trapas en accu upgrade

MaartenH1979
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2023, 10:13
Locatie: Eersel
Merk SP: Klever
Km-stand: 21K

Goedemorgen

Heb inmiddels zo'n 20.000 kilometer met mijn X speed MY2019 erop zitten en ik merk dat mijn 850w accu toch wel z'n beste tijd gehad heeft. Rij er het hele jaar door mee naar m'n werk, enkele reis is 21km

Maar merk afgelopen winter (en nu nog steeds) dat ik de ondersteuning al duchtig moet terug zetten om thuis of op m'n werk te komen zonder dat de accu er mee op houdt. Nu kan er voor kiezen of om de accu te vervangen en gelijk upgraden naar 1200w of de fiets in te ruilen voor een nieuwe met 1200w accu. Mijn eigen fietsenmaker zit niet op inruil te wachten en doet sowieso weinig Klever meer. Dus hem los kunnen verkopen of ergens anders inruilen.

Wat zou je nog voor z'n fiets kunnen vragen, of zouden jullie de accu upgrade doen en voorlopig door blijven fietsen?

Als ik ga voor een accu upgrade wil ik ook mijn bottombracket vervangen (begint te kraken) en upgraden naar een keramisch exemplaar, heeft iemand daar ervaring mee of dat qua levensduur een verbetering is?

https://www.cemabearing.be/bottom-brack ... ce-sramgxp
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Ik heb er een BB van SRAM inzitten. Juiste type weet ik niet meer. Wat ik wel weet is dat het L&R 2 verschillende diameters waren. Dus let op wat je koopt. Ik ben er gewoon mee naar de fietsenwinkel hier om de hoek gegaan.
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

MaartenH1979 schreef: 24 mar 2023, 11:43 Goedemorgen

Heb inmiddels zo'n 20.000 kilometer met mijn X speed MY2019 erop zitten en ik merk dat mijn 850w accu toch wel z'n beste tijd gehad heeft. Rij er het hele jaar door mee naar m'n werk, enkele reis is 21km

Maar merk afgelopen winter (en nu nog steeds) dat ik de ondersteuning al duchtig moet terug zetten om thuis of op m'n werk te komen zonder dat de accu er mee op houdt. Nu kan er voor kiezen of om de accu te vervangen en gelijk upgraden naar 1200w of de fiets in te ruilen voor een nieuwe met 1200w accu. Mijn eigen fietsenmaker zit niet op inruil te wachten en doet sowieso weinig Klever meer. Dus hem los kunnen verkopen of ergens anders inruilen.

Wat zou je nog voor z'n fiets kunnen vragen, of zouden jullie de accu upgrade doen en voorlopig door blijven fietsen?

Als ik ga voor een accu upgrade wil ik ook mijn bottombracket vervangen (begint te kraken) en upgraden naar een keramisch exemplaar, heeft iemand daar ervaring mee of dat qua levensduur een verbetering is?

https://www.cemabearing.be/bottom-brack ... ce-sramgxp
Artikel over keramische lagers. :D
https://www.marmottecyclo.nl/keramische ... -of-onzin/
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
Km-stand: 40

Jins schreef: 24 mar 2023, 12:06 Ik heb er een BB van SRAM inzitten. Juiste type weet ik niet meer. Wat ik wel weet is dat het L&R 2 verschillende diameters waren. Dus let op wat je koopt. Ik ben er gewoon mee naar de fietsenwinkel hier om de hoek gegaan.
Dann dürfte es sich um ein GXP Innenlager handeln. An meinem B-Speed habe ich eins von SRAM verbaut. Hier ein Link zur Variante mit Keramik.

https://www.bike-discount.de/de/moquai- ... innenlager


Dan moet het een GXP trapas zijn. Ik heb er een van SRAM op mijn B-Speed. Hier is een link naar de keramische versie.
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
Km-stand: 40

Zum Thema Akku.

Ich würde mir einen Ersatzakku kaufen.

Zum Beispiel.

https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-br ... 9ce0488201

Im Winter gab es bessere Angebote, aber die Zeit drängt ja nicht, da es wärmer wird und damit die Reichweite wieder größer wird.






Over de batterij gesproken.

Ik zou een vervangende batterij kopen.

Bijvoorbeeld.

https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-br ... 9ce0488201

In de winter waren er betere aanbiedingen, maar de tijd dringt niet omdat het warmer wordt en het aanbod dus weer groter.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Jins schreef: 24 mar 2023, 12:06 Ik heb er een BB van SRAM inzitten. Juiste type weet ik niet meer. Wat ik wel weet is dat het L&R 2 verschillende diameters waren. Dus let op wat je koopt. Ik ben er gewoon mee naar de fietsenwinkel hier om de hoek gegaan.
En ik heb de 2 gaten onderaan de BB een maatje groter geboord, kwestie dat het water MET het zand eruit kan. Dat zat daaronder echt wel vol drek.
MaartenH1979
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2023, 10:13
Locatie: Eersel
Merk SP: Klever
Km-stand: 21K

Dank voor de reacties, denk dat ik deze zomer nog even aankijk hoe m'n accu het dan doet. Als deze het in de zomer nog goed volhoudt koop ik van het najaar wel een 2de accu erbij.

Maar heb nu dus een 850W, als 2de accu een 1200w kopen betekend ook dat er een andere geleiderail op komt. Als de 850w hier niet op past heeft het niet zoveel nut om een 1200 aan te schaffen. Zou zonde zijn van mijn huidige accu die je dan niet meer kan gebruiken. Of zijn hier gebruikers die ze beide gebruiken?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22962
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Klever 850Wh accu past ook op die nieuwe geleiderail, geen zorgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
MaartenH1979
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2023, 10:13
Locatie: Eersel
Merk SP: Klever
Km-stand: 21K

dat is mooi, dan ga ik van het najaar voor 1200w versie

Dank:)
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Dan zou ook de 1600Wh er moeten zijn.
Plaats reactie