Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Danny, veel plezier met je bike. De 42 km is goed te overbruggen met het "blauwtje". Degeneratie van de accu kan na een paar jaar je parten gaan spelen, zie: https://speedpedelecreview.com/weinig ... e-accu/
Met een batterij is het ook een beetje mazzel hebben. Forse degeneratie, lees 25% of meer krijg je in de regel pas zo rond de 25.000 km.
Groet, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Daaf
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2021, 21:36
Locatie: Groene Hart
Merk SP: Ga
Km-stand: 0.6

Ook ik zal me even voorstellen. Ik ben David, 26 jaartjes jong en woonachtig in het Groene Hart.

Vorig jaar heb ik me uitgebreid verdiept in de speed pedelec. Toen heb ik ook mijn account aangemaakt om stiekem mee te kunnen lezen... Na wat proefritjes hier en daar en een week de Gazelle Ultimate Speed 380 gehuurd te hebben bij Gazelle had ik ongeveer wel een beeld. Conclusie: de infrastructuur is er eigenlijk helemaal niet voor gebouwd en te duur.

Het afgelopen jaar in bezit geweest van een VanMoof S3. Met een helmpje op en in de goede maanden in de snelste stand lekker naar het werk fietsen. Wat is dat heerlijk zeg! In een jaar tijd 2700km gereden. Helaas begonnen de problemen nadat mijn fiets niet meer aan wilde. Problemen met de accu. Ik bespaar jullie het drama verhaal, lang verhaal kort: aftersales is om te huilen.

Toen begon het zeker wel te kriebelen en heb ik uitgekeken naar een mooie fiets. Na een tijdje speuren een mooie deal gevonden en sinds een week of 2 de trotse bezitter van een Gazelle Medeo Speed. Ik ben van plan om er zo veel mogelijk mee te fietsen! Heb er al 500km mee gefietst en hij fietst heerlijk! Minimaal 2 keer per week naar mijn werk in Amsterdam, 23km enkele reis.

Mochten er mensen zijn die informatie willen over de Medeo: vraag gerust! Hoe meer Medeo-rijders hoe beter ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Welkom Daaf! Maak een paar foto's van je fiets. Kunnen we mee genieten
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Reem
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2022, 19:24
Locatie: Land van Maas en Waal
Merk SP: Stromer

De ST5 is inderdaad heel strak door o.a. de glad afgewerkte lasnaden en het minimalistische stuur. Overigens ben ik zelf niet zozeer gevallen voor het strakke design van de ST5 ABS, maar eerder voor de uitrusting in combinatie met de prestaties. De ST5 gebruik ik 95% om te forensen (36km enkel) en daarom vind ik krachtige ondersteuning belangrijk, zodat ik dit bij droog weer 5 dagen per week kan doen en ook op langere termijn kan volhouden. Er zijn ook echt wel dagen dat ik twijfel of ik met de auto zal gaan en dan is het de ST5 die me weer overhaalt om toch te gaan fietsen. Ik rijd er ook mee in het donker (wintertijd) en die Supernova koplamp is echt fantastisch. Tel daarbij nog de fijne elektrische schakelen met de Di2 en de extra veiligheid dankzij ABS, dat heeft mij voor de ST5 doen besluiten.

Groeten,


Ferdi
[/quote]


Hoi Ferdi,

Met zo’n relatief grote afstand woon-werkverkeer en 95% forensen was ik waarschijnlijk ook voor meer kracht en een sportievere houding gegaan. Om de 45km met wind beter vol te houden en natuurlijk om op tijd op het werk te komen :D

Ik snap nu helemaal dat de voor de St 5 hebt gekozen. Schakelt idd super, lamp perfect en design ook top.

Echt mooi dat je zo tevreden bent en dat je ook met twijfelachtig weer de auto laat staan.

Fijne dag

Reem
St1 2021 sport dark grey 983Wh
Lorre
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mei 2022, 12:40
Locatie: Noord-Holland-Zuid
Merk SP: Klever
Km-stand: 0

Hallo allemaal,

Net als veel anderen -zag ik- heb ik eerst anoniem meegelezen op het forum. Dank voor jullie bijdragen! Voor mij waardevol in m’n keuzeproces. Een stukje besluitvorming van formaat, want ik heb er een dikke twee jaar over gedaan om echt over te gaan naar daadwerkelijke aanschaf.
Ik ben in blijde verwachting van een Klever X Speed in de maat L met een 1.200 batterij. Die wordt volgens verwachting over een dikke week afgeleverd. De batterij is althans besteld, een reislader ook en daar is het wachten op.
Mijn plan is de fiets te gebruiken voor woon-werk. Dit is zo’n 40 km enkele reis. Die reis overbrug ik nu met openbaar vervoer en 1 x per week met de racefiets (zomer) of mountainbike (winter), waarbij aangetekend dat ik bij fietsen vaak de ene dag heen ga en de andere dag terug. Door regen, kou en wind, tenzij er weerswaarschuwingen voor storm zijn (ik fiets Noord-Zuid), bij sneeuw en bevroren wegen. Oja en ik rij ook bij mooi weer. Op zich ben ik dus bekend met het proces van parkeren in de fietsenkelder, omkleden, douchen op het werk etc. En de woon-werk-route ken ik ook. Ik wil gewoon vaker op de fiets en dat red ik tijdtechnisch maar ook fysiek op een gewone fiets niet. En nu wij post-covid weer vaker naar kantoor mogen, is het er dan toch van gekomen.

De X Speed: mensen vinden ‘m mooi of lelijk. Ik hoor bij de eerste groep. Ik kon niet meer kiezen voor een kleur. Dus die van mij zal dus donkergrijs zijn. Laat ik het maar tijdloos noemen. Persoonlijk vind ik alle oranje, groene, blauwe en witte versies van de X serie die ik heb gezien nog mooier. Maar goed tijdloos is ook fijn. En ja, ik vind een belt en ook een pinion ook mooier. Maar ik wil het eerst hierop proberen.

Groet
Roel
Adriaan
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2022, 11:04
Locatie: regio Rotterdam

Hallo allemaal,

Ik ben Adriaan en ben nu aan het orienteren op speed pedelecs en aan het nadenken of wel een speed pedelec koop. In Corona tijd ben ik verhuisd en daardoor uit het OV verdreven naar de auto (was met het OV een rit waar de auto eigenlijk niet tegenop kon ivm sluiproute blokkade voor de auto, maar nu is dat geheel anders). File i.c.m. benzineprijs drijft me nu weer naar de fiets.

Zoals uit m'n verhaal blijkt is de keus voor speed pedelec nog niet helemaal een gemaakte. Mijn woon-werk qua fiets-route is 24 kilometer (tegen 32 met de auto, met serieuze spits die probeer te vermijden met mn werktijden), dus wat dat betreft is een speed pedelec een goede optie. Met een geleende reguliere e-bike is het net iets meer dan een uur, dus dat is niet ideaal. Probleem is echter dat ik heel Rotterdam door moet om op mijn werk in Delft te komen. Per saldo is mijn route buiten de bebouwde kom maar frodweg een kwart van het totaal. Niet alleen is op heel veel plekken op de rijbaan in Rotterdam niet fijn, je hebt zeker in Rotterdam dan veel meer last van stoplichten e.d. die je niet als fietser hebt.

Nog niet helemaal over uit, dus ik zal nog veel lezen hier. Misschien toch maar een reguliere e-bike, hoe fijn en leuk een speed pedelec ook lijkt. :) Ben benieuwd of iemand daar nog ideëen over heeft.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

In Rotterdam is er toch een dispensatie aan te vragen zodat je met de SP op het fietspad mag?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Adriaan
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2022, 11:04
Locatie: regio Rotterdam

FreddyH schreef: 09 mei 2022, 22:53 In Rotterdam is er toch een dispensatie aan te vragen zodat je met de SP op het fietspad mag?
Bedankt voor de tip! Ik wist geeneens dat zoiets mogelijk was. Dat zou de overweging wel wat anders maken. Alsnog wel een aardig stuk max 30 km/h maar wel fijner fietsen.
Lorre
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mei 2022, 12:40
Locatie: Noord-Holland-Zuid
Merk SP: Klever
Km-stand: 0

Ha Adriaan

Met je mee surfende, trof dat hier: viewtopic.php?t=3433&start=40.
Mij lijkt het dat je inderdaad op het fietspad de snelheidswinst niet pakt: je zal met ontheffing niet max speed tussen de scholieren mogen. Mogelijk win je comfort.
Mijn eigen route wordt fijner door een beetje om te rijden. Daarmee mis ik een heel stuk bebouwde kom. Maar met name ook stoplichten. En ik hou veel fietspad. Misschien is dat omrijden voor jou ook een optie?

Groet
Roel
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

Adriaan schreef: 10 mei 2022, 11:20
FreddyH schreef: 09 mei 2022, 22:53 In Rotterdam is er toch een dispensatie aan te vragen zodat je met de SP op het fietspad mag?
Bedankt voor de tip! Ik wist geeneens dat zoiets mogelijk was. Dat zou de overweging wel wat anders maken. Alsnog wel een aardig stuk max 30 km/h maar wel fijner fietsen.
Op deze pagina vind je twee links voor ontheffing voor rijden op het fietspad. (in Amersfoort en Rotterdam).
https://www.snellefietser.nl/wetgeving/ :D
Plaats reactie