijnpoort
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Goldie_nl schreef: 24 jan 2023, 13:11 Zoals ik dat stuk ken zou ik over het fietspad gaan. Maar wellicht ook afhankelijk van je tijdstip.
Inderdaad. Over die (deels dubbele) rijbaan zie ik niet zitten, maar ik liep vast omdat je dan illegaal op het fietspad moet. Maar dan beter dat dan op die drukke rijbaan.
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

baklap schreef: 24 jan 2023, 13:31 Als ik zo op Google Maps kijken zou ik deze route nemen Drielsedijk -> Huissensedijk -> Kronenburgdijk -> Parralellstraat / fietspad Kronenburgbusbaan dan ben je al bij het gebouw Rijnpoort
Bedankt. Dat was ook de route die ik wilde nemen maar daar liep ik dus vast: een stuk illegaal fietspad. Toch lijkt me dit de betere keuze.
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
baklap
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 276
Lid geworden op: 28 jun 2022, 15:42
Locatie: Twente
Merk SP: ST2 Sport
Km-stand: 9400

Of je gaat vanaf de Huissensedijk het bromfietspad op om vervolgens op de Kronenburgsingel uit te komen.

Ik rij op m'n route ook een stuk over een fietspad, ik ben mij er van bewust dat het niet mag en pas altijd mijn snelheid aan. Maar het voelt veel veiliger om daar te fietsen dan op de rijbaan.
Taan
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 183
Lid geworden op: 02 jun 2022, 17:15
Locatie: Uithoorn
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9.000

Ik zou in principe geen illegale route kiezen. Als je dat elke week doet ga je een keer de klos zijn. Bovendien, des te meer SP's op de weg fietsen, des te beter automobilisten eraan wennen.
Je kunt wel je route een beetje uitkienen dat je je niet hoeft te mengen met verkeer dat liever 60-70 dan 50 rijdt.
In jouw geval kun je vanaf de Huissensedijk, via de Brinksestraat over de A325 linksaf het bromfietspad op. Dan de 1e rechts naar de Kronenburgsingel.
Alleen de oversteek van de Burg. Matsersingel naar de Groningensingel is misschien wat vervelend. Gewoon maling aan hebben en breed maken.
Ik ga er altijd van uit dat ze me heus niet van achteren aanrijden.

Ik ben zojuist door Amsterdam naar Qicq gefietst en weer terug. Gewoon op de weg.
Sinds 7-2022: Stromer ST3 XL 2020 - Wit - 983wh
Eerst: Gazelle Cityzen Speed 2017 mooi weer rijder. (Fiets van mijn vrouw)
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Taan schreef: 27 jan 2023, 13:21 Ik zou in principe geen illegale route kiezen. Als je dat elke week doet ga je een keer de klos zijn. Bovendien, des te meer SP's op de weg fietsen, des te beter automobilisten eraan wennen.
Je kunt wel je route een beetje uitkienen dat je je niet hoeft te mengen met verkeer dat liever 60-70 dan 50 rijdt.
In jouw geval kun je vanaf de Huissensedijk, via de Brinksestraat over de A325 linksaf het bromfietspad op. Dan de 1e rechts naar de Kronenburgsingel.
Alleen de oversteek van de Burg. Matsersingel naar de Groningensingel is misschien wat vervelend. Gewoon maling aan hebben en breed maken.
Ik ga er altijd van uit dat ze me heus niet van achteren aanrijden.

Ik ben zojuist door Amsterdam naar Qicq gefietst en weer terug. Gewoon op de weg.
Dát is hem! Nooit geweten dat een groen lijntje op Google Maps een bromfietspad is. Bedankt voor de tip, dit wordt de route.
Wel jammer dat Google Map geen bromfiets optie heeft.
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Taan
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 183
Lid geworden op: 02 jun 2022, 17:15
Locatie: Uithoorn
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9.000

Ik ook niet, ik ben best wel kleurenblind. Ik heb gewoon op Streetview gekeken op een paar logische plekken.
Sinds 7-2022: Stromer ST3 XL 2020 - Wit - 983wh
Eerst: Gazelle Cityzen Speed 2017 mooi weer rijder. (Fiets van mijn vrouw)
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

mhuibers schreef: 27 jan 2023, 16:16
Taan schreef: 27 jan 2023, 13:21 Ik zou in principe geen illegale route kiezen. Als je dat elke week doet ga je een keer de klos zijn. Bovendien, des te meer SP's op de weg fietsen, des te beter automobilisten eraan wennen.
Je kunt wel je route een beetje uitkienen dat je je niet hoeft te mengen met verkeer dat liever 60-70 dan 50 rijdt.
In jouw geval kun je vanaf de Huissensedijk, via de Brinksestraat over de A325 linksaf het bromfietspad op. Dan de 1e rechts naar de Kronenburgsingel.
Alleen de oversteek van de Burg. Matsersingel naar de Groningensingel is misschien wat vervelend. Gewoon maling aan hebben en breed maken.
Ik ga er altijd van uit dat ze me heus niet van achteren aanrijden.

Tsja , ik ben van achteren met de racefiets wel gewoon van achteren aangereden om vervolgens in het Ziekenhuis weer bij te komen.En dat was een brede ,rustige ,overzichtelijke weg.De wetgever kan mij zoveel vertellen maar als er een fietspad ligt ga ik daarop en pas mijn snelheid aan.Automobilisten en fietsers zijn een ongemakkelijke combinatie.
Ik ben zojuist door Amsterdam naar Qicq gefietst en weer terug. Gewoon op de weg.
Dát is hem! Nooit geweten dat een groen lijntje op Google Maps een bromfietspad is. Bedankt voor de tip, dit wordt de route.
Wel jammer dat Google Map geen bromfiets optie heeft.
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Plaats reactie