Bij mij ook hoor.
Ik vind het aandrijfsysteem van de Ellio (twee motoren en hoe de software is ingeregeld) werkelijk fenomenaal. Echt, als dát op een Stromer zou zitten.. Of andersom: als ze bij Ellio een speed pedelec om deze techniek heen kunnen ontwerpen met een serieus mooi design, dan wordt het een mega succes.
Of neem mijn X ALPHA 45: ik was helemaal gek met die bike. Maar Stromer tilt op een beurs even snel een stuk zwart doek op, ik zie de ST3 PINION in Ipanema Brown en ik ga meteen weer voor de bijl. Puur op design.
De ÅSKA vind ik trouwens oprecht niet 'lelijk'. Alleen het bakje vooraan het stuur had van mij niet gehoeven, maarja ook zij moeten hun spullenboel ergens kwijt.
De meesten van ons zullen het erover eens zijn dat Stromer prachtige speed pedelecs ontwerpt. Daar steken ze bij Stromer ook gigantisch veel tijd en geld in. Tegelijkertijd is er geen enkele Stromer rijder die niet óók problemen ondervindt, JUIST door de designkeuzes die Stromer maakt. Keuzes die al jaren op bepaalde fronten ten koste van kwaliteit en bruikbaarheid in de praktijk gaan. En toch blijven we massaal Stromers kopen. Dat was aanvankelijk omdat Stromer naast het mooie design ook een onovertroffen krachtige motor en actieradius had. Nu zie je op die twee laatste vlakken steeds meer concurrentie ontstaan, en dat legt Stromers achilleshiel wel duidelijk bloot: als ze vooral hele mooie speed pedelecs maken, maar bikes met een ander design zijn net zo snel, komen net zo ver en bieden op sommige vlakken zelfs meer (comfort, software, prijs/kwaliteit, right first time, dichter bij de consument): wat gaat er dan gebeuren met Stromers positie?
Daar gaan we de komende jaren achter komen. Dankzij spelers zoals ÅSKA en bijvoorbeeld ook Klever, OPIUM en Ellio.