Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Met de achtervelg van mijn Alpha kan je niet echt fouten maken, zeker niet als je ze met de hand erop legt.

Iets scherps in de velg zou kunnen, een draadband heeft typisch een dikkere wang dan een vouwband dus is daar wellicht minder gevoelig voor.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
alfamuze
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2021, 12:45
Locatie: Brasschaat
Merk SP: Klever Alpha 45 2022
Km-stand: 14200

Geen scherpe randen in de velg. De band is er wel heel moeilijk afgekomen. Die kleefde verschrikkelijk tegen de velg rand. Ik heb hem bij het plaatsen destijds even op 6 bar gehad om hem te doen 'ploppen', maar dan zou ik er eerder al een probleem mee gehad hebben en die druk wordt ook als max opgegeven en ben ik daar niet over gegaan.

Ik vind nergens een maximum gewicht dat op de conti mag komen en dat is toch wel een factor denk ik. Ik weeg zelf al 105 kg , het gewicht van de fiets achteraan en nogal een paar stukken in een hobbelig parcours op mijn woon-werk traject... Een vouwband heeft sowieso al geen al te stevige wang. Op het voorwiel blijft de Conti wel liggen want qua rijprestaties is het echt wel een geweldige band.

De pickup van Schwalbe zal achteraan zijn job ook wel een pak beter doen dan de standaard Moto-X. De Pickup was initieel mijn eerste keuze maar door leverproblemen had ik mij aan deze Conti gewaagd. Het is eigenlijk een schande dat die Moto-X er standaard op lag, maar net zoals de magura remmen is dat een kwestie van beschikbaarheid, eerder dan een doordachte keuze van onderdelen, hoop ik toch tenminste.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

alfamuze schreef: 07 jan 2023, 19:48 Geen scherpe randen in de velg. De band is er wel heel moeilijk afgekomen. Die kleefde verschrikkelijk tegen de velg rand.
Mooi dat er geen scherpe randen zitten. Is dat je zomerband die er moeilijk af kwam? Dat kan natuurlijk geen invloed hebben op deze winterband.
alfamuze schreef: 07 jan 2023, 19:48 Ik heb hem bij het plaatsen destijds even op 6 bar gehad om hem te doen 'ploppen', maar dan zou ik er eerder al een probleem mee gehad hebben en die druk wordt ook als max opgegeven en ben ik daar niet over gegaan.
Heb ik ook gedaan, ook ongeveer 5,5 tot 6 bar voordat hij plopte.
alfamuze schreef: 07 jan 2023, 19:48 Ik vind nergens een maximum gewicht dat op de conti mag komen en dat is toch wel een factor denk ik. Ik weeg zelf al 105 kg , het gewicht van de fiets achteraan en nogal een paar stukken in een hobbelig parcours op mijn woon-werk traject... Een vouwband heeft sowieso al geen al te stevige wang. Op het voorwiel blijft de Conti wel liggen want qua rijprestaties is het echt wel een geweldige band.
Heb ik ook nergens gevonden, maar ik weeg 100 kg en zowel mijn vorige fiets als mijn Alpha hadden ook een zware achterwielmotor en dikke accu (mijn vorige fiets zelfs 1260 Wh). Daarnaast heb ik meerdere keren echt serieus zware dingen meegenomen naar het werk, waarbij mijn bagagedrager (van de Bulls) tot aan de max van 30 kg belast werd. Nooit een centje pijn van gehad. Niet met de Winter Conti's als met de Conti TopContact vouwbanden. Ook ik heb hobbelige stukken in mijn parcours, maar geen gaten of putten en zo (althans: daar rijd ik omheen).

Ik blijf erbij: garantie claimen en gewoon opnieuw proberen. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit probleem bij jou blijft terugkomen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

alfamuze schreef: 07 jan 2023, 19:48 Ik vind nergens een maximum gewicht dat op de conti mag komen
Wordt dit niet op de band zelf vermeld ? ... "max load" of iets dergelijks ?

Volgens deze website zou het 121 kg zijn (50-584).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
alfamuze
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2021, 12:45
Locatie: Brasschaat
Merk SP: Klever Alpha 45 2022
Km-stand: 14200

FreddyH schreef: 07 jan 2023, 22:12
Mooi dat er geen scherpe randen zitten. Is dat je zomerband die er moeilijk af kwam? Dat kan natuurlijk geen invloed hebben op deze winterband.
Het was de kapotte conti winterband die er heel moeilijk af kwam. Ze hebben die er zelfs deels moeten 'afscheuren'.

De foto's zijn doorgestuurd naar de Duitse leverancier maar ik hoop er niet echt op om een reactie op te krijgen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ah, dus bij het eraf halen van deze kapotte banden zaten ze heel erg vast. Nu snap ik hem...

Maar dan heeft dat alsnog geen invloed gehad op het kapot gaan van deze band. Of het muurvast zitten van deze band op deze velg structureel is dat ga ik over een paar maanden merken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Nonde knetters wat een geweldige banden zijn dit zeg. Gisteren heb ik ze weer onder mijn ST2 gelegd, op de Big Bens gereden tot gisteren toe, als het nat en koud is voel je gewoon dat je grip in de bochten niet helemaal lekker is. Met de Bens durf ik niet tot het gaatje te gaan, dan weet je nooit wanneer de donderschok komt dat je totaal geen grip meer hebt. Als je deze banden monteert (de WC's), hoewel een kleinere maat bij mij, dus minder comfort - krijg je echt het gevoel aan het wegdek gelijmd te zitten. Om deze reden meteen maar gekeken hoe snel ik de route retour kon doen. 39kmh gemiddeld. NICE :lol: :shock: (Big Bens zijn welke ik in de zomer fantastisch vind, want enorm slijtvast, met warm en droog weer nooit grip problemen)
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Nonsens
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 mar 2022, 19:50
Locatie: Wemeldinge
Merk SP: Giant
Km-stand: 10500

Hier dezelfde ervaringen met de conti’s. Maar wees ervan bewust dat wanneer het wegdek zo’n wit laagje krijgt van de vorst je alsnog op moet passen. Eind vorig jaar heb ik namelijk nog een paar ‘geknepen billen’ momentjes gehad ondanks de winter conti’s.
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Nonsens schreef: 16 jan 2023, 19:59 Hier dezelfde ervaringen met de conti’s. Maar wees ervan bewust dat wanneer het wegdek zo’n wit laagje krijgt van de vorst je alsnog op moet passen. Eind vorig jaar heb ik namelijk nog een paar ‘geknepen billen’ momentjes gehad ondanks de winter conti’s.
Ja zeker goed om rekening mee te houden! Vanochtend reed ik wel met 48kmh over de Tacitusbrug van Beuningen richting Herveld, moest wel van mezelf - want er stond 4 rijen aan stalen doosjes stil te wachten op de snelweg :oops: :lol:
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

contis.jpg
contis.jpg (50.19 KiB) 291 keer bekeken
Ok, er begint zich hier een patroon af te tekenen. Ik heb deze er net afgehaald. De band heeft 1 seizoen op voorwiel gereden en een half seizoen achteraan. Bandendruk telkens netjes rond 2 a 2,2 bar. Ik weeg 82kg.
De vorige achterband net hetzelfde verhaal, maar toen dacht ik dat het was omdat ik bij het opleggen ergens wat was uitgeschoten met bandentang ofzo. Het is op meerdere plaatsen maar op de foto staat het ergste gat.
De continentals zijn onovertroffen qua weggedrag, grip en slijtvastheid op het loopvlak, maar die eigenschappen worden allemaal teniet gedaan door de fragiele zijkanten...

Ik heb helaas een splinternieuwe conti vooraan liggen en wil nu niet nog eens investeren in een band die 1 seizoen meegaat. Voorlopig heb ik dus nu een continental vooraan en grotere pirelli cycle E achteraan... Als die vooraan versleten is dan ga ik voor de beide winterbanden die stromer aanbiedt.
ST3 black 983wh
Plaats reactie