Wat een weer vandaag 😬

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Goeiendag wat een terugtocht vanavond: op een paar stukjes na windkracht 100 of zo vol tegen (ik haalde met moeite 30 km/h) en afwisselend regen, hagel of sneeuw in mijn gezicht. Da was nie tof nie :ai
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
GoodSoundManiac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 jan 2023, 23:06
Locatie: Delft
Merk SP: ST3 SE

Rond 18:00 koers richting N/W gezet. Op open gebied zat ik nog op de 22 km/h op een rd11. Had wel graag de cruise control van een Ellio willen testen ;)
Bijlagen
wind.jpg
wind.jpg (55.82 KiB) 1284 keer bekeken
------------------------------------------------------------------------------------
Cube Touring Hybrid/////////Qwic RD11 Speed/////////Stromer ST3 SE
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Die cruise control was idd heerlijk geweest...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

De paar collega's die op kantoor waren hadden gisteren medelijden met mij als ik door die natte sneeuwstormen weer naar huis moest. Gelukkig was het rond half zes weer redelijk opgeklaard, alleen het water stond nog wat hoog op het fietspad langs de Oude Maas tussen Rhoon en Barendrecht (Rhoonse Grienden), maar met maar ~15 cm. diepte ging dat nog net goed. Er is geen pad of weg aan de andere kant van deze dijk, dus dan had ik weer een stukje terug moeten fietsen en daar had ik geen zin in. Maar ik kan van elk soort weer eigenlijk altijd wel genieten, behalve ijzel. Maar wind/regen/kou is voor veel mensen misschien niet fijn, maar ik heb iets met me in de verschillende weerelementen bevinden. Kom vaak weer met een grote lach thuis dat ik er weer door heen ben gekomen.

Trouwens een mooi en uniek gebied zo dicht bij Rotterdam en een aanrader om eens rond te wandelen, zie ook dit filmpje


oude_maas_rhoon_barendrecht_hoogwater.jpg
oude_maas_rhoon_barendrecht_hoogwater.jpg (226.67 KiB) 1183 keer bekeken
Laatst gewijzigd door tjeerd op 11 mar 2023, 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Nonsens
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 mar 2022, 19:50
Locatie: Wemeldinge
Merk SP: Giant
Km-stand: 10500

tjeerd schreef: 11 mar 2023, 22:47 De paar collega's die op kantoor waren hadden gisteren medelijden met mij als ik door die natte sneeuwstormen weer naar huis moest. Gelukkig was het rond half zes weer redelijk opgeklaard, alleen het water stond nog wat hoog op het fietspad langs de Oude Maas tussen Rhoon en Barendrecht (Rhoonse Grienden), maar met maar ~15 cm. diepte ging dat nog net goed. Er is geen pad of weg aan de andere kant van deze dijk, dus dan had ik weer een stukje terug moeten fietsen en daar had ik geen zin in. Maar ik kan van elk soort weer eigenlijk altijd wel genieten, behalve ijzel. Maar wind/regen/kou is voor veel mensen misschien niet fijn, maar ik heb iets met me in de verschillende weerelementen bevinden. Kom vaak weer met een grote lach thuis dat ik er weer door heen ben gekomen.

oude_maas_rhoon_barendrecht_hoogwater.jpg
Daar kan ik me helemaal in vinden. Niks mooier dan windkracht 7 met hagel of regen, wel meewind of zijwind graag :D
GoodSoundManiac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 jan 2023, 23:06
Locatie: Delft
Merk SP: ST3 SE

Kijk wel uit met door diep water fietsen. Ik heb net in het motorrevisieverhaal van Riesendiek dat de motor er niet tegen kan.
------------------------------------------------------------------------------------
Cube Touring Hybrid/////////Qwic RD11 Speed/////////Stromer ST3 SE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Met de motor moet je inderdaad niet gaan duiken, lijkt me ook logisch.

Door 15cm water rijden kan wel, zolang de motor het water maar niet raakt. Maar heel bevorderlijk lijkt dit me voor geen enkele fiets.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

GoodSoundManiac schreef: 12 mar 2023, 21:26 Kijk wel uit met door diep water fietsen. Ik heb net in het motorrevisieverhaal van Riesendiek dat de motor er niet tegen kan.
~15 cm diepe plas is denk ik ook wel de grens en stapvoets er door heen. De motor begint op ongeveer 20 cm hoogte, net nog even nagemeten. Maar dan nog kun je pech hebben en denken dat je er goed doorheen komt, maar dan merk je pas hoe niet vlak fietspaden liggen en het elke paar meter weer een paar cm. meer of minder kan zijn.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
baklap
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 276
Lid geworden op: 28 jun 2022, 15:42
Locatie: Twente
Merk SP: ST2 Sport
Km-stand: 9400

Vanochtend ging de rit mooi snel, had geregeld 48km/h op de teller staan.

De terugweg zal vanmiddag wel iets langzamer zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

baklap schreef: 13 mar 2023, 09:34 Vanochtend ging de rit mooi snel, had geregeld 48km/h op de teller staan.

De terugweg zal vanmiddag wel iets langzamer zijn :mrgreen:
Ik heb het andersom. Vanochtend had ik BFT 4-5 tegen, maar meeste stukken nog ruim boven de 40 kunnen rijden. Paar stukken kwam ik net niet aan de 40.
Vanmiddag heb ik vliegles, denk ik :d3:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie