Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Oeps, dat kan duidelijk niet kloppen !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

JMO68 schreef: 26 mar 2022, 06:51 Ik heb de Conti's er nu 1,5 jaar op zitten en gisteren zag ik toevallig dat de zijkanten van de achterband er dramatisch uitzien: over de volledige zijkant tekenen zich diagonale strepen af. Sommige zijn al helemaal door gescheurd. Zie foto.

Heb al een bericht gestuurd naar de fabrikant voor garantie, maar ik vraag me af of dat goed komt.

Heeft iemand hier iets dergelijks meegemaakt?
Mijn eigen verklaring is dat de soepele zijwangen van de band de (grote?) tractiekracht uit de motor niet aankunnen. Of gaat het fout omdat ik met redelijk zachte bandendruk (2,2 bar) rijd?

Overigens vind ik het superfijne banden met veel grip.
Als een band zacht staat, ga je wel meer van de 'wangen' vragen inderdaad. Ik heb ze er bij mij nu 2 winterseizoenen op liggen, behalve dat je ontzettend veel grip hebt, ze spijkerhard zijn (smal) en ontiegelijk snel slijten - kan ik me hier niet in herkennen. Rijd je altijd al bewust met zo'n relatief lage bandenspanning? Ik zou de mijne voor de gein nog eens moeten checken... Ik doe dat echt te weinig, maar bij mij is het eerder 3.0-3.5 bar (achter, voor minder)

Als ik de scheuren zie doet het me wel aan het onderstaande denken. Dat Stromer motortje heeft namelijk flink koppel :mrgreen: (anderzijds: meteen demonteren, vervangen voor een nieuwe band, voor die 55 euro wil je geen botten breken, kan ik je -helaas- uit ervaring vertellen ;) )
Afbeelding
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Hi JM068;

herken ik.
Zelf heb ik de (niet goedgekeurde; oude) Pirelli CYCLe-WT met groot genoegen 18.500 kilometer er onder gehad. Voor mij een 4-seizoenenband die ik altijd tussen de 3 en 3 1/2 Bar heb staan (met altijd een serieuze belading achterop...).
Een maandje geleden voelde ik spontaan een wobbel in de velg; en ja hoor....gesprongen spaak in het achterwiel. Bij het inzetten van een verse spaak kwam de Vietz-FM bijna verontschuldigend melden dat eigenlijk ook de band vervangen moest worden want hij zag dezelfde scheuren/strippen die jij beschrijft. De FM snapte er niets van want het profiel zelf was nog heel tof ?! Toen ik meldde dat de band al richting de 20K liep was zijn sipheid zo voorbij; feitelijk het bewijs dat dit een supertoffe band was met heel fraai slijtgedrag. Je moet echter ook de wangetjes in de gaten houden (en DAT had ik nooit gedaan want keek gemakzuchtig alleen naar het profiel).

De voorband is nog steeds zo'n oude WT (daar hoop ik dan echt de 20K mee te maken).
De achterband is nu een Continental Contact Plus City (had ik nog liggen van voordat ik op die WT overstapte).

En nu controleer ik ook de wangetjes......
Mijn volgende banden op de nieuwe / aanstaande ST3 Pinion/ABS zijn de nieuwe goedgekeurde Pirelli's. Ik kan alleen maar duimen dat ze net zo fijn zijn met hetzelfde slijtagegedrag als die oude WT's. Tijd zal het leren maar ik ben een wangetjes-les rijker.

Grtz, Reinout
JMO68
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2020, 10:01
Locatie: Best

Golvas schreef: 26 mar 2022, 12:39
JMO68 schreef: 26 mar 2022, 06:51 Of gaat het fout omdat ik met redelijk zachte bandendruk (2,2 bar) rijd?
Die "redelijk zachte bandendruk" is laag : Continental geeft immers 3 bar op als bandenspanning ... de maximale bandenspanning is 4 bar.

https://www.continental-fietsbanden.nl/ ... ew?id=1320
Dank voor jullie reacties! Die "redelijk zachte bandendruk" bleek al snel véél te laag: 1,8 bar. Dus ik houd het erop dat dat de oorzaak is geweest van de schade. Ik ga er ook niets mee doen richting leverancier.

Gek genoeg pomp ik de bandjes van mijn racefiets voor iedere rit op, maar bij mijn dagelijkse werkfiets verzuim ik dat maanden lang te doen..... Raar! Leerpuntje voor mij.

Ik heb er meteen de oude Big Ben achterband opgelegd, die voldoet prima in de zomer!
ST1x nov 2017 sport 20“ Charcoal - 814 Wh - 20 km enkel - Conti TCWIIP 2,2 - van Zijp - Ortlieb Backroller Pro Plus - Abus pedelec 2.0 Ace - Abus Ivy 9210
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Deze band was naar mijn ervaring die met de beste grip. Helaas was de breedte maat eigenlijk niet conform de velg van de ST3 en leek de wang wat minder stevig opgebouwd. Mogelijk dat daarom een aantal forumleden een klapband, of abnormale slijtage hadden t.h.v. de wang, ondanks de goedkeuring SP.
Ik heb ze met tegenzin vervangen; moest er niet aan denken in een snelle bocht een klapband te krijgen tussen het autoverkeer.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
alfamuze
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2021, 12:45
Locatie: Brasschaat
Merk SP: Klever Alpha 45 2022
Km-stand: 14200

Dolblij was ik toen ik ze op mijn Klever Alpha had gelegd. Tot ik gisteren een "zwalpend" gevoel had achteraan en de band alle richtingen trok. Vannacht is hij ontploft, dus gelukkig niet in volle rit.
band.jpeg
band.jpeg (146.61 KiB) 340 keer bekeken
De schouder is deels afgescheurd.
band2.jpg
band2.jpg (197.01 KiB) 340 keer bekeken
band3.jpg
band3.jpg (184.45 KiB) 340 keer bekeken
band4.jpg
band4.jpg (186.2 KiB) 340 keer bekeken
Er ligt achteraan nu een Schwalbe Pickup op.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ai, hoe oud zijn deze banden? Is dit een garantie kwestie?

Ik heb dit niet eerder gehoord of meegemaakt, dus lijkt exemplarisch of iets geks gedaan met opleggen. Dat laatste kan jij zelf beoordelen of dat in dit geval kan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
alfamuze
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2021, 12:45
Locatie: Brasschaat
Merk SP: Klever Alpha 45 2022
Km-stand: 14200

Ik heb ze er zo'n 200 km geleden met de handen op gelegd. Die schouder en wang vond ik al niet al te stevig. Ik vermoed gewicht in combinatie met bandendruk? Er heeft altijd 3 bar op gestaan.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lijkt me niet. Op mijn Bulls heb ik denk ik zo’n 4000 km op die banden afgelegd (wel andere maat, vergelijkbare druk) en op mijn Alpha heb ik ze er nu een dikke 1000 km op liggen, ook op 3 bar. Ze geven mij niet de indruk dat dat raar is. En mijn FM raadde ook deze banden aan als winterband, dat zouden ze niet doen als die steevast kapot gaan op andere Klevers…

Ik zou garantie claimen. Dit klinkt niet alsof jij iets fout gedaan hebt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 702
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Wat mij opvalt is dat het precies op de 'aansluiting' is met de velg.

Ik neem aan dat deze velg gewoon in orde was; Geen scherpe randen oid? En dat je geen fouten kan maken met waar de band moet 'aanliggen' met de installatie?
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Plaats reactie