Supernova Pro 2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Nu bekend is wanneer opium van plan is de fietsen met een Supernova Pro 2 lamp te leveren (januari 2024) rijst bij mij de vraag welke SP fabrikant als eerste zijn fiets daarmee uitrust, Gaat het toch Stromer zijn op zijn volgende versie van de ST7, opium of komt toch opeens Klever met supernova op zijn topmodel :mrgreen:
Ik ben benieuwd :lol:
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromerfred schreef: 06 feb 2023, 23:14 Nu bekend is wanneer opium van plan is de fietsen met een Supernova Pro 2 lamp te leveren (januari 2024) rijst bij mij de vraag welke SP fabrikant als eerste zijn fiets daarmee uitrust, Gaat het toch Stromer zijn op zijn volgende versie van de ST7, opium of komt toch opeens Klever met supernova op zijn topmodel :mrgreen:
Ik ben benieuwd :lol:
Misschien monteer ik die wel op mijn Klever...
Het enige dat ik moet doen is de spanning verlagen naar 12 VDC en de M99 pro wisselen voor de Pro 2. Ik ben op een uurtje klaar. :d3:
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Ik wil tzt ook kijken of ik hem op mijn ST7 kan krijgen. Overigens ben ik nu al heel tevreden met de gen1 pro. Zoveel beter dan die lamp die op mijn ST2 2018 zat.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Zijn er ook plannen voor een betere licht kleur? Ik draag een nachtbril dus het blauwe deel van het spectrum word er grotendeels uitgefilterd. Alles wat mijn koplamp in dat deel uitstraalt doet dus weinig nuttigs maar verblind wel tegenliggers (blauw licht verblind altijd omdat het er voor zorgt dat de iris vernauwd).
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik vind dat de Supernova koplampen behoorlijk neutraal licht geven, heb ze zelfs als lichtbron gebruikt bij het maken van foto's en ook daar is me nooit een blauwe gloed opgevallen...
(en als oud fotograaf zijn mijn ogen wel getraind om ECHT naar kleur te kijken)

Welke lamp heb je nu?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1822
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromerfred schreef: 07 feb 2023, 09:21 Ik wil tzt ook kijken of ik hem op mijn ST7 kan krijgen. Overigens ben ik nu al heel tevreden met de gen1 pro. Zoveel beter dan die lamp die op mijn ST2 2018 zat.
Is mij het geld en de moeite niet waard, deze is ook geweldig.
(Ja ik had hem er wel graag af fabriek op gehad) :ay
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

FreddyH schreef: 23 feb 2023, 16:36 Ik vind dat de Supernova koplampen behoorlijk neutraal licht geven, heb ze zelfs als lichtbron gebruikt bij het maken van foto's en ook daar is me nooit een blauwe gloed opgevallen...
(en als oud fotograaf zijn mijn ogen wel getraind om ECHT naar kleur te kijken)

Welke lamp heb je nu?
M99 mini. Heeft wel wat minder blauw licht als sommige auto en fiets lampen maar dat deel van het spectrum is mijn insziens nog steeds veel te veel vertegenwoordigd.
Maar ik heb dan ook overal in huis alleen warm wit en zelfs oranje licht wat meestal ook nog eens gedimd staat.
Plaats reactie