Review: HelmetPlus PHENIX speed pedelec helm (NTA 8776 gekeurd)

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad, en ze hebben inderdaad goed gekeken/geluisterd naar wat mensen wlllen. Top.

Heb zelf net een nieuwe helm gekocht, en ik weet niet of ik zit te wachten op nóg een device waarvan ik vergeet de batterijen op te laden maar verder: goede ontwikkeling!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marco69 schreef: 06 apr 2023, 21:43 Dan zal ik waarschijnlijk nog meer een kerstboom worden op de weg. :bj
De vertegenwoordiger van HelmetPlus opperde al dat ik vanavond met deze helm op (en aan natuurlijk) in het publiek bij The Passion zou gaan staan. Is hier recht achter aan de gang as we speak, qua kerstboom :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 06 apr 2023, 21:49 Heb zelf net een nieuwe helm gekocht
Welke is het geworden?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 06 apr 2023, 21:51 Welke is het geworden?
Een gele Bontrager Charge WaveCel, ik had al een zwarte en ik had nog mijn oude Bontrager Rally MIPS. Die laatste gebruikte ik regelmatig nog als ik na thuiskomst nog even naar een winkel wilde, mijn woon-werk helm was dan nog nat van het zweet en dat is niet fijn opzetten. Maar die oude was echt aan het verslijten (binnenwerk werd harder en ik merkte dat ik hem niet meer fijn vond zitten). Dus heb er nog een Charge bijgekocht. Fijne prijs (105 Euro), super fijne helm, ook magnetische sluiting en verder geen poespas.
BontragerCharge.jpg
BontragerCharge.jpg (96 KiB) 822 keer bekeken
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Prima ding :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Meer dan prima. Hij zit op mijn hoofd echt fijn, ondanks dat maatje L een kleine 500 g weegt. En het WaveCel systeem zou net als MIPS voor veel kleinere kans op hersenschade moeten zorgen. Ik hoop het nooit nodig te hebben, maar toch fijn.

Ik heb heel veel helmen geprobeerd, maar op de een of andere manier zitten veel helmen niet lekker op mijn hoofd. Heb na de Rally MIPS volgens mij een stuk of 5 verschillende helmen hier gehad, zo ongeveer alles wat hier op het forum regelmatig genoemd wordt. Maar voor mij was het allemaal net niet. Op het laatste moment zag ik die nieuwe Bontrager (ik wilde eerst gewoon weer zo'n Rally MIPS, maar die waren niet meer leverbaar), besteld en meteen raak. Ik zal wel een raar hoofd hebben of zo :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 06 apr 2023, 22:11 Ik zal wel een raar hoofd hebben of zo :bn:
Ik wéét dat ik een raar hoofd heb :bj

Zowel speed pedelec helmen als paardrij caps zijn bij mij altijd een probleem geweest. Dat de Lazer Anverz mij perfect past is echt een toevalstreffer. Voor het paardrijden heb ik alleen caps gehad waarbij de fabrikant extra vulstukken beschikbaar had, omdat ik links en rechts altijd wat ruimte heb tussen de helm en mijn hoofd. Maar een helm is pas écht veilig als-ie rondom overal even goed zit. (De 'snug'.)

Daarom vind ik het tof dat HelmetPlus vulstukken aanbiedt. Ook voor mensen met juist een ronder hoofd dan gemiddeld; die kunnen voor en achter wat extra vulling plaatsen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
madmaxke
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 dec 2022, 14:13
Locatie: Lier
Merk SP: Stromer St3, ST7 in bestelling
Km-stand: 27k

Ik rij sinds enkele weken met de helmetplus Phenix voor mijn woonwerk verkeer.

Ik kies een helm voor:

-zichtbaarheid ( werk in 3 shiften en rij dagelijks ww dus alle extra zichtbaarheid is welkom)
- pinkers en remlichten zijn op sommige plaatsen en momenten meegenomen !
- muziek tijdens het rijden mits ik het verkeer nog kan horen
- moderne look

Ik heb ruim 2 jaar met de Cratoni smartride gereden en heb onlangs de Stromer helm ook enkel weken getest.


Voor mij de grootste pros van de helmetplus:

- muziek tijdens het rijden ( zonder een rijdend muzieksysteem te zijn zoals bij de cratoni) + het verkeer duidelijk te horen.
- verlichting is simpel, duidelijk en instelbaar. Makkelijk te bedienen via een extra knopje op de helm en aan/uit te zetten met de remote.
- pasvorm is ok
- vizier is handig en duidelijk ( zeker bij regen) al gebruik ik liever een aparte bril
- prijs ! “All in helm “ voor een mooie prijs .
- helmetplus is bereikbaar en staat open voor communicatie , al wacht ik nog steeds op mijn extra testhelm

Mindere / negatieve kanten ( persoonlijk):

- bij hogere snelheden is het geluid ondermaats voor vb telefoongesprekken . Muziek is te horen maar je moet de tekst zelf kennen :-)
- remote zit op de meegeleverde houder te ver van mijn handvaten en is dus moeilijk bedienbaar. ( zie onderaan)
- batterijduur bij muziek + verlichting aan is beperkt (+/- 4h) ( cratoni2.0 ging een stuk langer mee )
- micro usb aansluiting om te laden en moeilijker bereikbaar in de helm (usb-c zou de standaard moeten zijn)
- vergrendeling van de remote is zeer zeer basic
- bij echt koude temperaturen is het fris aan het hoofdje
:-)
- de verlichting kreeg al enkele keren de kerstboom bijnaam maar dat wil zeggen dat ze het kunnen zien.

Oplossingen:
- De remote heb ik iets dichter bij mijn rechterhand gebracht en iets schuiner door een 3d print te ontwerpen die over de bevestiging past van de remhendel. Simpel but it does the trick !

Groeten
Laatst gewijzigd door madmaxke op 06 apr 2023, 23:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

madmaxke schreef: 06 apr 2023, 23:12 Ik rij sinds enkele weken met de helmetplus Phenix voor mijn woonwerk verkeer.
Top dat je je ervaringen hier deelt, dankjewel :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
madmaxke
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 dec 2022, 14:13
Locatie: Lier
Merk SP: Stromer St3, ST7 in bestelling
Km-stand: 27k

Stromeur schreef: 06 apr 2023, 23:15
madmaxke schreef: 06 apr 2023, 23:12 Ik rij sinds enkele weken met de helmetplus Phenix voor mijn woonwerk verkeer.
Top dat je je ervaringen hier deelt, dankjewel :ay
Geen probleem, ik vond zelf zeer weinig info bij aankoop dus ik dacht mijn ervaringen even neer te schrijven :-)
Plaats reactie