Allround jas

mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Het liefst zou ik 1 jas kopen met een verlengd achterpand, een goede zichtbaarheid die het hele jaar door te gebruiken is. Eventueel met een uitritsbare binnenvoering voor in de winter. Een windstopper, waterdicht, ademend, knalgeel, enz.

Wie heeft een tip?
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Nonsens
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 mar 2022, 19:50
Locatie: Wemeldinge
Merk SP: Giant
Km-stand: 10500

Ik heb de endura mt500 regenjas. Super tevreden over. Waterdicht, ademend, lange achterkant, veel ventilatie mogelijkheid. Alleen geen binnenvoering maar dat los ik op met een extra truitje/thermoshirt.
racoon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jan 2023, 21:09
Locatie: Epe
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 4036

Nonsens schreef: 27 jan 2023, 23:17 Ik heb de endura mt500 regenjas. Super tevreden over. Waterdicht, ademend, lange achterkant, veel ventilatie mogelijkheid. Alleen geen binnenvoering maar dat los ik op met een extra truitje/thermoshirt.
Ik zie dat deze has zwart is, hoe doe je dat met zichtbaarheid ‘s morgens vroeg?
St2 royal blue
Nonsens
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 mar 2022, 19:50
Locatie: Wemeldinge
Merk SP: Giant
Km-stand: 10500

Hij is er in meerdere kleuren, ik heb zelf een lichtgrijze. Er zitten wat reflecterende delen op, daarnaast heb ik felgele handschoenen en reflecterende strepen op mijn broek. Dus de zichtbaarheid zit wel goed vermoed ik, maar ik ben mezelf nog niet tegengekomen op de fiets terwijl ik in de auto zat dus ik kan je niet goed zeggen hoe zichtbaar ik daadwerkelijk ben.
Goldie_nl
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 mar 2022, 18:37
Locatie: Achterhoek
Merk SP: Stromer
Km-stand: O

Ik fiets in de FUTURUM 4 SEASONS II FIETSJACK ORANJE FLUO jas. Is het kouder doe ik er een extra shirt onder, nog niet koud in gehad. Ik kwam laatst een collega tegen en die zei dat ik erg goed zichtbaar was (ook icm mijn fluo gele helm met lampje).
Stromer ST3 Pinion cool white, 983 Wh, Kinekt zadelpen, verlengd spatbord, 54,5km enkele reis
racoon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jan 2023, 21:09
Locatie: Epe
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 4036

Nonsens schreef: 30 jan 2023, 23:11 Hij is er in meerdere kleuren, ik heb zelf een lichtgrijze. Er zitten wat reflecterende delen op, daarnaast heb ik felgele handschoenen en reflecterende strepen op mijn broek. Dus de zichtbaarheid zit wel goed vermoed ik, maar ik ben mezelf nog niet tegengekomen op de fiets terwijl ik in de auto zat dus ik kan je niet goed zeggen hoe zichtbaar ik daadwerkelijk ben.

Deze? https://www.sportokay.com/nl_en/endura- ... jacke.html
St2 royal blue
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Goldie_nl schreef: 31 jan 2023, 06:20 Ik fiets in de FUTURUM 4 SEASONS II FIETSJACK ORANJE FLUO jas. Is het kouder doe ik er een extra shirt onder, nog niet koud in gehad. Ik kwam laatst een collega tegen en die zei dat ik erg goed zichtbaar was (ook icm mijn fluo gele helm met lampje).
Ik heb die ook, maar dan in het rood. Met een heel dun shirt eronder draag ik die tot iets meer dan 10 graden en met 2 shirts met lange mouwen eronder heb ik hem tot -8 graden gedragen. Jas is meer dan warm genoeg.
De mijne is alleen niet handig in de regen. Een buitje is prima, maar met flinke tegen is hij onhandig. Er komt maar heel weinig water door, maar de buitenkant gedraagt zich als spons en droogt langzaam. 's Ochtends een flinke regenbui betekent dat je op de terugweg een nog natte jas aan moet doen. Met flinke regen doe ik er dus een dunne regenjas overheen, wat het geheel vaak te warm maakt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Nonsens
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 mar 2022, 19:50
Locatie: Wemeldinge
Merk SP: Giant
Km-stand: 10500

racoon schreef: 31 jan 2023, 06:35
Nonsens schreef: 30 jan 2023, 23:11 Hij is er in meerdere kleuren, ik heb zelf een lichtgrijze. Er zitten wat reflecterende delen op, daarnaast heb ik felgele handschoenen en reflecterende strepen op mijn broek. Dus de zichtbaarheid zit wel goed vermoed ik, maar ik ben mezelf nog niet tegengekomen op de fiets terwijl ik in de auto zat dus ik kan je niet goed zeggen hoe zichtbaar ik daadwerkelijk ben.

Deze? https://www.sportokay.com/nl_en/endura- ... jacke.html
Jep exact deze, hij is wel flink goedkoper geworden zeg, ik heb er ruim een jaar geleden nog 279 voor betaald :shock:
racoon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jan 2023, 21:09
Locatie: Epe
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 4036

Nonsens schreef: 31 jan 2023, 07:34
racoon schreef: 31 jan 2023, 06:35
Nonsens schreef: 30 jan 2023, 23:11 Hij is er in meerdere kleuren, ik heb zelf een lichtgrijze. Er zitten wat reflecterende delen op, daarnaast heb ik felgele handschoenen en reflecterende strepen op mijn broek. Dus de zichtbaarheid zit wel goed vermoed ik, maar ik ben mezelf nog niet tegengekomen op de fiets terwijl ik in de auto zat dus ik kan je niet goed zeggen hoe zichtbaar ik daadwerkelijk ben.

Deze? https://www.sportokay.com/nl_en/endura- ... jacke.html
Jep exact deze, hij is wel flink goedkoper geworden zeg, ik heb er ruim een jaar geleden nog 279 voor betaald :shock:

Lijkt me een dunne jas voor als het onder de 5 graden is
St2 royal blue
Taan
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 183
Lid geworden op: 02 jun 2022, 17:15
Locatie: Uithoorn
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9.000

Jep exact deze, hij is wel flink goedkoper geworden zeg, ik heb er ruim een jaar geleden nog 279 voor betaald :shock:
Troost, Het zijn alleen de kleine en grote maten.

Zo te zien is de MT500 niet elastisch. Dan heb je kans dat hij wat ruim is (flappert) als je er weinig onder doet of dat het te krap is als je er veel onder wilt doen als het echt koud is.

Ik heb ook het futurum jasje. Als het regent of dreigt te gaan regenen doe ik er een laagje minder onder en een AGU commuter regenjas erover.
Onder de 10graden heb ik een thermo en skipully eronder. onder de 5 graden doe ik er soms nog een laagje bij.
Als het echt koud wordt kan mijn donsjasje eronder.
Ik vind de zakken op mijn rug echt superhandig. Daar steekt mijn telefoon in met bedrade oortjes. Maar ook pasje voor de fietsenstalling, sleutels, leesbril eventueel reservebril of -muts. Er past lekker veel in.

Nog even over je startpost. Uitritsbare voering lijkt me eigenlijk niet nuttig. Ik heb het in mijn motorjas en vind het best wel gedoe. Je kunt net zo goed (beter denk ik) laagjes eronder aan trekken.

Voordeel van de MT500 is dat je die wat gekleder oogt. Kun je ook wel een rondje mee wandelen met je collega's. Dat doe ik niet met mijn futurumjasje. Ik heb een 2e jas op mijn werk hangen daarvoor.
Sinds 7-2022: Stromer ST3 XL 2020 - Wit - 983wh
Eerst: Gazelle Cityzen Speed 2017 mooi weer rijder. (Fiets van mijn vrouw)
Plaats reactie