Nieuw bij Van Zijp Techniek: Stromer 1.440Wh accu transporter
Dat gaat (ging) in Nederland ook op voor veel EV Lease rijders !
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Klopt inderdaad, ik heb de aankoopbon van mijn ST2, in 2015 heeft de eerste eigenaar daar geloof ik 6500 euro voor betaald. Dat is al idioot veel. Als je nu een nieuwe ST1 wilt kopen met 814Wh accu (the bare minimum) dan betaal je met een geveerde zadelpen erbij al 6000 euro...
Dat kan wel een tikkie minder gortig, zou ik toch denken...
Mijn Ion E-speed heeft nieuw 2500 euro gekost. OK, dan heb je maar een 250W motor en een 500Wh accu, maar alsnog... Ik denk niet dat een 2x zo grote accu en een 2x zo grote batterij ineens zorgt voor een 3x zo dure fiets (met te kort afgezaagde spatborden en helemaal geen vering standaard)
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Dan heb je een hele grote accu/batterij van 2kWh maar nog steeds een motor van 250W.
Was ook nooit van plan om dat geld voor een fiets neer te leggen, maar heb effe de rekening gemaakt en toch voor ST3 Pinion gegaan aantal weken terug.
Totaalprijs met alle accessoires en extra batterij ongeveer 9.500 euro
Bedrag kan geleend worden aan 0%, verspreid over 4 jaar en kost me dus ongeveer een 200 euro per maand
Ik ga 3x per week naar het bureau, wat 120km per dag is, dus 360km per week.
Aan 27 cent per km is dat 97 euro per week kilometervergoeding, en dus een 400 euro per maand
Met de auto neem ik een andere route en is 160km per dag, dus spaar ik 480km per week uit aan brandstofkosten, wat ook ruim 100 euro per maand uitspaart.
Bijkomend is de zin om 's avonds nog te gaan fitnessen compleet verdwenen, dus kan mijn abonnement hiervoor ook verdwijnen, weer 50 euro per maand.
Bijkomend is de frustratie van de files ook verdwenen, wat ook positief....nu enkel nog zorgen dat mijn ST3 rijdt zoals die zou moeten rijden..
Totaalprijs met alle accessoires en extra batterij ongeveer 9.500 euro
Bedrag kan geleend worden aan 0%, verspreid over 4 jaar en kost me dus ongeveer een 200 euro per maand
Ik ga 3x per week naar het bureau, wat 120km per dag is, dus 360km per week.
Aan 27 cent per km is dat 97 euro per week kilometervergoeding, en dus een 400 euro per maand
Met de auto neem ik een andere route en is 160km per dag, dus spaar ik 480km per week uit aan brandstofkosten, wat ook ruim 100 euro per maand uitspaart.
Bijkomend is de zin om 's avonds nog te gaan fitnessen compleet verdwenen, dus kan mijn abonnement hiervoor ook verdwijnen, weer 50 euro per maand.
Bijkomend is de frustratie van de files ook verdwenen, wat ook positief....nu enkel nog zorgen dat mijn ST3 rijdt zoals die zou moeten rijden..