Remmen Klever nrogue 45

Gertje
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2023, 13:04
Locatie: Beerzel
Merk SP: Klever
Km-stand: 22

Een week geleden mijn nrogue 45 mogen in ontvangst nemen.
Paar dagen later opgemerkt dat de voorste remmen aan de rechterkant van het stuur worden bediend en de achterste remmen door de linker hendel op het stuur. Is dit normaal bij Klever of is dit een foutje bij het monteren?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Is normaal bij Klever.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gertje
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2023, 13:04
Locatie: Beerzel
Merk SP: Klever
Km-stand: 22

Is vrij verwarrend :ai
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tja er is helaas geen duidelijke standaard, en in verschillende landen gelden andere eisen...

Verwarrend vind ik het niet, maar gezien mijn vorige SP de voorrem links had is het voor mij ook wennen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gertje
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2023, 13:04
Locatie: Beerzel
Merk SP: Klever
Km-stand: 22

Thanks 👍
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 246
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Waar zit dit bij een Stromer?
Is dit identiek aan de Klever?
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee. Bij Stromer is links voor en rechts achter.

Volgens OPIUM zegt EU wetgeving dat rechts de voorrem moet bedienen (dat doen OPIUM en Klever).

Tot nu toe heeft niemand ergens de wettelijke eisen op schrift gevonden, en onder de diverse fabrikanten bestaat dus geen consensus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Velo
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 nov 2022, 23:02
Locatie: Limburg
Merk SP: Klever X Pinion 2023

Ik heb het ook proberen uitvogelen en vond alleen maar dingen die elkaar tegenspraken. Bij de ene fietsenmaker had 80% vd fietsen in de toonzaal de voorrem rechts staan, bij de andere 100% links... Persoonlijk vind ik de voorrem rechts uiteindelijk nog het fijnst, want daarmee kan je (als rechtshandige) toch het best doseren.
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

Velo schreef: 18 apr 2023, 15:37 Ik heb het ook proberen uitvogelen en vond alleen maar dingen die elkaar tegenspraken. Bij de ene fietsenmaker had 80% vd fietsen in de toonzaal de voorrem rechts staan, bij de andere 100% links... Persoonlijk vind ik de voorrem rechts uiteindelijk nog het fijnst, want daarmee kan je (als rechtshandige) toch het best doseren.
Ah jij remt dan vaak met de voorrem? Ik gebruik eigenlijk vooral mijn achterrem eigenlijk om af te remmen. Als ik kort moet stoppen gebruik ik gewoon beide tegelijk.
Ik denk dat het op zich niet zo veel uitmaakt, je bent dat onmiddelijk gewoon.
Het is wellicht een ander verhaal voor mensen die van fiets/moto/brommer wisselen en waar het verschillend is.
Ik vermoed dat een fietsenmaker dat wel zou kunnen aanpassen indien erom gevraagd zou worden?
Gebruikersavatar
Bartjex88
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 249
Lid geworden op: 12 mar 2022, 09:32
Locatie: Essen, België
Merk SP: Stromer ST7
Km-stand: 10500

Syntax Error schreef: 18 apr 2023, 16:25
Velo schreef: 18 apr 2023, 15:37 Ik heb het ook proberen uitvogelen en vond alleen maar dingen die elkaar tegenspraken. Bij de ene fietsenmaker had 80% vd fietsen in de toonzaal de voorrem rechts staan, bij de andere 100% links... Persoonlijk vind ik de voorrem rechts uiteindelijk nog het fijnst, want daarmee kan je (als rechtshandige) toch het best doseren.
Ah jij remt dan vaak met de voorrem? Ik gebruik eigenlijk vooral mijn achterrem eigenlijk om af te remmen. Als ik kort moet stoppen gebruik ik gewoon beide tegelijk.
Ik denk dat het op zich niet zo veel uitmaakt, je bent dat onmiddelijk gewoon.
Het is wellicht een ander verhaal voor mensen die van fiets/moto/brommer wisselen en waar het verschillend is.
Ik vermoed dat een fietsenmaker dat wel zou kunnen aanpassen indien erom gevraagd zou worden?
Voorste rem kan je normaal het hardste en snelste mee afremmen, hier komt meeste kracht op.
ikzelf gebruik dan weer amper mijn achter rem
0-17000km ST5 ABS
17000-... ST7 Dark Platinum

St7=> 11.000km
Plaats reactie