CR 246 lader bescherming

Plaats reactie
MecaNiki
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2023, 19:55
Locatie: Temse
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Hey iedereen,

Heeft er iemand weet van een berscherm(hoes) voor de CR246 lader? We nemen deze lader vaak mee in de fietstas naar het werk om daar de fiets op te laden. Echter zit deze dan te rammelen in de fietstas, hierdoor komen er bij sommige collega’s al krassen op de plastic behuizing. Of erger gaat de lader stuk door het rammelen… Nu is mijn vraag of er iemand weet heeft van een beschermend omhulsel of dergelijke… ik heb hier enkele 3D printers staan en ik wil wel iets proberen ontworpen in zacht flexibel plastic materiaal maar als het natuurlijk zou bestaan 😁

Alvast bedankt 😉
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gewoon een handdoek omheen wikkelen ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gert1960
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 100
Lid geworden op: 03 nov 2018, 16:22
Locatie: Amersfoort
Merk SP: St1x
Km-stand: 15.000

Ik doe m gewoon in een handdoek of in bubbeltjesplastic.
ST5 2021, XL. Accu 983. Spurcycle. Amersfoort-Utrecht.
Mr.T.
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 nov 2018, 09:37
Locatie: thuis
Merk SP: ST3 Pinion C1.12
Km-stand: 30.000

Ik heb gewoon een tweede lader gekocht voor het werk. Scheelt een hoop gesleep en kans op defecten als de lader continue rammelt in de fietstas.
Met een handdoek of bubbeltjetfolie voorkom je niet dat de lader toch aan het "shaken" is in je fietstas.

Kijk eens op MP voor een goedkope tweede lader, of informeer eens bij je fietsenmaker.
3e Stromer: ST3 Pinion LE ABS (983 accu)
2e Stromer: ST3 AE (983 accu)
1e Stromer: ST1X Ocean Blue 2018 (814 accu)

Enkele reis WW 30 km
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Waarom geen standaard zoals bij USB-C of zoals bij de EV?
De lader kan enkel leveren wat de ontvanger toelaat.
Bij USB-C kan dat 5V en 1A zijn maar ook 20V en 5A. In beide gevallen is de lader dezelfde…
Ofwel dus een “Universal Battery Charger” voor de e-bike/SP. Uiteraard ook een standaard voor de laadstekker, heeft anders geen zin.

Ook bij de EV is hier geen enkel probleem aan welk type laadpaal je de accu laad, laden doet die. Kan de laadpaal 200kW leveren en je accu kan maar 100kW aan, wordt er geladen met de max van de accu ofwel 100kW. Kan de laadpaal maar 100kW leveren en je accu kan 300kW ontvangen, dan duurt het gewoon wat langer…

En een e-bike/SP lader kost plots minder dan 100€… en overal verkrijgbaar.
Plaats reactie