Nieuwe ST3...niet enorm waaw-gevoel

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

AlexanderB schreef: 28 apr 2023, 20:12 aangezien Baudolino reeds vermelde dat hij al verschillende keren heeft gekalibreerd, had ik al begrepen dat zijn waarde binnen spec valt.
Je als-dan redenatie klopt niet: het kan het best voorkomen dat een TMM sensor niet meer te kalibreren is omdat die helemaal naar z'n grootje is, maar dat betekent niet automatisch dat elke TMM sensor die wel gekalibreerd kan worden waardes heeft die binnen spec vallen. (Het hele idee van kalibreren is juist om een TMM sensor met waarden die off zijn weer op peil te krijgen.)


Hoe dan ook: deze bike is nagelnieuw. Iedereen hier zal beamen dat-ie niet rijdt zoals hij zou moeten rijden en het is aan de OP om hier met z'n FM uit te komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
AlexanderB
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 167
Lid geworden op: 05 okt 2022, 09:30
Locatie: Temse
Merk SP: Stromer ST7 XL DP SF SP
Km-stand: 14684

Stromeur schreef: 28 apr 2023, 21:43 het is aan de OP om hier met z'n FM uit te komen
en we willen de OP (= ?) hierbij helpen, door hem wat meer te wapenen voor zijn volgende bezoek bij z'n FM, die mij voorlopig niet de beste indruk geeft :
Baudolino schreef: 27 apr 2023, 20:23 En vandaag met de fiets naar de FM geweest, heeft er een 5-tal minuutjes mee gereden en me gezegd dat er niks mis mee was en alles perfect ok is…
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

AlexanderB schreef: 28 apr 2023, 22:03 en we willen de OP (= ?) hierbij helpen, door hem wat meer te wapenen voor zijn volgende bezoek bij z'n FM, die mij voorlopig niet de beste indruk geeft :
OP = Original Poster.

Over het algemeen zitten fietsenmakers niet mega te wachten op klanten die het beter weten, of die aankomen met informatie die ze ergens online hebben gelezen.

Neemt niet weg dat ik ook graag mensen help, maar dan wel met informatie waarvan ik 100% zeker weet dat die klopt. Want ondanks het feit dat er in dit topic hele goeie tips zijn gegeven. sluipen er nu technische onjuistheden/aannames in en met zulke verhalen heeft de OP geen poot meer om op te staan bij de FM, want die kan (en gaat waarschijnlijk) nu álles wegwuiven als 'onzin'. Dan heeft goedbedoelde 'hulp' een averechts effect.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Baudolino
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mar 2023, 13:02
Locatie: Stekene

Klopt inderdaad dat ik op vlak van speedpedelec een newbie ben, ook al heb ik me redelijk goed geïnformeerd welke richting ik uit wou gaan bij mijn aanschaf.
Ben dan ook enorm blij met alle info die ik hier lees en als een spons wil opzuigen, ook al ga ik naar mijn FM met een open blik, in de hoop dat hij me de nodige correcte info wil geven, waarbij ik in mijn achterhoofd wel de informatie opsla die ik hier lees.
Ik ga morgen eens een nieuwe langere rit maken in de hoop dat die fiets doet wat ik er mag van verlangen.
Zoals reeds gezegd heb ik wat een wrang gevoel dat ik ruim 9000 euro in die winkel heb uitgegeven om dan bij het eerste probleem het gevoel te hebben niet serieus genomen te worden, en te worden weggezet als iemand die problemen ziet die er niet zijn.
Terwijl het probleem heel simpel is, nl. Ik haal amper en na me kapot te trappen heel zelden de 40km/h en dat terwijl de FM na een rit van 3 minuten me vertelt dat er geen problemen zijn….
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 28 apr 2023, 22:09 Over het algemeen zitten fietsenmakers niet mega te wachten op klanten die het beter weten, of die aankomen met informatie die ze online hebben gelezen. Neemt niet weg dat ik ook graag mensen help, maar dan wel met informatie waarvan ik 100% zeker weet dat die klopt. Anders wordt het voor de OP alleen maar erger in de communicatie met de FM, want die kan e.e.a. zoals het hier nu allemaal staat vrij eenvoudig wegwuiven als 'onzin' en dan heeft de OP dus helemaal geen poot meer om op te staan. Zo heeft goedbedoelde 'hulp' een averechts effect.
FM mag alles wegwuiven en bestempelen als onzin zolang hij/zij zelf raak schiet. Als FM zelf geen doel raakt moet die niets wegwuiven maar proberen met alle info die hij/zij krijgt de juiste diagnose te stellen.
Maar als FM denkt dat alles OK is is al de rest onzin…
Of FM weet het zelf niet en stuurt de klant dan maar weer op de weg met de melding dat alles OK is… en al de rest is dus bewezen onzin.
Kort door de bocht, FM heeft altijd gelijk en al de rest kraamt onzin uit.
Misschien moet dit forum verplichte basis kennis worden voor elke FM, er zou minder onzin verkocht worden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Baudolino schreef: 28 apr 2023, 22:46 Ik haal amper en na me kapot te trappen heel zelden de 40km/h en dat terwijl de FM na een rit van 3 minuten me vertelt dat er geen problemen zijn….
Ja, dit is een klassieker. We lezen het vaker en het is héél lastig om daar met een dealer uit te komen. Bijkomend probleem is bovendien dat niet elke Stromer (zelfs niet hetzelfde model in hetzelfde bouwjaar) precies hetzelfde rijdt. Het kan gebeuren dat de één max 46,5km/u op de display rijdt, en een ander 48km/u.

Maar jezelf het snot voor de ogen trappen en dan met volle ondersteuning, goede omstandigheden en een volle accu maar zelden 40km/u halen dat is gewoon echt niet goed. Ik weet niet of je mensen kent met dezelfde Stromer als jij, maar ruil dan eens stukje van fiets. Dan weet je het zeker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 28 apr 2023, 22:56Ik weet niet of je mensen kent met dezelfde Stromer als jij, maar ruil dan eens stukje van fiets. Dan weet je het zeker.
Of een willekeurige andere Stromer (behalve wellicht de oer ST1).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Of pak bij de fm een gelijkwaardige fiets zodat je kunt vergelijken. Heb ik ik gedaan ivm remmen. Dan kun je gelijk met de fm evalueren.
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
AlexanderB
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 167
Lid geworden op: 05 okt 2022, 09:30
Locatie: Temse
Merk SP: Stromer ST7 XL DP SF SP
Km-stand: 14684

AlexanderB schreef: 28 apr 2023, 20:12
Baudolino schreef: 28 apr 2023, 17:17 dit zijn de waarden die ik op het infoscherm zie :

Voltage : 1,123 V
Offset : 1,101 V
Klopt het dat de ondersteuning meteen na kalibratie nog ok is maar dan minder wordt? Bekijk eens de waardes na een rit of wanneer de ondersteuning minder is.
Baudolino schreef: 28 apr 2023, 22:46 Ik ga morgen eens een nieuwe langere rit maken in de hoop dat die fiets doet wat ik er mag van verlangen.
Rit gemaakt gisteren? Nog altijd onvoldoende ondersteuning? Waarden bekeken vóór je de fiets afzet?
Taan
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 184
Lid geworden op: 02 jun 2022, 17:15
Locatie: Uithoorn
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9.000

Baudolino schreef: 27 apr 2023, 09:11 Misschien heeft het iets te maken met de instellingen, zoals deze momenteel staan ingesteld?
Mijn FM heeft hier niet over gesproken, dus ben ik ook niet echt geneigd hieraan te foefelen.

Enfin, heb hem gecontacteerd, ben benieuwd naarthumbnail_Schermafbeelding 2023-04-27 om 09.05.45.png wat hij te zeggen heeft!
Wat is (normaal) het gevolg van dat de trapsensor maar op half staat? Ik heb hem op 100%. Of zou dat niet het grote verschil moeten maken.
Dat nu de voltage ietsje hoger is dan de offset zou juist extra ondersteuning moeten geven. Dat gebeurt ook als je kalibreert met een knietje of een duim tegen het achterwiel.
Maar het verschil is hier erg klein.
Baudolino schreef: 28 apr 2023, 22:46 Zoals reeds gezegd heb ik wat een wrang gevoel dat ik ruim 9000 euro in die winkel heb uitgegeven om dan bij het eerste probleem het gevoel te hebben niet serieus genomen te worden, en te worden weggezet als iemand die problemen ziet die er niet zijn.
Terwijl het probleem heel simpel is, nl. Ik haal amper en na me kapot te trappen heel zelden de 40km/h en dat terwijl de FM na een rit van 3 minuten me vertelt dat er geen problemen zijn….
En dat is helemaal terecht. Jij bent niet gek, maar die FM. Maar dit merk je zo vaak. Verantwoordelijkheid nemen blijkt lastig te zijn.
Sinds 7-2022: Stromer ST3 XL 2020 - Wit - 983wh
Eerst: Gazelle Cityzen Speed 2017 mooi weer rijder. (Fiets van mijn vrouw)
Plaats reactie