Care by Vietz - Speed Pedelec

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het nieuwe 'Care by Vietz' onderhoudsplan kwam op het forum zo her en der al ter sprake en we hebben het er hier wel vaker over: onderhoudscontracten.

Het is een vorm van ontzorgen, weten waar je aan toe bent. Maar dat is het ook niet altijd, want vaak zijn die contracten exclusief onderdelen en beloof je met zo'n onderhoudscontract vooral dat je periodiek bij de dealer binnen komt, misschien ook wel als dat nog helemaal niet nodig is. Of het was juist wél heel hard nodig, maar vervolgens schrik je je kapot als je ziet wat je bij mag betalen aan te vervangen onderdelen, bovenop de prijs van je onderhoudscontract.

Vietz heeft hier ook over nagedacht en zij willen het nét even anders aanpakken met hun 'Care by Vietz' serviceplan. (Hetzelfde biedt Vietz trouwens ook aan voor e-bikes.)


Care by Vietz.png
Care by Vietz.png (186 KiB) 503 keer bekeken
https://www.vietz.nl/over-vietz/waarom-vietz
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vietz stemt de serviceabonnementen af op de kilometers die de klant gemiddeld per jaar weg tikt, en onderscheidt daarbij drie categorieën: 4000km per jaar, 8000km per jaar, 12.000km per jaar.

Onder de streep komt het er met Care by Vietz op neer dat je één keer per jaar een onderhoudsbeurt laat uitvoeren. Vietz bekijkt dan hoeveel km je gereden hebt, en de werkplaats zorgt ervoor dat je speed pedelec zó wordt onderhouden dat je je bike weer helemaal tip top mee krijgt, en dat je weer een vol jaar vooruit kan met de kilometers die jij gemiddeld maakt. Alles wat daarvoor gedaan moet worden, dat doet Vietz.

Omdat Vietz met deze serviceabonnementen op voorhand kan bepalen wie wanneer terug komt en wat er dan waarschijnlijk versleten is, kunnen ze efficiënter onderdelen inkopen. Daarnaast kan Vietz 'managen' wanneer het onderhoud wordt uitgevoerd, zodat de zomerse piekbelasting in de werkplaats meer over het hele jaar kan worden uitgesmeerd. Vietz roept namelijk jouw bike af wanneer het tijd is voor onderhoud. Het scheelt ons ook weer een wachttijd als we net middenin de drukte een afspraak proberen in te plannen. (En Vietz hoopt natuurlijk ook dat er zo minder compleet afgetrapte speed pedelecs in de werkplaats binnen komen omdat de eigenaar er eigenlijk veel te lang mee door heeft gereden.)


Voor ons als eigenaar heeft het ook voordelen, want met een vast bedrag per jaar weten wij waar we financieel aan toe zijn. EN: er komen géén onverwachte meerkosten voor onderdelen zoals lagers, rempads, banden etc. bij, want dat zit dus allemaal bij het jaarlijkse bedrag in. Eén uitzondering: de drivetrain. Kettingen, cassettes, riemen, tandwielen e.d. zijn uitgesloten, omdat de snelheid waarmee deze onderdelen slijten afhankelijk is van hoe de eigenaar met z'n speed pedelec omgaat. (Lees: vieze zooi slijt harder.)

Heb je zo'n Care by Vietz abonnement, dan krijg je ook voorrang bij de werkplaats als er tussendoor wat kleins is, zoals een rem afstellen of een lekke band o.i.d. Je kunt zonder afspraak binnen lopen en als iets meteen kan worden opgelost dan doet Vietz dit ook meteen. Verder is er een gratis haal- en brengservice bij onderhoud en is er altijd een leen-speed pedelec beschikbaar.

Ik vind het wel wat en heb ik zo'n abonnement afgesloten, ook omdat het gemiddeld onder de streep goedkoper is dan alles steeds los afrekenen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Ik heb m ook vanwege het feit dat ik zeker wil zijn van leenfiets, dat was mijn grootste bezwaar bij mijn vorige dealer dat ze nooit leenfiets hadden, Ik heb de 8000km variant met winterbanden service.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie