Ortlieb komt los

RIPS10
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 mar 2022, 21:15
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Klever α
Km-stand: 20k

Zelf nog nooit problemen ervaren. Mogelijk dat de haakjes boven niet helemaal goed gesloten zijn? Ik moet deze vaak nog een klein duwtje geven nadat ik de tas heb geplaatst.
baklap
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 276
Lid geworden op: 28 jun 2022, 15:42
Locatie: Twente
Merk SP: ST2 Sport
Km-stand: 9400

Sped schreef: 31 mei 2023, 08:15 Interessant, ik heb ook de City. Ik ga er van uit dat dit exact hetzelfde ophangmechanisme is dan de Classic of zou ik me toch vergissen?
Het ziet er wel iets anders uit, maar verwacht wel dat ze hetzelfde werken.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Ik heb de klemmetjes nu van achteren naar voren, dus precies andersom als op de eerste foto. Meer van beneden naar boven zeg amar.
Sinds dien geen tas meer die onderin los schiet.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sped schreef: 30 mei 2023, 07:20 Ik heb Ortlieb back-rollers en, als ik mijn tas 'zwaar' belaad
Hou je wel rekening met de maximale belastbaarheid van de bagagedrager? Staat als het goed is op de drager zelf en anders in de handleiding van je bike. Ik zou de maximale belastbaarheid van de bagagedrager niet overschrijden als je route zo 'bumby' is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Heb je wel het juiste inzetstukje geplaatst? dat is op jouw foto niet goed te zien. Met dit inzetstukje zit de tas goed geklemd.
ortlieb_inzetstukje.jpg
ortlieb_inzetstukje.jpg (215.02 KiB) 590 keer bekeken
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
ChrisK
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jun 2022, 23:18
Locatie: Eelde
Merk SP: Klever X-speed Alpa
Km-stand: 10000

Ik herken je probleem wel en heb dit ook af en toe, als ik te hard over een drempel oid rijdt. Ik heb dezelfde configuratie als jij hebt. Als ik er een beetje om denk gaat het prima, maar moet dus niet al te gek doen. Zal ook eens proberen of het beter gaat met de haak andersom.
Gebruikersavatar
Flitskeiii
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mar 2021, 12:45
Locatie: Vijheerenlanden
Merk SP: ST3 LE Pinion
Km-stand: 10000

Ik gebruik de afstandhouders van Van Zijp. Dit voorkomt schuren langs de bagagedrager en de haak van de tas kun je ook over de volle lengte in de afstandhouder steken waardoor die beter geborgd zit dan langs de staander van de bagagedrager.
https://www.vanzijptechniek.nl/product/ ... ke-bumper/
Sped
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2018, 09:28
Locatie: Leuven (BE)
Merk SP: Klever X Alpha
Km-stand: 1.500

Momenteel heb ik het wat aangepast zoals Stromeur suggereerde, de klemmen staan nu 'centraler' in de fietstas. Nu 'slechts' één van de vier ritten losgekomen. Binnenkort probeer ik ook eens om de onderste haak van beneden naar boven te haken. En anders worden het vermoedelijk de tassen van Vaude, gezien de harde plaat aan de zijkant van de tassen.
Stromeur schreef: 31 mei 2023, 11:42
Sped schreef: 30 mei 2023, 07:20 Ik heb Ortlieb back-rollers en, als ik mijn tas 'zwaar' belaad
Hou je wel rekening met de maximale belastbaarheid van de bagagedrager? Staat als het goed is op de drager zelf en anders in de handleiding van je bike. Ik zou de maximale belastbaarheid van de bagagedrager niet overschrijden als je route zo 'bumby' is.
Ja, ik wou er vooral op wijzen dat het de iets zwaardere tas is die steeds loskomt, maar het is zeker niet te zwaar beladen. Mijn route is ook niet echt 'bumpy', maar ik moet een paar keer een drempel op een daar gebeurt het steeds.
Georgio schreef: 31 mei 2023, 14:12 Heb je wel het juiste inzetstukje geplaatst? dat is op jouw foto niet goed te zien. Met dit inzetstukje zit de tas goed geklemd.
ortlieb_inzetstukje.jpg
Ik heb helemaal geen inzetstukjes. Maar er is wel tape geplakt, waardoor er eigenlijk niet echt vrije ruimte is. Ik meende mee te herinneren dat de kleinste inzetstukjes nog te groot waren. Is dat bij andere Klever-rijders dan anders?
Flitskeiii schreef: 01 jun 2023, 22:04 Ik gebruik de afstandhouders van Van Zijp. Dit voorkomt schuren langs de bagagedrager en de haak van de tas kun je ook over de volle lengte in de afstandhouder steken waardoor die beter geborgd zit dan langs de staander van de bagagedrager.
https://www.vanzijptechniek.nl/product/ ... ke-bumper/
Dit had ik ook gezien, maar het lijkt me dat het vervelend is om de tassen op te hangen, omdat de onderste haak er dan net in moet gaan. Bovendien heb je dan vermoedelijk weinig speling om de bovenste haakjes er langs boven op te klikken?
Klever X Alpha
Gebruikersavatar
GalaxySurfer
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 apr 2021, 22:13
Locatie: Vinkeveen
Merk SP: Klever X-speed 45 2019
Km-stand: 4600

Hi, ik heb hetzelfde probleem. Bij mij is zelfs een van de haken die boven middels een veer om de bagagedrager klemt gebroken door een klap. Ook bij mij sluit alles goed aan. Kan niet met zekerheid zeggen dat de klemmen echt helemaal strak om de bagegedrager zitten boven, zoals geopperd werd hierboven, dus zal dat nog eens goed bekijken, maar meen van wel. Ook ik verbaas me dat niet meer mensen dit probleem hebben, maar anderzijds goed om te lezen dat het bij veel dus wel goed werkt. Ik vond het tot nu toe maar een gek systeem, ook (en dit is een beetje offtopic) omdat elke willekeurige fietser of scooterrijder die tas supersimpel van de bagagedrager kan aftillen als je niet oplet bij een stoplicht (heb daar zelf wat op gevonden maar toch vind ik het gek).
Ik heb zojuist de afstandhouders van Van Zijp net besteld, evenals een nieuw klemmetje, en hoop dat het hiermee opgelost is, idd omdat je dan de haak onder echt horizontaal erin kan steken en de tas dus onder niet meer omhoog kan komen.
petervanes
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 okt 2020, 14:36
Locatie: Diepenheim
Merk SP: Stromer St1-x
Km-stand: 3.400

Ik heb zelf spiraalband om de bagagedrager heen en alles zit superstrak en herken de klachten zoals hiervoor vermeld dan ook niet.
Bijlagen
IMG20230609121206.jpg
IMG20230609121206.jpg (377.5 KiB) 359 keer bekeken
IMG20230609121214.jpg
IMG20230609121214.jpg (432.73 KiB) 359 keer bekeken
St1-x 2019. Ergon gp1, kinekt bodyfloat, redshift shockstop.
Plaats reactie