Volgens dit krantenstukje komt er een rollerbank om e-bikes en speedpedelecs op het maximale snelheid te testen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1863474 ... kes-testen
Rollerbank voor e-bikes en speedpedelecs
Was ook in het nieuws afgelopen week.
Prima wat mij betreft............46.5 km/h GPS snelheid is de max voor mijn fiets, valt in de marge.
En dat ze die E bikes aanpakken prima sommigen rijden bijna speed pedelec snelheden - Maarja dat doen de blauwe plaat scootertjes ook, best vaak en harder dan 45 km/h
Prima wat mij betreft............46.5 km/h GPS snelheid is de max voor mijn fiets, valt in de marge.
En dat ze die E bikes aanpakken prima sommigen rijden bijna speed pedelec snelheden - Maarja dat doen de blauwe plaat scootertjes ook, best vaak en harder dan 45 km/h
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
-
- Expert
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
- Locatie: Nijmegen
Goed zo.
Wel vind ik het flauw dat speed pedelecs een ingebakken snelheidslimiet moeten hebben terwijl auto's zonder problemen 300 km/h mogen kunnen.
Wel vind ik het flauw dat speed pedelecs een ingebakken snelheidslimiet moeten hebben terwijl auto's zonder problemen 300 km/h mogen kunnen.
Dan krijg je een motor kenteken........Robot Santa schreef: ↑02 jun 2023, 10:00 Goed zo.
Wel vind ik het flauw dat speed pedelecs een ingebakken snelheidslimiet moeten hebben terwijl auto's zonder problemen 300 km/h mogen kunnen.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
-
- Expert
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
- Locatie: Gent
- Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
- Km-stand: 14.000
Er zijn ook een aantal veiligheidsmaatregelen (bv. NTA8776 helmplicht) die afgestemd zijn op max 45km/u. Als je kijkt naar ongelimiteerde tweewielers zijn er wel - terecht - andere eisen (helm en beschermende kledij)Robot Santa schreef: ↑02 jun 2023, 10:00 Goed zo.
Wel vind ik het flauw dat speed pedelecs een ingebakken snelheidslimiet moeten hebben terwijl auto's zonder problemen 300 km/h mogen kunnen.
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
-
- Expert
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
- Locatie: Nijmegen
Veiligheid is niet alleen voor diegene in of op het voertuig maar ook voor de rest van de wereld. Sterker nog, ik zou zeggen dat ingebakken snelheidslimieten met name voor de rest van de wereld belangrijk zijn want als de bestuurder veiligheid belangrijk vind dan rijd diegene al rustig.willemt schreef: ↑02 jun 2023, 10:25Er zijn ook een aantal veiligheidsmaatregelen (bv. NTA8776 helmplicht) die afgestemd zijn op max 45km/u. Als je kijkt naar ongelimiteerde tweewielers zijn er wel - terecht - andere eisen (helm en beschermende kledij)Robot Santa schreef: ↑02 jun 2023, 10:00 Goed zo.
Wel vind ik het flauw dat speed pedelecs een ingebakken snelheidslimiet moeten hebben terwijl auto's zonder problemen 300 km/h mogen kunnen.
Ja geen snelheidsbeperking op het voertuig zelf - wat jij blijkbaar wilt
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
-
- Expert
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
- Merk SP: Klever N Rogue 45
- Km-stand: 6000
ook top voor mij.
Het enige wat ik wat vreemd vind aan die 45km begrenzing op een pedelec is wanneer je bergaf fietst.
dan kan je "uitbollen" en nog voelen dat de pedelec remt, voelt een beetje vreemd aan, maar op zich 45 is ok.
Ik heb voor zover ik weet nog geen speed pedelec te hard zien gaan, eigenlijk soms wel grappig dat als je een pedelec voor of achter je ziet, je die kilometers lang op dezelfde afstand ziet rijden.
als je alletwee 45 kan ik dat logish natuurlijk.
Een keertje wel zo'n electrische brommer verdacht hard zien gaan, maar ik was toen zelf met een "normale" fiets, dus zeker ben ik daar niet van.
Het enige wat ik wat vreemd vind aan die 45km begrenzing op een pedelec is wanneer je bergaf fietst.
dan kan je "uitbollen" en nog voelen dat de pedelec remt, voelt een beetje vreemd aan, maar op zich 45 is ok.
Ik heb voor zover ik weet nog geen speed pedelec te hard zien gaan, eigenlijk soms wel grappig dat als je een pedelec voor of achter je ziet, je die kilometers lang op dezelfde afstand ziet rijden.
als je alletwee 45 kan ik dat logish natuurlijk.
Een keertje wel zo'n electrische brommer verdacht hard zien gaan, maar ik was toen zelf met een "normale" fiets, dus zeker ben ik daar niet van.