Kortsluiting Klever N ROGUE 45 in de regen?

Plaats reactie
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

Gewoon een vraagje of dit meer voorkomt.

Daarnet een probleem gehad met de fiets.
Ik merkte eerst op dat mijn batterij heel snel naar beneden ging, (van 25% naar 8% over op enkele kilometers op tour stand)
Dan ineens pats niets meer, gewoon uitgevallen.

Gestopt terug proberen op te zetten, eigenlijk niet veel meer reactie dan wat flikkeren van de koplamp.
Omdat ik niet zo ver van thuis was terug verder gereden, na een paar honderd meters verscheen ineens het insert e-key melding op het scherm.
Gestopt, nu startte hij wel op, maar met een rode driehoek, en geen ondersteuning.

De batterij aan het opladen, straks eens kijken of het terug ok is.

Voor de juiste info te geven, ik was wel al kilometers daar gietende regen aan het rijden. Er stond letterlijk water in mijn schoenen toen ik thuiskwam.
Ik hoop echt dat dit een zeer uitzonderlijke en ongelukkig probleem is, wat water ergens ingesloten, maar in principe zou het toch niet mogen.
Zelfs als er straks geen enkel probleem meer zou zijn, ga ik wel met schrik vertrekken als het in de gietende regen zou zijn, ...
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Zou niet mogen maar wil niet zeggen dat het niet kan.
Heb je om te laden de accu eruit genomen of niet? Als ja, waren de accu contacten nat? Misschien de laadstekker nat onder het rubber?
25-8-en uitval=0%, ergens is de accu spanning (even) verdwenen.
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

OK, ik heb vandaag eens een kort testje gedaan, en het ging gewoon terug vlotjes.
Morgen terug naar werk, toch een beetje met een bang hartje, maar we zien wel.

Ik vond wel dat ik redelijk veel batterij kwijt was op dat korte stukje, morgen in het oog houden.
Mocht er iets zijn dat niet ok is ga ik wel horen bij de fietsenmaker.
Trivmvirate
Expert
Expert
Ukraine
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 feb 2022, 11:44
Locatie: Almelo
Merk SP: Klever N Rogue

Mijn Klever houdt ook niet van water. Ik weet niet wat het is maar er is ergens iets niet volledig waterdicht, wat leidt tot errors op het display en herstarts...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je die errors al aan je FM voorgelegd? Wat zegt die erover?

Puur uit belangstelling: welke errors waren het?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Trivmvirate
Expert
Expert
Ukraine
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 feb 2022, 11:44
Locatie: Almelo
Merk SP: Klever N Rogue

Eigenlijk alleen een gevarenbordje. Dan herstart ik tot dat weg is en zijn de problemen weg.

Ik heb net een nieuwe controller omdat de oude duidelijk een probleem had. Gister stond mn fiets een paar uur stil in lichte tegen en toen dacht ik al "nee niet weer..." toen het gevaren driehoekje kwam en de koplamp uit. Maar een herstart fixte dit.

Daarom vermoed ik dus ergens rond de controller misschien komt er water waar dat niet hoort en dat lijkt een design probleem ...
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

OK, iets om na te trekken.
Mocht daar iets zijn dat niet 100% waterdicht kan er daar misschien iets aan gedaan worden.

P.S. mijn fiets rijdt nu gewoon terug normaal.
Trivmvirate
Expert
Expert
Ukraine
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 feb 2022, 11:44
Locatie: Almelo
Merk SP: Klever N Rogue

Voor de volledigheid ik rij een N Rogue 2022 model
Plaats reactie