Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Forenzzz schreef: 27 apr 2022, 23:55 Ik zal nog een meedenk topic aanmaken waarin ik uitleg wat ik zoek en waarom. Kort samengevat is dit de kern: na 17 jaar forensen met openbaar vervoer over 50 -70 km heb ik binnenkort een werkplek op fietsafstand. Enkele rit is 17 km. En dus kijk ik nu naar een SP.
Welkom. En kom maar op! :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Forenzzz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 apr 2022, 23:37
Locatie: 030

Stromeur schreef: 28 apr 2022, 00:19
Forenzzz schreef: 27 apr 2022, 23:55 Ik zal nog een meedenk topic aanmaken waarin ik uitleg wat ik zoek en waarom. Kort samengevat is dit de kern: na 17 jaar forensen met openbaar vervoer over 50 -70 km heb ik binnenkort een werkplek op fietsafstand. Enkele rit is 17 km. En dus kijk ik nu naar een SP.
Welkom. En kom maar op! :)
Dank! Nog even zoeken waar ik het topic mag aanmaken ;)
Topo
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 apr 2022, 15:28
Locatie: Hulshout
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 13000

Allemaal,

Ik ben 39 jaar en woon in de kempen.
Ik heb sinds 2014 een auto ongeval gehad, en na bijna een jaar revalidatie ( Terug leren stappen en zo... ). Wilde ik terug doen wat ik graag deed, namelijk fietsen! Maar wegens blijvend krachtverlies in één been en soms pijn in mijn bekken, besloten om de koersfiets voorgoed aan de haak te hangen! Tot ik vorig jaar op een goed moment terug zoveel goesting kreeg om te fietsen. Ik ben me gaan inlezen ( vele uren ;) ) hier op het forum, heb enkele speed pedelecs getest. En is het uiteindelijk een Stromer ST1 geworden! Sinds Februari ben ik beginnen fietsen naar het werk, en nu ondertussen al 2000 km bij elkaar gereden. Heerlijk om terug met een beetje snelheid en vooral zonder pijn te kunnen fietsen!!!

Groeten,
Tony
Reem
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2022, 19:24
Locatie: Land van Maas en Waal
Merk SP: Stromer

Topo schreef: 28 apr 2022, 16:45 Allemaal,

Ik ben 39 jaar en woon in de kempen.
Ik heb sinds 2014 een auto ongeval gehad, en na bijna een jaar revalidatie ( Terug leren stappen en zo... ). Wilde ik terug doen wat ik graag deed, namelijk fietsen! Maar wegens blijvend krachtverlies in één been en soms pijn in mijn bekken, besloten om de koersfiets voorgoed aan de haak te hangen! Tot ik vorig jaar op een goed moment terug zoveel goesting kreeg om te fietsen. Ik ben me gaan inlezen ( vele uren ;) ) hier op het forum, heb enkele speed pedelecs getest. En is het uiteindelijk een Stromer ST1 geworden! Sinds Februari ben ik beginnen fietsen naar het werk, en nu ondertussen al 2000 km bij elkaar gereden. Heerlijk om terug met een beetje snelheid en vooral zonder pijn te kunnen fietsen!!!

Groeten,
Tony
Hallo Tony,

Mooi om te lezen, dat je met jouw Stromer weer pijnvrij en terug met een beetje snelheid aan het fietsen bent.

Veel plezier met je St 1 :D

Groet,

Reem
St1 2021 sport dark grey 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Topo schreef: 28 apr 2022, 16:45 Ik heb sinds 2014 een auto ongeval gehad, en na bijna een jaar revalidatie ( Terug leren stappen en zo... ). Wilde ik terug doen wat ik graag deed, namelijk fietsen!
Topper!

De aanleiding voor mijn eerste speed pedelec aanschaf (en zelfs de aanleiding voor de bouw van dit forum) was bij mij ook revalidatie na een zwaar ongeval. Mij werd een hometrainer aangeboden, maar ik dacht: no way. Ik heb al zes maanden binnen gezeten ik wil eruit, wind om de oren!

Heel veel plezier met je ST1 gewenst.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Herbal
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 mei 2019, 07:17
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3 Pinion SE
Km-stand: 3760

Topo schreef: 28 apr 2022, 16:45 Allemaal,


Ik heb sinds 2014 een auto ongeval gehad, en na bijna een jaar revalidatie ( Terug leren stappen en zo... ). Wilde ik terug doen wat ik graag deed, namelijk fietsen! Maar wegens blijvend krachtverlies in één been en soms pijn in mijn bekken, besloten om de koersfiets voorgoed aan de haak te hangen! Tot ik vorig jaar op een goed moment terug zoveel goesting kreeg om te fietsen. Ik ben me gaan inlezen ( vele uren ;) ) hier op het forum, heb enkele speed pedelecs getest. En is het uiteindelijk een Stromer ST1 geworden! Sinds Februari ben ik beginnen fietsen naar het werk, en nu ondertussen al 2000 km bij elkaar gereden. Heerlijk om terug met een beetje snelheid en vooral zonder pijn te kunnen fietsen!!!

Groeten,
Tony
Mooi !! Je zelf terug op de rails zetten,... respect man. Ik heb in 2014 gezondheidsnarigheid gehad en de fiets is sinds 2015 mijn beste maat. Gewoon lekker blijven fietsen. :ay
Claudioberry
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2021, 09:06
Locatie: Flevoland Noord
Merk SP: Stromer ST5 ABS
Km-stand: 15000

Reem schreef: 23 apr 2022, 01:57
Claudioberry schreef: 21 apr 2022, 18:35 Hoi Reem,

Daarmee heb je Stromer met een uitstekende prijs/prestatie-verhouding! Veel succes en fietsplezier met je ST1 !

Groeten,

Ferdi


Hoi Ferdi,

Dankjewel! daar ben ik nu ook steeds meer van overtuigd. Echt goede prijs/kwaliteit verhouding.
De 3 en 5 zijn natuurlijk ook superfijn en nog iets strakker qua kabels en afwerking, krachtiger, soepeler schakelen enzo. Voor mij de 1 beste keuze: omdat ik vooral recreatief fiets, met deze versie ook in no-time op 45 en iets meer rechtop zitten.

Kabels uit frame storen mij niet echt, beetje voorzichtig doen en je ziet ze maar van 1 kant.,
Mss wel makkelijker met evt reparatie.

En het frame met onafgewerkte strakke 1e klas lasnaden vind ik ook supermooi. Vallen ook minder op door de mat-grijze lak. Mss zelfs steviger frame?

Zonder korting was ik uiteindelijk ook voor de 1 gegaan, dus had ineens een mooie meevaller. Wilde eerst na lang oriënteren voor St 3 pinion rood gaan. Alleen dat vond ik eerlijk gezegd ook iets teveel van het goede worden, voor mijn toepassing. Kettingonderhoud voor mij geen punt, wissel na 500 km fiets van ketting en maak de vieze makkelijker schoon. Viezigheid gaat denk ik meevallen door niet in regen (proberen)te rijden en spatbordverlenger. Nu ruim €3000 lager uitgekomen.

Design vind ik zelfs steeds mooier worden!, comfort en kwaliteitsgevoel helemaal goed.


Alhoewel ik alle Stromers nu echt topklasse vind, is jouw St 5 wel heel strak! :-) Ook lang naar gekeken en uitgeprobeerd.

Veel fietsplezier,

Groet,

Reem
Hoi Reem,

De ST1 mag dan het instapmodel zijn, maar je hebt dan wel een Stromer met alle voordelen die daarbij horen, zoals kwaliteit, waardevastheid en vooral gegarandeerd fietsplezier. Een sterk punt van de ST1 vind ik ook de vele keuzemogelijkheden qua uitvoering, zoveel keuze had ik niet bij de ST5. Eigenlijk wel slim van je om de ketting te wisselen i.p.v. schoonmaken aan de SP. Dit zal zeker de levensduur van je ketting en tandwielen verlengen. Ik zal eens overleggen met Vietz of dat voor mij ook een optie is, want ik heb hier wel oren naar.
De ST5 is inderdaad heel strak door o.a. de glad afgewerkte lasnaden en het minimalistische stuur. Overigens ben ik zelf niet zozeer gevallen voor het strakke design van de ST5 ABS, maar eerder voor de uitrusting in combinatie met de prestaties. De ST5 gebruik ik 95% om te forensen (36km enkel) en daarom vind ik krachtige ondersteuning belangrijk, zodat ik dit bij droog weer 5 dagen per week kan doen en ook op langere termijn kan volhouden. Er zijn ook echt wel dagen dat ik twijfel of ik met de auto zal gaan en dan is het de ST5 die me weer overhaalt om toch te gaan fietsen. Ik rijd er ook mee in het donker (wintertijd) en die Supernova koplamp is echt fantastisch. Tel daarbij nog de fijne elektrische schakelen met de Di2 en de extra veiligheid dankzij ABS, dat heeft mij voor de ST5 doen besluiten.

Groeten,


Ferdi
ST5 ABS L 2021 (ingeruild 2023@15400km)/ ST7 2023 / Bodyfloat / Ortlieb classic backrollers / GP5L / woon-werk 72km vv / 8000km per jaar / hele jaar door
Topo
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 apr 2022, 15:28
Locatie: Hulshout
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 13000

Bedankt voor de reacties hoor!!!
Ik onthoud blijven fietsen en genieten!!!
Nu maar hopen dat het sprookje lang mag blijven duren! :d3:
Gebruikersavatar
Trouble
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:02
Locatie: Ossendrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 300

Goedendag, nieuw op dit forum, niet nieuw wat betreft speed pedelec’s.
In augustus 2012 een specialized turbo (http://turbo.specialized.com/tech-specs/) gekocht.
Na 2 jaar ellende het volledige aankoopbedrag terug gekregen. Wel wat moeten aandringen bij FIETS in Antwerpen maar wel gekregen.

Toen een Kalkhoff endevour gekocht. Daar ging elke 4000 km een achtervelg van stuk totdat ik het beu was en zelf een velg heb laten spaken.
Hiervan 2 x de motor overleden.

In 2017 een Giant explore E (250w yamaha motor) gekocht en deze gelijk getuned naar 45 km/h geheel zorgeloze fiets op standaard onderhoud, ketting remmen en banden na. Hier staat intussen + 16000 km op.

De FM op ons dorp is een Stromer dealer en ik heb mijn oog laten vallen op een ST3. Volgende week krijg ik er een voor een week als test fiets.
Vandaar mijn aanmelding op dit forum, kan ik mocht het nodig zijn vragen stellen en antwoorden krijgen.
Dude1966
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2022, 18:23

Hallo happy SP'ers,

Bij deze een korte introductie. Afgelopen weekend heb ik een nieuwe ST3 gekocht om woon/Amsterdam-werk/Alphen aan de Rijn ritten te gaan doen. Ik wilde al langer een SP aanschaffen maar de reisafstand was niet geschikt (London en daarna Eindhoven). De keuze voor aan Stromer was niet heel moeilijk. Het design spreekt mij het meest aan, daarnaast is de praktisch haalbare hoge topsnelheid handig voor de lange WW rit.

De ST3 lijkt mij een goed alternatief zolang de ST7 nog niet uit is. Hoewel mijn ST3 een 983Wh accu heeft en waarschijnlijk onder redelijk gunstige omstandigheden voldoende zal zijn. De momenteel geschatte 1400Wh accu van de ST7 meer kans 42km enkel met slecht weer en -10 graden te overleven.

Het is nog even wachten op het kenteken maar hoop tegen het einde van de week mijn eerste WW rit te maken. De laatste paar weken heb ik mij gelukkig goed kunnen "inlezen" op geweldige dit forum. Uiteraard heb ik een donatie gedaan in de hoop dat de vele SP topics en deze site gezond blijft draaien.

Groet, Danny
Plaats reactie