Allround jas

baklap
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 276
Lid geworden op: 28 jun 2022, 15:42
Locatie: Twente
Merk SP: ST2 Sport
Km-stand: 9400

Ik gebruik een simpele lente/herfst jas, is warm genoeg in de winter. Ik heb hem wel extra geïmpregneerd, dus blijft prima droog voor 45 min.
Alleen niet te verkrijgen in een opvallend kleurtje.
Stromer ST
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 apr 2022, 20:06
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Ik gebruik de Gore(wear) Torrent.
Kan je ook verkrijgen in (al of niet opvallende) verschillende kleuren.

Is met reflecterende elementen
🇨🇭ST3 Pinion Sport/Cool White/ABS/geveerd/BQ983
🇨🇭CP Chimayo+/photochromic
Nonsens
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 mar 2022, 19:50
Locatie: Wemeldinge
Merk SP: Giant
Km-stand: 10500

Taan schreef: 31 jan 2023, 11:02
Jep exact deze, hij is wel flink goedkoper geworden zeg, ik heb er ruim een jaar geleden nog 279 voor betaald :shock:
Troost, Het zijn alleen de kleine en grote maten.

Zo te zien is de MT500 niet elastisch. Dan heb je kans dat hij wat ruim is (flappert) als je er weinig onder doet of dat het te krap is als je er veel onder wilt doen als het echt koud is.

Ik heb ook het futurum jasje. Als het regent of dreigt te gaan regenen doe ik er een laagje minder onder en een AGU commuter regenjas erover.
Onder de 10graden heb ik een thermo en skipully eronder. onder de 5 graden doe ik er soms nog een laagje bij.
Als het echt koud wordt kan mijn donsjasje eronder.
Ik vind de zakken op mijn rug echt superhandig. Daar steekt mijn telefoon in met bedrade oortjes. Maar ook pasje voor de fietsenstalling, sleutels, leesbril eventueel reservebril of -muts. Er past lekker veel in.

Nog even over je startpost. Uitritsbare voering lijkt me eigenlijk niet nuttig. Ik heb het in mijn motorjas en vind het best wel gedoe. Je kunt net zo goed (beter denk ik) laagjes eronder aan trekken.

Voordeel van de MT500 is dat je die wat gekleder oogt. Kun je ook wel een rondje mee wandelen met je collega's. Dat doe ik niet met mijn futurumjasje. Ik heb een 2e jas op mijn werk hangen daarvoor.
Dat klopt, hij is niet elastisch en hij is niet heel warm. Het niet elastisch zijn is voor mij geen probleem, de pasvorm is goed en ik heb geen last van geklapper. Wat warm betreft, ik wil juist een dunnen jas waar ik in de winter laagjes onder draag maar die in een zomerse regenbui niet direct veel te warm is.
DrieKwart
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 okt 2022, 12:45
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever
Km-stand: 1300

Ik gebruik de AGU commuter https://www.12gobiking.nl/agu-winter-re ... E#397=8026

Ongevoerd, dat los ik op door het te combineren met verschillende fiets truitjes en shirtjes. Ik wielren en mtb al een geruime tijd dus ik heb ondertussen een aardig assortiment. Ik vind het ook fijn om op mijn werk me om te kleden, ik zweet snel op de fiets. Maar ik merk ook dat ik mijn temperatuur beter kan regelen met sportkleding dan met standaard katoenen kleding. Zeker met een merinowollen ondershirtje lijkt de range van temperaturen wat comfortabel is wel groter dan met 'normale' kleding.

Ik vind het ook fijn om zeker in deze temperaturen een jas te hebben die waterdicht is, zodat ook een onverwachte regenbui niet erg is.

Deze is er ook in een winterversie, maar die voering is volgens mij niet uitneembaar.
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Ik draag een 20 jaar oude Berghaus goretex hiking jas met grote ritsen onder de oksels. Ik heb hem nog niet in de zomer gedragen maar in de winter kan er lekker veel isolatie onder en voor de zomer kan ik de oksel ritsen open doen om lekker te ventileren.
Hij zal vast wel iets flapperen in de zomer maar dat zien we dan wel.
Hansje
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 sep 2022, 16:11
Locatie: Lievegem

Hier ook de FUTURUM 4 SEASONS II in oranje kleur voor de veiligheid.
De eigenschappen zijn hier reeds vermeld.Drogen duurt inderdaad een eeuwigheid
maar voor de rest dik tevreden.
Stromer ST3 PINION SE Ipanema Brown.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hansje schreef: 03 feb 2023, 16:03 De eigenschappen zijn hier reeds vermeld.Drogen duurt inderdaad een eeuwigheid
WAT?!? Gaat het bij jou zo snel? :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Hansje
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 sep 2022, 16:11
Locatie: Lievegem

FreddyH schreef: 03 feb 2023, 16:07
Hansje schreef: 03 feb 2023, 16:03 De eigenschappen zijn hier reeds vermeld.Drogen duurt inderdaad een eeuwigheid
WAT?!? Gaat het bij jou zo snel? :mrgreen:
Tja, een nacht en een dag over een stoel voor de radiator van de verwarming vind ik
best lang. Te weten dat ik maar een half uurtje in lichte regen had gereden.
Het lijkt dat de buitenlaag van de jas het water wat vasthoud.
Maar toch ben ik er dik tevreden over want er kwam geen water doorheen.
Stromer ST3 PINION SE Ipanema Brown.
sjuutje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 dec 2021, 17:22
Locatie: Friesland
Merk SP: nog geen

Ik had net in een ander topic al even gereageerd maar ik heb een jas gekocht van gonso de sura therm fietsjas en die bevalt mij heel erg goed. Niet te warm, niet te koud (alles te regelen met extra laagjes eronder of juist niet dus), maar wel wind- en waterdicht.
Hij is er ook in het knalgeel maar ik heb een blauwe gekocht en gebruik voor de zichtbaarheid zo'n reflectiegordel die je over je schouders en heupen draagt als in een riem.

Hoe de jas zomers bevalt?
Ik denk dat ie dan te warm is.
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Bedankt voor de tips allemaal. Ik vind het nog lastig kiezen. Liefst ga ik voor een Futurum 4 seasons pro. Maar aangekomen op het werk wil ik me liever niet gaan omkleden (mits onbezweet) maar het beperken tot een deo'tje.
Zou deze jas ook goed bevallen (niet te koud/warm) wanneer ik er bijvoorbeeld een katoenen shirt onder draag? Op het werk draag ik meestal een blouse, dit kan ik dan evt. los meenemen en daar aantrekken.
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Plaats reactie