Hey iedereen,
Heeft er iemand weet van een berscherm(hoes) voor de CR246 lader? We nemen deze lader vaak mee in de fietstas naar het werk om daar de fiets op te laden. Echter zit deze dan te rammelen in de fietstas, hierdoor komen er bij sommige collega’s al krassen op de plastic behuizing. Of erger gaat de lader stuk door het rammelen… Nu is mijn vraag of er iemand weet heeft van een beschermend omhulsel of dergelijke… ik heb hier enkele 3D printers staan en ik wil wel iets proberen ontworpen in zacht flexibel plastic materiaal maar als het natuurlijk zou bestaan
Alvast bedankt
CR 246 lader bescherming
-
- Runner-up
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 22 nov 2018, 09:37
- Locatie: thuis
- Merk SP: ST3 Pinion C1.12
- Km-stand: 30.000
Ik heb gewoon een tweede lader gekocht voor het werk. Scheelt een hoop gesleep en kans op defecten als de lader continue rammelt in de fietstas.
Met een handdoek of bubbeltjetfolie voorkom je niet dat de lader toch aan het "shaken" is in je fietstas.
Kijk eens op MP voor een goedkope tweede lader, of informeer eens bij je fietsenmaker.
Met een handdoek of bubbeltjetfolie voorkom je niet dat de lader toch aan het "shaken" is in je fietstas.
Kijk eens op MP voor een goedkope tweede lader, of informeer eens bij je fietsenmaker.
3e Stromer: ST3 Pinion LE ABS (983 accu)
2e Stromer: ST3 AE (983 accu)
1e Stromer: ST1X Ocean Blue 2018 (814 accu)
Enkele reis WW 30 km
2e Stromer: ST3 AE (983 accu)
1e Stromer: ST1X Ocean Blue 2018 (814 accu)
Enkele reis WW 30 km
Waarom geen standaard zoals bij USB-C of zoals bij de EV?
De lader kan enkel leveren wat de ontvanger toelaat.
Bij USB-C kan dat 5V en 1A zijn maar ook 20V en 5A. In beide gevallen is de lader dezelfde…
Ofwel dus een “Universal Battery Charger” voor de e-bike/SP. Uiteraard ook een standaard voor de laadstekker, heeft anders geen zin.
Ook bij de EV is hier geen enkel probleem aan welk type laadpaal je de accu laad, laden doet die. Kan de laadpaal 200kW leveren en je accu kan maar 100kW aan, wordt er geladen met de max van de accu ofwel 100kW. Kan de laadpaal maar 100kW leveren en je accu kan 300kW ontvangen, dan duurt het gewoon wat langer…
En een e-bike/SP lader kost plots minder dan 100€… en overal verkrijgbaar.
De lader kan enkel leveren wat de ontvanger toelaat.
Bij USB-C kan dat 5V en 1A zijn maar ook 20V en 5A. In beide gevallen is de lader dezelfde…
Ofwel dus een “Universal Battery Charger” voor de e-bike/SP. Uiteraard ook een standaard voor de laadstekker, heeft anders geen zin.
Ook bij de EV is hier geen enkel probleem aan welk type laadpaal je de accu laad, laden doet die. Kan de laadpaal 200kW leveren en je accu kan maar 100kW aan, wordt er geladen met de max van de accu ofwel 100kW. Kan de laadpaal maar 100kW leveren en je accu kan 300kW ontvangen, dan duurt het gewoon wat langer…
En een e-bike/SP lader kost plots minder dan 100€… en overal verkrijgbaar.